אזעקה באמצע תפילת החג: מה עושים? • הנחיות פיקוד העורף לראש השנה

חיים טוויל
|
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 02:07
לקראת ראש השנה  ושבת רצופים: בפיקוד העורף קוראים לציבור לשמור על עירנות, להשאיר רדיו פעיל על גל שקט – ולהכיר את ההנחיות בבית הכנסת

במסגרת ההערכות לראש השנה בפיקוד העורף קוראים לציבור לשמור על עירנות ולהכיר את ההנחיות.

רס”ן במיל’ דני כהן, ראש הדסק הדתי-חרדי במערך ההסברה של פיקוד העורף, מסביר כיצד צריך לפעול במהלך חודש החגים במקרה של אזעקות ושינוי בהנחיות.

לקראת ראש השנה הוא מסביר כי שלושה ימים בהם ציבור שומרי השבת והחג מנותק מכלי התקשורת –  זה אתגר משמעותי, ולפיכך נדרש הציבור להיערך בהתאם.

“ראשית, חשוב שאנשים יכירו את ההנחיה למקרה שמתקבלת התרעה בשעת התפילה בבית הכנסת”, אמר.

הוא פירט: “על המתפללים להפעיל שיקול דעת, האם ניתן לצאת למרחב מוגן מבלי לגרום לעומס ודוחק בפתח בית הכנסת. אם אין אפשרות להתפנות בבטחה למרחב מוגן, על המתפללים להתרחק מהחלונות ולהשתופף ככל הניתן”.

בנוסף לכך, בפיקוד העורף קוראים לציבור להשאיר במהלך החג רדיו פועל על אחד מתדרי הגל השקט, ומציינים כי מלבד התרעות שניתן יהיה לקבל במהלך החג והשבת, פיקוד העורף יפרוץ לשידור בגלים השקטים אם יהיה צורך במתן הנחיות מצילות חיים.

הוא הוסיף: “חשוב מאד בכל אזור לשמור על ההנחיות. המדיניות של פיקוד העורף מתבססת על הערכות מודיעיניות ומקצועיות ולכן יש להתייחס אליהן ברצינות ובאחריות. באזורים בהם קיימת מגבלת התקהלות, יש להקפיד על התקהלות בהתאמה למספרים ולא לחרוג ממנה”.

בישובים רבים בצפון ניתן להתקהל עד עשרה אנשים בחוץ ועד 150 איש במבנה. “אנו מצפים מהציבור להכיר את המגבלות ולנהוג על פיהן למען שמירה על חיינו ועל חיי בני משפחתנו”.

מי שתכנן להיות באזור הצפון בחג, עליו לוודא שבמקומות התפילה לא תהיה התקהלות מעבר לכמות המותרת.

“אני פונה לאנשים ומבקש”, אמר כהן, “המשיכו לגלות אחריות והכירו את תמונת המצב בשטח, ציון הרשב”י במירון לדוגמה, אסור להתקהל בו למעלה מ- 150 איש. המשטרה פרוסה בצירים ואוכפת את מדיניות ההתגוננות באזור למען בטחון האזרחים. לכן, אם חשבתם להיות במקום, בדקו זאת שוב”.