ב-72 קולות: הגר”ד יוסף נבחר לראשון לציון והרב הראשי הספרדי

בבחירות לראשל"צ ניצח בנו של הגר"ע יוסף זצ"ל • הרב שמואל אליהו - 43, הרב מיכאל עמוס - 21 • "אמשיך לפעול בכל כוחי למען האחדות בעם, מתוך מחויבות עמוקה לערכי התורה, העם והארץ ואמשיך להקדיש את כל כוחי לחיזוק הקשר בין כלל חלקי העם מתוך אהבת ישראל אמתית"
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשפ"ד / 29.09.2024 21:02

עם תום ספירת קולות חברי הגוף הבוחר הערב (ראשון) במלון ‘רמדה בירושלים, הוכרז כי הגאון רבי דוד יוסף נבחר ברוב של 72 קולות לכהן כראשון לציון וכרב הראשי לישראל – בעשור הקרוב.

הגר”ד יוסף קיבל 72 קולות מחברי גוף הבוחר. הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת קיבל 43 קולות, והדיין הרב מיכאל עמוס – 21.

הראשון לציון הנבחר, בן 67, נשוי לרעייתו הרבנית סופיה, אב לתשעה ילדים ומתגורר בשכונת הר נוף בירושלים.

הוא מכהן כראש בית המדרש ‘יחוה דעת בהר נוף, חבר מועצת חכמי התורה ומחבר סדרת ספרי ההלכה ‘הלכה ברורה’ – ספר חובה בבית היהודי הנוהג על פי פסקי השולחן ערוך ומרן הגר”ע יוסף זצ”ל.

רבי דוד יוסף נולד לאביו הגר”ע ולאמו מרת מרגלית, והתחנך בישיבות הליטאיות ‘אור ישראל’ בראשות הגר”י ניימן, פוניבז’ בבני ברק וחברון בירושלים.

מיד לאחר נישואיו הקים בעצת ועידוד אביו את בית המדרש ‘יחוה דעת’, אשר במרוצת השנים העמיד אלפי תלמידים, דיינים, רבנים, מורי הוראה, פוסקים ומנהיגי קהילות ברחבי העולם, הממשיכים את דרך פסיקת הראשון לציון הנבחר.

למד בחברותא עם אביו במשך עשרות שנים והיה היחידי אשר הסתגר עמו בחדר הלימוד במשך שעות ארוכות – ובפרט בעת כתיבת פסיקותיו ההלכתיות ובהם תשובותיו המפורסמות להתרת עגונות לאחר מלחמת יום הכיפורים. במכתב מפורסם מעיד הרב עובדיה כי הוא סומך את ידיו על בנו רבי דוד וכי הוא היחיד “שיורד לסוף דעתו”.

בהוראת אביו נקרא לשמש כחבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש”ס שם עשה לילות כימים בכדי לאחד את העם והביא אף שורת החלטות היסטוריות.

הרב מכתת את רגליו במשך שנים רבות בכדי למסור שיעורי תורה וחיזוק ברחבי העולם ונחשב לדמות רבנית המקובלת על כלל גווני האוכלוסייה, דתיים, חרדים, חילונים ועוד.

היבחרו של הרב לתפקיד הראשון לציון ברוב גדול של קולות מוכיחה את האהבה העצומה לה הוא זוכה  בקרב הציבור ובקרב חברי הגוף הבוחר, כמו גם את התקווה כי הרב הוא זה שינגיש את הרבנות לאזרחים ויאחד את הקרע בעם, כפי שאמר וחזר עשרות פעמים במהלך השנה האחרונה.

הרב דוד יוסף הודה לקב”ה על הזכות העצומה להנהיג את הרבנות הראשית בימים אלה, כמו גם לחברי הגוף הבוחר שהצביעו עבורו: “מודה לקדוש ברוך הוא על הזכות הגדולה, בעזרת השם אעשה לילות כימים בכדי לאחד את העם דווקא בשעה קשה זו, ואפעל בכל כוחי להנגיש את הרבנות הראשית לאזרחים כולם ולהפוך את הממסד הזה למקום חשוב אשר עיני כולם נשואות אליו כפי שתמיד היה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות