השוטרים בהלם: מי החשוד בהצתת יערות הכרמל? רופא מוערך מהצפון

חיים טוויל
|
כ"ז אלול התשפ"ד / 30.09.2024 16:32
רופא בן 60 מחיפה, הנחשב רופא משפחה מוערך, נעצר על ידי המשטרה בחשד להצתות מכוונות ביערות הכרמל בשבוע האחרון • במשטרה ממשיכים לחקור את המניע למעשיו ולא שוללים חשד לרקע לאומני • בימים הקרובים צפוי כתב אישום נגדו עם בקשה למעצרו עד תום ההליכים

חוקרי תחנת משטרת נשר חושדים כי רופא משפחה מוערך,  בן 60 מחיפה, הוא זה שהוביל להצתות ביערות ובפארק הכרמל.

במהלך השבוע האחרון הוצתו יערות הכרמל שש פעמים. לוחמי האש מתחנת הכיבוי בחיפה, יחד עם פקחי רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים בסיוע מוקד השליטה של ‘כלא דמון’ ושירות בתי הסוהר, הצליחו להתגבר על כל השריפות ולמנוע התפשטות לאיזורים נרחבים.

לאחר ששוטרי תחנת נשר הצליחו להניח את ידם על החשוד, הוא נעצר, נכלא והבוקר הוגשה נגדו הצהרת תובע.

מי שסייע לתפוס את הפירומן היו אזרחים שהבחינו במכונית נמלטת מאחת מזירות ההצתה. הם התקשרו למוקד 100 ומסרו את פרטי המכונית והנהג. שוטרי תחנת נשר פרסו מחסומים והצליחו לעצור את החשוד רגע לאחר שנמלט מאחד הרכסים בכרמל.

בחיפוש במכוניתו של הרופא נמצאו בדים וחומרי הצתה שסייעו לו להצית את היערות. הוא נלקח לחקירה והתקשה לתקשר עם החוקרים ולהסביר את המניע למעשיו.

לאחר מעצרו, ביצעו חוקרי תחנת נשר חקירה מואצת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וקשרו את הרופא למקרי הצתה נוספים.

מעצרו הוארך בבימ״ש מעת לעת.

עם סיום החקירה הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית נגד החשוד, והוגשה הצהרת תובע על ידי הפרקליטות, שתגיש כתב אישום בימים הקרובים בבית המשפט בחיפה לצד בקשת מעצר עד תום ההליכים.

לפי חדשות 12, הרופא  לא מסר גרסה כלשהי להצתות ועדיין מסרב לשתף פעולה עם השוטרים. “אנחנו בודקים את כל הכיוונים כולל הרקע הלאומני. לא שוללים שום דבר”, ציין גורם במשטרה, “מדובר באירועים חמורים מאוד שיכול לגרום לאסון כבד. הופתענו שהפירומן החשוד בהצתות הוא בכלל רופא. אין לו עבר פלילי וזה מה שהדהים אותנו עוד יותר”.