גם איש אונר”א: מפקד חמאס בלבנון חוסל בתקיפה ישראלית באיזור צור

חיים טוויל
|
כ"ז אלול התשפ"ד / 30.09.2024 10:01
מפקד ארגון הטרור בלבנון, חבר מפקדת חמאס בחוץ לארץ, פתח שריף אבו אל-אמין, חוסל בתקיפה על ביתו במחנה אלבס בדרום לבנון • יחד איתו חוסלו אשתו, בנו ובתו

ארגון הטרור חמאס הודיע הבוקר (שני) כי מפקד הארגון בלבנון, פתח שריף אבו אל-אמין, חוסל בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים הפלסטיני אלבס שבאזור צור בדרום לבנון.

האם גם השם שלך יופיע ברשימה הנחשקת הזו לפני ראש השנה?

המחוסל, שנהרג יחד עם אשתו, בנו ובתו בתקיפת ביתם, מוגדר כמפקד חמאס בלבנון וחבר הנהגת הארגון בחו”ל.

אבו אל-אמין היה מבכירי התנועה, ששימש במקביל גם כיו”ר התאחדות המורים של אונר”א בלבנון.

בחמאס כתבו כי הוא בלט בעבודתו בתחום החינוך, בהיותו “מורה מצליח ומנהל מכובד שהכשיר דורות של פליטים פלסטינים בלבנון”, מבלי שזה מנע ממנו “לבנות דור שנושא את הסוגיה הצודקת על כתפיו מבלי לסגת”.

גם התאחדות המורים בלבנון פרסמה הצהרה בעקבות חיסולו, וכתבה כי הוא “מת כשהיד למען תמיכה בסוגיה הפלסטינית הצודקת שלמענה חי”. בארגון המקצועי הוסיפו: “אנחנו מתחייבים בפני השהיד הגיבור שלנו שנקיים את הברית ונמשיך בדרכו”.

דובר צה”ל הודיע בצהרים רשמית כי בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, במהלך הלילה חיל האוויר תקף, בהכוונה מודיעינית של שב״כ, אמ״ן ופיקוד הצפון, את המחבל פתחי שריף, ראש זירת לבנון בארגון הטרור חמאס.

“שריף היה אמון על תיאום הפעילות של חמאס מלבנון מול גורמי חיזבאללה, וכן היה אחראי על מאמצי ההתעצמות של הארגון בלבנון בתחום גיוס פעילים ורכש אמצעי לחימה.

“שריף הוביל את מאמצי בניין הכוח של ארגון הטרור חמאס בלבנון ופעל לקדם את האינטרסים של חמאס בזירה, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה צבאית”.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הלילה על פיצוץ שנשמע ברובע אל-כולא בבירה ביירות.