דובר צה”ל בערבית: הודעת פינוי מיידית למעל 25 כפרים בדרום לבנון

חרדים 10
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 11:26
אזעקות הופעלו בערים ויישובים רבים באיזור המרכז והשרון: זוהו שלושה שיגורים – נהג אוטובוס בן 50 נפצע בינוני מפגיעת רסיס בראשו • צה”ל לתושבי דרום לבנון: לא לנסוע דרומה מהליטני • עדכונים שוטפים

היום ה-361 למלחמה | עדכונים שוטפים:

12:22 – דובר צה”ל בערבית לתושבי כפרים בדרום לבנון: עליכם להתפנות מביתכם מיד

דובר צה”ל בערבית אל”ם אביחי אדרעי הודיע ליותר מ-25 כפרים בדרום לבנון: עליכם להתפנות מביתכם מיד צפונית לנהר אל-אוואלי ולהציל את חייכם, אסור לכם לפנות דרומה.

11:05 – בכיר: ההדלפות מצד הממשל האמריקני סיכנו את כוחות צה”ל

בכיר ישראלי אמר היום לכאן חדשות שהמבצע בדרום לבנון מתוחם בזמן ובמקום במטרה להשמיד תשתיות ונכנסי טרור של ארגון חיזבאללה כדי להימנע מתסריט של “7 באוקטובר 2”. הבכיר אמר שהיקף הפעולה בדרום לבנון יכול להשתנות, הבהיר שצריך לטפל באיום הנשקף מלבנון לפני הגעה להסכם מדיני עתידי: “הסדר לא יכול לקרות לפני שהפעולה תסתיים. ישראל קיבלה את הלגיטימציה של ארה”ב למהלך הספציפי הזה”.

הבכיר ציין כי ההדלפות מצד הממשל האמריקני סיכנו את כוחות צה”ל: “לא אהבנו את זה. ברור לנו שארצות הברית מודאגת – ולכן יש להם ‘שטיקים’ לנסות ולהגביל את העניין הזה”.

11:05 – אזעקות בגוש דן ובשרון

התרעות הופעלו במרכז הארץ בעקבות 3 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו ברחבי גוש דן. במחלף חורשים בכביש 6 נפצע נהג אוטובוס כבן 50 מרסיס בראש. הוא פונה בהכרה במצב בינוני לבילינסון.

לוחמי האש יצאו לכיוון שרפה שפרצה בשטח פתוח בכביש 444, סמוך למחלף חורשים. במשטרה עדכנו שכביש 6 מחלף אייל לדרום נחסם לתנועת כלי רכב.

10:45 – דובר צה”ל: “לא נאפשר ש-7 באוקטובר יקרה שוב באף אחד מהגבולות שלנו”

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי בהצהרה באנגלית לתקשורת הזרה: “צה”ל מבצע פשיטות מוגבלות וממוקדות לאורך הגבול הצפוני. חיזבאללה תכנן להשתמש בכפרים הללו כבסיסים לפלישה קרקעית לישראל. לא נאפשר ש-7 באוקטובר יקרה שוב באף אחד מהגבולות שלנו”.

10:35 – ראש ממשלת לבנון: לבנון מתמודדת עם אחת התחנות המסוכנות בתולדותיה

ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג’יב מיקאתי, פרסם הודעה שבה אמר כי לבנון מתמודדת עם אחת התחנות המסוכנות בתולדותיה עם עקירה של כמיליון תושבים “בגלל המלחמה ההרסנית של ישראל”. מיקאתי הוסיף: “אנחנו פועלים עם מוסדות האו”ם, להבטיח את הצרכים הבסיסיים של העקורים הלבנונים”.

10:25 – אזעקות בראש פינה, צפת ויישובי הסביבה

09:30 – צה”ל לתושבי דרום לבנון: לא לנסוע דרומה מהליטני

דובר צה”ל בערבית אל”ם אביחי אדרעי הודיע: “בדרום לבנון מתנהלת לחימה עצימה, במסגרתה פעילי חיזבאללה מנצלים את הסביבה האזרחית ואתכם כמגן אנושי להתארגנות למימוש התקפות. לטובת ביטחונכם האישי נבקש להימנע מתנועה בכלי רכב מכיוון צפון לדרום נהר הליטני. אזהרה זו בתוקף עד להודעה חדשה”.

09:00 – צה”ל תקף באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם ששימש בעבר כבי”ס בעזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ‘סג’עיה’ של אונר”א בעזה. דובר צה”ל מסר כי מחבלי חמאס השתמשו במתחם בית הספר לפעילות צבאית, תכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה”ל. לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

08:40 – שיגורים מלבנון לעבר הגליל העליון, זוהו נפילות בשטחים פתוחים

חמישה שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר מטולה, חלקם יורטו. במהלך השעה האחרונה נשמעו התרעות גם במרחב אביבים ופעם נוספת במטולה. זוהו שיגורים בודדים שנפלו בשטח פתוח.

08:35 – צה”ל תקף אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות חיזבאללה בדאחייה

מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו במהלך הלילה, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, תקיפות ממוקדות ברחבי הדאחייה שבביירות נגד מספר אתרים לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות של חיזבאללה. לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים באמצעות אזהרת אוכלוסייה באזור, שימוש בחימוש מדויק וחוזי מהאוויר.

