אזהרה של שב”כ: איראן הגבירה הניסיונות לבצע פיגועי התנקשות

חיים טוויל
|
כ"ז אלול התשפ"ד / 30.09.2024 17:07
גורמים איראנים הציעו לישראלים לבצע משימות שמסכנות את הביטחון בעבור תשלום, בעיקר באתרי מטבעות דיגיטליים ופיננסיים – ואתרי חיפוש עבודה • שב”כ ביצע סיכולים משמעותיים מאוד, חלקם בשלבים מתקדמים של איסוף ומוכנות לביצוע • השב”כ: דווחו על כל חשד, תגבירו ערנות

שירות הביטחון הכללי פרסם היום (שני) הודעה חריגה לפיה הוא מזהה עליית מדרגה משמעותית במאמצים מצד איראן לקדם פיגועי התנקשות ביעדים בישראל.

לפי השב”כ, הארגון ביצע סיכולים משמעותיים מאוד, חלקם בשלבים מתקדמים של איסוף ומוכנות לביצוע – אשר  פרטיהם טרם הותרו לפרסום.

בשב”כ אומרים, כי איראן פועלת לגיוס אזרחים ישראלים לטובת פגיעה בבכירים ישראלים, כפי שעלה לאחרונה בפרשיית מוטי ממן, תושב אשקלון, שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות.

בנוסף, פועלים האיראנים ביתר שאת לגיוס ‘מרחוק’ של אזרחים ישראלים ברשת. בתוך כך, אותרו גורמים איראנים ישראלים באתרים ובפלטפורמות רשתיות שונות, בדגש על אתרים וערוצים בהקשרי מטבעות דיגיטליים ופיננסים ישראלים ואתרי חיפוש עבודה.

הגורמים האיראנים מציעים לאותם ישראלים שמאותרים על ידם ברשת תשלום גבוה עבור משימות שונות – מהטמנת כספים וטלפונים במקומות שונים בישראל, חלוקת פליירים וכתיבת גרפיטי – ועד להצתת רכבים ופגיעה פיזית באישים.

בשב”כ מבהירים: “הגם שבמקרים רבים, שעה שנוצר קשר ובראשיתו, מציגים עצמם אותם גורמים איראנים כמי שמבקשים ‘להעסיק’ את אותו אזרחי ישראלי, בביצוע משימות הנחזות כתמימות לכאורה בעבור תשלום, הרי שתוך זמן קצר ה’משימות’ המבוקשות הינן בצביון מסוכן של פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה”.

שב”כ מבקש מהציבור להגביר את תשומת הלב ולנקוט משנה זהירות בכל מקרה בו מתעורר חשד: “בהתאם לדרכי הפעולה שפורטו, ובייחוד שעה שמדובר בסכומים גבוהים ושאינם בהלימה לאופי המשימות המבוקשות, או לחילופין ככל שמתבקש ביצוען של משימות חריגות. ככל שעולה ספק או חשד כזה, יש לדווח באופן מיידי לשירותי הביטחון.

“שב”כ פועל בנחישות לסכל את הפעילות האיראנית בתוך ישראל וברחבי הרשת, רואה בחומרה רבה כל פעולה של אזרחים ישראלים עבור גורמים איראניים, קלה כחמורה ויפעל למצות את הדין בכל הכלים העומדים לרשותו, עם כל מי שיבוא במגע עם אותם גורמים או יפעל לבצע משימות עבורם”.