זוג עם מוגבלויות פיזיות: דמעות של שמחה בחתונה נדירה בירושלים

לראשונה נערכה חתונה של חתן וכלה המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות, וחוסים בשנים האחרונות במעון בית פינגר של 'כולל חב"ד' בירושלים • הזוג עבר בהצלחה תכנית הכשרה ייחודית, במטרה לנהל חיים עצמאיים עד כמה שניתן, למרות המוגבלויות •  חגיגה מרגשת וסוחפת, שסגרה מעגלים של אתגרים
חרדים 10
כ"ח אלול התשפ"ד / 01.10.2024 00:26

משפחת ‘כולל חב”ד’ חגגה בימים האחרונים בחתונה נדירה ולא שגרתית: זה קרה באולמי ‘גוטניק’ בירושלים, שם נישאו בשעה טובה ומוצלחת בני זוג, המתגוררים בשנים האחרונות ב’בית פינגר’, מעון ייחודי של ה’כולל’ בעיר הבירה, בו חוסים אנשים המתמודדים עם מוגבלויות קשות.

מדובר בבני זוג שעלו מחו”ל לפני קרוב לעשר שנים. לפני חמש שנים הם השתלבו בחממה המשפחתית ב’בית פינגר’ ולפני שנתיים הצטרפו, יחד עם עוד כמה מהדיירים, לתוכנית ייחודית שתרגלה אותם לחיים עצמאים.

“מדובר בתוכנית ממושכת ומאתגרת, בה אנו מלמדים את הדיירים לקבל כלים לחיים”, סיפר חיים קפלן מצוות ‘בית פינגר’. “איך לנהל הוצאות והכנסות, איך לנהל תפריט ביתי, איך לבצע קניות, איך לתכנן רכישות. מה שנשמע פשוט וקל יחסית לאדם ממוצע, מהווה אתגר גדול לדיירים שלנו”.

כחלק מתוכנית ההכשרה, עוברים הדיירים מהמעון – לדירות חדשות ונפרדות, מתוך מטרה לאפשר מימוש חיים עצמאיים ואוטונומיים מלאים לאנשים עם מוגבלות, לקראת הזדמנות לשלבם בקהילה הנורמטיבית.

החדרים משמשים את הדיירים שמיועדים לעבור לדירות, כמרחב אימון לקראת היציאה לחיים עצמאיים, כחלק מתוכנית שנבנתה על ידי צוות מקצועי שמקנה להם את הידע והיכולות לניהול עצמי.

בסיום תכנית ההכשרה, החליטו השניים להינשא כדת משה וישראל, מה שגרם להתרגשות רבה בקרב כל החוסים במעון והצוות המסור.

בכולל חב”ד לקחו על עצמם את כל ארגון וסידור החתונה המרגשת והתקדימית, שהמחישה את פירות ההשקעה בדיירים.

“החתונה הזו סגרה מעגלים רבים עבורנו”, סיפר מנהל ה’כולל’ הרב שלום דוכמן, “נחשפנו לאורך השנים להתקדמויות משמעותיות מאוד של הדיירים, אולם חתונה כל כך מרגשת ושמחה, תוך כדי השתתפות בתוכנית הכשרה לחיים עצמאיים – הייתה עבורנו שיא חדש ושמחה גדולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות