‘למען מציאות חדשה’: הקולות בקשר מהכניסה הקרקעית ללבנון

מפקד אגוז אישר לראשונה: ביצענו לאחרונה מבצעים בחתימה נמוכה בדרום לבנון • בצה"ל פרסמו תיעוד של לוחמי אוגדה 98 בכניסה לפעילות ממוקדת בדרום לבנון, לאחר חודשי תמרון רבים ברצועה • לוחמי האוגדה קיבלו תדריך לפני היציאה: "נכנסים לתמרון שלא היה כמוהו משנת 2006"
חיים טוויל
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 10:50

את כוחות צה”ל שהחלו הלילה (שלישי) בפעולה קרקעית “ממוקדת ומתוחמת” בגבול לבנון הוציא לדרך מפקד  אוגדה 98 תא”ל גיא לוי.

וכן יפסקו עליכם בשמים”: ההבטחה הנדירה והמיוחדת של גדולי הדור

כך הוא נשמע בקשר ללוחמים: “נלחמתם באומץ, התקפיות, קטלניות ונחישות. בפתח השנה החדשה אנחנו יוצאים ראשונים להתקפה למען מציאות חדשה עבור תושבי הצפון. משימתנו, לתקוף את ארגון הטרור חיזבאללה, להשמיד את התשתיות, האמל”ח והמחבלים שלו, להסיר את האיום על תושבי מדינת ישראל ולייצר את התנאים להשבת תושבי הצפון לביתם בביטחון”.

לוחמי אוגדה 98 ובהם לוחמי עוצבת הקומנדו, הצנחנים, והשריון של חטיבה 7 נערכו בשבועות האחרונים לפעולה קרקעית בדרום לבנון שהחלה אמש.

האוגדה תמרנה ברצועת עזה חודשים ארוכים שבהם צברו הלוחמים מיומנויות וניסיון מבצעי. לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות ללחימה בלבנון, עלו צפונה וכעת הם נמצאים בתמרון בגזרה הצפונית.

מפקד חטיבה 7, אל”מ אלעד צורי, אמר בקשר ללוחמיו: “לא יהיה עוד יום כשחיזבאללה על בתינו וישובנו. רק לפני ימים נקראנו מקרבות בעזה להכרעת אויב נוסף. הוכחתם שחטיבה 7 יודעת להתאים את עצמה לכל משימה ולהיות מוכנה לכל פקודה. היכולת המקצועית שלנו הדבקות במשימה שהתעצמו בשנה של לחימה בלתי פוסקת הפכו אותנו לאגרוף ברזל שיכה בכל אויב.

“גדודי החטיבה אני יודע שתייצגו את ערכי החטיבה בכל היחידות בהם אתם מובילים. אתם הטובים ביותר. הראו לאויב שהוא פגש את חטיבת המחץ. חטיבה 7 כאן קודקוד, נמשיך את מורשת טרומפלדור ולוחמי תל חי. נשמיד את תשתיות חיזבאללה ונהרוג אותו בכל מקום בו יסתתר. נחזיר את השקט וביטחון לישובי הגליל למען עתיד מדינת ישראל. עם ישראל סומך עלינו. אני סומך עלינו”.

בצה”ל פרסמו תיעוד שבו מפקד יחידת אגוז, סא”ל ע’, אישר לראשונה כי צה”ל ביצע פעולות קומנדו חשאיות חוצות גבול בחודשים האחרונים בדרום לבנון.

בתדריך לקראת התמרון אמר: “יש לנו זכות גדולה לכתוב את ההיסטוריה כמו שעשינו בעזה כאן בצפון”. הוא הוסיף: “התחלנו במבצעים יותר בחתימה נמוכה, והיום אנחנו הולכים להיכנס לתמרון יותר משמעותי ולהחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתים שלהם. זה עניין מהותי. מאז 2006 לא תמרנו בלבנון. אני סומך עליכם, אני גאה בכם וגאה להוביל את היחידה הזו”.