“חיזבאללה מקים במודע את אתרי הייצור ואמצעי הלחימה שלו מתחת ללב העיר ביירות, ומחביא אותם במרכזי אוכלוסייה בעיר”, נמסר בהודעת צה”ל.

צה”ל ממשיך לתקוף לפגיעה ולגריעת היכולות והתשתיות הצבאיות של חיזבאללה.

08:10 – פקודת הקרב ביציאה לפעולה הקרקעית בלבנון

אוגדה 98 נכנסה הלילה לפעילות קרקעית ממוקדת בדרום לבנון. עם היציאה לפעילות, אמר מפקד האוגדה לחייליו: “בפתח השנה החדשה אנחנו בשדה הקרב, יוצאים ראשונים להתקפה למען מציאות חדשה עבור תושבי הצפון”. הוא הוסיף כי “משימתנו היא לתקוף את ארגון הטרור חיזבאללה, להשמיד את התשתיות, האמל”ח והמחבלים שלו, כדי להסיר את האיום על תושבי מדינת ישראל ולייצר את התנאים להשבת תושבי הצפון לביתם בביטחון”.

בצה”ל פרסמו תיעוד שבו מפקד יחידת אגוז, סא”ל ע’, אישר לראשונה כי צה”ל ביצע פעולות קומנדו חשאיות חוצות גבול בחודשים האחרונים בדרום לבנון: “התחלנו במבצעים יותר בחתימה נמוכה, והיום אנחנו הולכים להיכנס לתמרון יותר משמעותי ולהחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם. זה עניין מהותי, מאז 2006 לא תמרנו בלבנון. אני סומך עליכם, אני גאה בכם וגאה להוביל את היחידה הזו”.

06:36 – דובר צה”ל: זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר הגליל העליון – ויורטו בהצלחה

במקביל, זוהה שיגור שחצה משטח לבנון לעבר מרחב ברעם – ונפל בשטח פתוח.

06:00 – ארה”ב מגבה את ישראל בפעילות הקרקעית

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בתגובה לפעילות הקרקעית של צה”ל: “הפעולות הממוקדות של צה״ל בלבנון הן כחלק מזכותה להגן על עצמה. אנחנו מבינים שהישראלים יבצעו פעולות מוגבלות כדי להרוס תשתיות של חיזבאללה שיכולות לאיים על אזרחים ישראלים, זה במסגרת זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לחזור בבטחה לבתיהם.

“אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה ויתר השלוחות האירניות”, הוסיפו בממשל האמריקני. “כמובן, אנחנו מודעים לכך שיש סיכון בהתרחבות המשימה, ונמשיך לדון בכך עם הישראלים. ולבסוף, פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון מתמשכים לאורך גבול ישראל-לבנון”.

05:40 – הפנטגון: מזכיר ההגנה אוסטין ושר הביטחון גלנט שוחחו

מהפנטגון נמסר כי השניים הסכימו על הצורך בפירוק התשתית ההתקפית של חיזבאללה לאורך גבול לבנון כדי להבטיח שארגון הטרור לא יוכל לבצע מתקפות בסגנון 7 באוקטובר על יישובי הצפון. אוסטין חזר על כך שנדרשת החלטה דיפלומטית על מנת להבטיח שאזרחים יוכלו לחזור בשלום לבתיהם משני צדי הגבול.

02:50 – צה”ל: חיל האוויר יירט כטב”ם בשמי הים התיכון – עשרות ק”מ מערבית לחופי מרכז הארץ

02:15 – דיווח: פיצוצים נשמעו בדמשק, מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו

בסוריה מאשימים את ישראל בתקיפה בבירה דמשק ומדווחים על שלושה הרוגים ותשעה פצועים.

02:00 – דובר צה”ל הודיע: החלה הפעולה הקרקעית בלבנון

כוחות צה”ל החלו בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול בדרום לבנון. בהודעה שפרסם דובר צה”ל, נכתב כי הכוחות פועלים על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון – ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים. עוד נכתב כי הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים – שתוקפים מטרות צבאיות באזור.

01:50 – אזעקות הופעלו במירון והסביבה

כעשרה שיגורים חצו משטח לבנון – חלקם יורטו, זוהו נפילות בשטח פתוח.

01:38 – אזעקות הופעלו בשתולה ובנטועה

01:25 – אזעקות הופעלו בזרעית

כחמישה שיגורים שבוצעו מלבנון לעבר זרעית נפלו בשטח פתוח, אין דיווח על נפגעים.

00:45 – אזעקות הופעלו במשגב עם

כעשרה שיגורים שבוצעו מלבנון לאצבע הגליל ופלו בשטח פתוח – אין נפגעים.

00:23 – באל-ג’זירה מדווחים: בוצעו שבע תקיפות ישראליות לעבר הדאחיה בביירות

לאחר הודעת דובר צה”ל בערבית לתושבי בניינים ברובע הדאחיה שבביירות להתפנות, ואחרי הדיווחים על תקיפה שמתרחשת בבירת לבנון – הועלו לרשת תיעודים של תקיפות עוצמתיות במקום.

00:20 – הקבינט אישר את השלב הבא בלחימה בלבנון