סער חבט בלפיד: “מה יש לי לעשות לצידך? במה אתם תורמים?”

יו"ר הימין הממלכתי הושבע במליאת הכנסת לשר - ותקף את האופוזיציה: "חבורת שקרנים. המשכתם עם עלילות הדם" • "נגמר עניין הפסילות! אין יותר פסילות בין יהודים לציונים, זה מאחורינו" • עקץ את אפרת רייטן שהשמיעה קריאות בנאומו: "מה יזכרו ממני? אותך יזכרו בעיקר מערוץ הילדים"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשפ"ד / 30.09.2024 14:54

יו”ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער,  נשא אחר הצהריים (שני) נאום במליאת הכנסת לפני ההצבעה בה אושר צירופו לממשלה.

“אני מצטרף היום אחרי סדרה ארוכה של שיחות עם ראש הממשלה ויש לי מדיניות להשפיע – מדשדוש לאקטיביזם. נגמר עידן הפסילות – זה מאחורינו”, אמר סער.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף אותו ואמר: “כל מה שאנחנו רואים כאן היום. כל ההצגה הזו. איזה עולב. שני אנשים ששונאים ומתעבים אחד את השני, שלא מאמינים לאף מילה אחד של השני, מעמידים פנים שסידור עבודה פוליטי מהסוג הכי נמוך, הוא מעשה פטריוטי.”

סער השיב לו: “לא אחווה את דעתי על תפקודך כיו”ר באופוזיציה. אבל הצעת נסיגות ועסקה ואמרת שצריך לסגור את המלחמה. אם היו מקבלים את עמדתך – נסראללה היה חי”, השיב סער. “אני חושב ההפך ממך לפיד בכל דבר שקשור למלחמה, אז מה יש לי לעשות לצידך באופוזיציה. במה אתם משפיעים? מה אתם תורמים?”, תהה.

סער פתח את נאומו במליאה: “לאנשים שחיים ב-6 באוקטובר, יש לי הצעה ידידותית: תתקדמו. אתם יכולים להמשיך ולהביא הקלטות שלי מלפני שתי  מערכות בחירות על התחייבות בה עמדתי במלואה. עמדתי בה מול הצעה כתובה וחתומה לכהן ראש ממשלה ראשון ברוטציה. שילמתי על כך מחירים כבדים, אתם נהניתם מזה שעמדתי בה. לא הייתם רואים ממשלה עוד אלף שנה וגם לא תראו. מה זה שייך עכשיו?

“מ-07.10 הקו שלי עקבי: לשים בצד את מלחמות היהודים ולהתמקד במלחמה באויבים. לכן הצטרפתי לממשלה בשבוע הראשון למלחמה כשאדם אחד קרוב ליו״ר האופוזיציה נשלח להסביר לי שבלי לזרוק סיעות אחרות אסור להסכים ואסור להכנס, מי שעושה פוליטיקה במלחמה כן? הרי אם הפרתי איזו התחייבות כשהצטרפתי לממשלה בשעה הכי קשה  – יחד עם גנץ, זה היה כבר ב-12 באוקטובר. אז אתם מביאים ציטוטים משנה לפני כן?

“התפטרתי במרץ בגלל 1. מדיניות, קראתי לזה דשדוש. 2. השפעה – שלא יכולתי להצטרף לקבינט המלחמה. אמרתי לאחר מכן פעם אחר פעם: אשקול בחיוב להצטרף אם ארגיש שאוכל להשפיע בכיוונים הנכונים לדעתי במלחמה. ואני מצטרף היום, לאחר שיחות ארוכות עם ראש הממשלה, כשאני מרגיש שיש לי אפשרות להשפיע ושהמדיניות זזה באופן דרמטי מקצה לקצה, מדשדוש לאקטיביזם”.

סער הדגיש: “אמרתי בפומבי לאחר ה-7 באוקטובר. נגמר עניין הפסילות! אין יותר פסילות בין יהודים לציונים, זה מאחורינו. נשאלתי והשבתי האם זה כולל את נתניהו, עניתי שזה כולל את נתניהו”.

עוקץ את אפרת רייטן I צילום: ערוץ כנסת 

הוא עקץ את ח”כ אפרת רייטן מהעבודה שקראה לעברו במליאה “מה יזכרו ממך?”. סער השיב: “שאלת מה יזכרו ממני. אותך יזכרו בעיקר מערוץ הילדים”.

“אני רוצה לומר למי שעד לפני כמה דקות היו חבריי לאופוזיציה – אני הרבה שנים בבית הזה וכבר אין לי הרבה הפתעות, אבל הופתעתי שאיש מכם כל השבועות האחרונים לא בא לשוחח איתי, לשמוע את דעתי, אולי לנסות לשכנע, אולי להיות פתוח לשכנוע. מיד עברתם להשמצות, לעלילות, לשקרים – שאני באתי להעביר את חוק ההשתמטות? הדבר המדהים הוא שהמשכתם עם השקר הזה גם כשהורדתי את עניין שר הביטחון וגם כשאני מצטרף ללא שום הסכם קואליציוני, לא בנושא הזה ולא באחר.

“שקר וכזב, חבורת שקרנים. המשכתם עם עלילות הדם בנושא ועדת החקירה הממלכתית, בנושא החטופים. שמעתי את אחד מחברי הכנסת שמטיל עליי חטאים עוד בטרם כניסתי לממשלה”.

הוא פנה ללפיד: “יו״ר האופוזיציה אני לא אחווה כאן את דעתך על תפקודך. נדבר על עמדות כי זה לב העניין. אתה הצעת לא להיכנס לרפיח מספר פעמים, או לא להיכנס לפני הסכם עם מצרים. דבר שכל ילד יודע שהוא בלתי אפשרי. אתה אמרת לפני כמעט חודשיים שצריך לסגור את המלחמה הזו.

“תאר לעצמך, יו״ר האופוזיציה, שהיו מקשיבים לעצה הזו שלך, כל הפעולות המצוינות של צה״ל, כל השמדת היכולות של החיזבאללה על פי החלטות הממשלה לא היו מתבצעות. רק לפני ארבעה ימים, כשהציעו הנשיאים ביידן ומקרון את הצעתם להפסקת אש, מיהרת לעמוד דום ולהודיע שישראל צריכה לקבל את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש. הרי אם היו מקבלים חלילה את עמדתך, חסאן נסראללה היה עכשיו עדיין חי ואיתו כל מפקדת החיזבאללה”.

בתום הדיון אישרה מליאת הכנסת את צירופה של סיעת הימין הממלכתי לקואליציה ומינויו של ח”כ גדעון סער לשר בלי תיק ברוב של 57 ח”כים, מול 40 שהצביעו נגד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות