לראשונה מתחילת המלחמה: תקיפת דירה בביירות מחוץ לדאחייה

חרדים 10
|
כ"ז אלול התשפ"ד / 30.09.2024 02:26
יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון • חיל האוויר תקף מטרות של חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון • בחזית הדרומית: צה”ל תקף מפקדה של חמאס בבית ספר בצפון רצועת עזה • כל העדכונים

היום ה-360 למלחמה |  עדכונים שוטפים: 

02:25 – יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחב רמות נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט.

01:40 – צה״ל תוקף כעת מטרות טרור של חיזבאללה בבקאע

בלבנון מדווחים על תקיפות עוצמתיות בעומק המדינה, באזור העיר הרמל הממוקמת בסמוך לגבול סוריה.

01:25 – דיווח באל-ערביה: שני הרוגים בתקיפה באזור אל-כולא בביירות

ערוץ אל-חדת’ הסעודי מדווח שהתקיפה הישראלית בביירות כוונה לעבר דירה שבבעלות חבר הפרלמנט לשעבר נג’אח ואקים. במקביל, בערוץ MTV הלבנוני מדווחים שלפי המידע שברשותם – היעד בתקיפה באל-כולא זכריא בזי, בכיר בארגון האסלאמיסטי הסוני “אל-ג’מאעה אל-אסלאמיה”.

רשת NBN הלבנונית דיווחה על ארבעה הרוגים בתקיפה.

01:25 – במקביל לדיווחים על תקיפה בביירות: צה”ל תקף מפקדה של חמאס בבית ספר בצפון רצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו “באופן ממוקד” מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״אבו ג׳עפר מנצור״ שבצפון רצועת עזה – כך הודיע דובר צה”ל.

“מתחם פיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל”, הסבירו בצה”ל והדגישו: “טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, תצפיות מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות וצרכי טרור”.

01:11 –  בפעם הראשונה מתחילת המלחמה: דיווחים בלבנון על תקיפה מחוץ לדאחייה בביירות

באזור אל-כולא שבדרום-מערב העיר.

01:00 – דיווח בלבנון: תקיפה ישראלית בביירות

לפי הדיווחים בלבנון – התקיפה הייתה הפעם סמוך לגשר אל-כולא בביירות, מחוץ לדאחיה. במקביל, בלבנון מדווחים גם על תקיפות באזור הבקעא שבעומק המדינה.

00:50 -בחיזבאללה מכחישים שהאשם צפי א-דין מונה ליורשו של נסראללה

חיזבאללה בהצהרה רשמית על רקע הדיווחים שהאשם צפי א-דין מונה ליורשו של נסראללה: “אנחנו מבהירים כי אין חשיבות לדיווחים לגבי הליכים ארגוניים ואין להסתמך עליהם, אלא אם תתפרסם הצהרה רשמית של הנהגת חיזבאללה בעניין”.