בסביבות השעה 02:00 בלילה פרסם דובר צה”ל הודעה שלפיה בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה”ל החל בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון.

“צה”ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים. הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה”, נאמר בהודעה.

בשעות שקדמו להודעה הרשמית על הכניסה הקרקעית, בוצעו ירי ארטילרי נרחב ותקיפות של חיל האוויר במרחב, שנועדו ליצור מסך אש לפני כניסת הכוחות הרגליים, להאיר את הזירות ולהטעות את האויב.

בצה”ל הבהירו שפעולה זו מתוחמת בטווח ובזמן. היא נועדה להסיר את האיום הממשי מאותם היישובים הלבנוניים הסמוכים לגדר, שם נמצאים המוצבים של חיזבאללה.

דובר צה”ל בערבית, אלוף משנה אביחי אדרעי, כתב בטוויטר לתושבי דרום לבנון: “מתנהלת לחימה עצימה, במסגרתה פעילי חיזבאללה מנצלים את הסביבה האזרחית ואתכם כמגן אנושי להתארגנות למימוש התקפות. לטובת ביטחונכם האישי נבקש להימנע מתנועה בכלי רכב מכיוון צפון לדרום נהר הליטאני”.

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי הסביר היום  לתקשורת הזרה באנגלית, כי הפעילות הקרקעית שצה”ל החל בלבנון תהיה מוגבלות וממוקדות נגד מעוזי חיזבאללה.

“צה”ל מבצע פשיטות מוגבלות וממוקדות לאורך הגבול הצפוני של ישראל נגד האיום שחיזבאללה מציב כלפי האזרחים בצפון הארץ”, פתח הגרי את דבריו והסביר כי “הפשיטות הקרקעיות המקומיות הללו יכוונו למעוזי חיזבאללה שמאיימים על ערים, קיבוצים וקהילות ישראליות לאורך הגבול שלנו”.

הוא ציין, כי “חיזבאללה הפך כפרים לבנוניים הסמוכים ליישובים ישראליים לבסיסים צבאיים המוכנים לתקיפה של ישראל”.

“חיזבאללה תיכנן להשתמש בכפרים הללו כבסיסים לפלישה קרקעית לישראל בדומה לטבח ה-7 באוקטובר. לחדור לתוך בתים בישראל. חיזבאללה תכנן לפלוש לישראל, לתקוף יישובים ישראליים, ולבצע טבח בגברים, נשים וילדים חפים מפשע. הם כינו את התוכנית הזו ‘כיבוש הגליל'”.

הגרי הזכיר: “במשך עשרות שנים, החלטות מועצת הביטחון של האו”ם קראו למדינת לבנון לוודא כי שטחה יהיה נקי מקבוצות חמושות שאינן ממשלתיות. החלטת מועצת הביטחון 1701 משנת 2006 שעליה הסכימו ישראל ולבנון דורשת שלא יהיו חמושים, נכסים או נשק שאינם שייכים לממשלת לבנון או יוניפיל בדרום לבנון.

“18 שנים לאחר העברת החלטה 1701: חיזבאללה הוא הצבא הלא-ממשלתי הגדול בעולם, ודרום לבנון מוצפת במחבלים ובנשק של חיזבאללה”.

הוא פנה ואמר: “אם מדינת לבנון והעולם לא יכולים להרחיק את חיזבאללה מהגבול שלנו אין לנו ברירה אלא לעשות זאת בעצמנו”.

“אני רוצה להבהיר”, ביקש הגרי, “המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה, לא עם אזרחי לבנון. אנחנו לא רוצים לפגוע באזרחים לבנונים, ואנחנו נוקטים צעדים כדי למנוע זאת.

“לא נאפשר שה-7 באוקטובר יקרה שוב באף אחד מהגבולות שלנו. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי שאזרחי ישראל יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון ובשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות