סקר דרמטי של ‘דיירקט פולס’: גוש הימין מגיע לראשונה ל-61 מנדטים

חרדים 10
|
כ"ז אלול התשפ"ד / 29.09.2024 22:19
לאחר החיסול שהרעיד את המזרח התיכון:  גוש הימין מקבל לראשונה מפרוץ המלחמה 61 מנדטים • הליכוד עם 31 מנדטים, יאיר לפיד עם 9 בלבד • נתניהו מגדיל את הפער על יריביו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

אחרי החיסול הגדול מכולם: מנתוני סקר שביצע  מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’, שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 –  בפעם הראשונה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, גוש הימין מתאושש ומקבל 61 מנדטים בסקר.

הסקר הדרמטי מגיע כיומיים לאחר חיסולו המהדהד של הארכי-טרוריסט חסן נסראללה, שעל ראשו נחתו 83 טונות של פצצות חודרות בונקרים בערב שבת.

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה משיגה 31 מנדטים; מיד אחריה ניצבת המחנה הממלכתי של גנץ עם 15 מנדטים ויחד איתה ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שממשיכה לטפס בסקרים ומביאה 15 מנדטים.

במקום השלישי ניצבת ש”ס בהנהגת דרעי עם 11 מנדטים; אחריה הדמוקרטים בראשות יאיר גולן, המפלגה שמשלבת בתוכה את העבודה ומרצ, עם 10 מנדטים; יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד עם 9 מנדטים בלבד; יהדות התורה משיגה את 8 המנדטים הקבועים שלה.

מפלגת עוצמה יהודית מקבלת בסקר רק 6 מנדטים; הציונות הדתית, מפלגתו של שותפו לגוש שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, מקבלת 5 מנדטים בלבד. רע”ם של מנסור עבאס גם היא עם חמישה מנדטים וכך גם חד”ש תע”ל עם 5 מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: מפלגת בל”ד שמשיגה רק 2.3 אחוזים והימין הממלכתי, מפלגתו של גדעון סער שהצטרף הערב לממשלה, שמשיגה בסקר רק 0.6 אחוזים.  הסקר נערך שעות קודם להודעה המשותפת של סער ונתניהו על הצטרפות לממשלה.

וכך, לראשונה מפרוץ המלחמה גוש הימין משיג 61 מנדטים בסקרים. גוש האופוזיציה, המרכז-שמאל, עם 49 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות יציבות עם 10 המנדטים שלהם.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו פותח פער על יריביו. בשאלת ההתאמה בין נתניהו לגנץ, משיג ראש הממשלה 52%, בעוד גנץ מביא רק 25 אחוזי התאמה. 23% מהנשאלים חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

בשאלת ההתאמה בין נתניהו ללפיד, ראש הממשלה צובר פער גדול יותר ועולה ל-54 אחוזי התאמה, בעוד לפיד משיג רק 24 אחוזים. 22% מהנשאלים חושבים שאף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד.

צילום: ערוץ 14

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-29 בספטמבר 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 520 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3% ± בהסתברות של 95%.