בהשתתפות עשרות מטוסי קרב – צה”ל העלה את תימן בלהבות

הותקפו מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י בראס עיסא וחודידה שבתימן: שתי תחנות כוח, שני נמלים ימיים ונמל תעופה בין-לאומי • מעבר לתג המחיר על הירי החות'י לעבר מרכז הארץ ולנזק האדיר - ישראל מעבירה גם מסר לאיראן: אנו יכולים לתקוף בצורה משמעותית גם אתכם
חיים טוויל
כ"ו אלול התשפ"ד / 29.09.2024 18:07

עשרות כלי טיס של חיל האוויר, בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין, תקפו בצהריים (ראשון) מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י בראס עיסא וחודידה שבתימן.

לפי דיווחים בתימן הותקפו נמל אל-חודיידה, שדה התעופה, תחנת הכוח אל-חאלי בעיר, וכן הנמל בעיר ראס עיסא, צפונית לאל-חודיידה. בכיר חות’י אמר לערוץ אל-ערבי כי החות’ים רוקנו את מאגרי הנפט בנמל חודיידה לפני התקיפה.

דובר צה”ל הודיע: “במבצע אווירי רחב היקף, עשרות כלי טיס של חיל האוויר בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין תקפו, בהכוונת אגף המודיעין, מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן. צה״ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט.

“באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל.

“לאורך השנה האחרונה, שלטון הטרור החות׳י פועל בהכוונה ובמימון איראני ובשיתוף פעולה עם המיליציות העיראקיות, על מנת לפגוע במדינת ישראל, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי.

“צה״ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בכל מי שמהווה איום על אזרחי מדינת ישראל, ובכל מרחק בו יידרש”.

גורם ישראלי אמר לכאן חדשות כי מעבר לתג המחיר על הירי החות’י לעבר המרכז ולנזק האדיר – ישראל מעבירה גם מסר לאיראן: אנו יכולים לתקוף בצורה משמעותית גם במדינתכם.

לפי ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה, התקיפות כוונו לעבר מאגרי נפט בנמל ראס עיסא ותקיפות נוספות לעבר נמל חודיידה.

מקורות בתימן מסרו לערוץ כי יותר מ-10 תקיפות של חיל האוויר בוצעו בנמל חודידה, וכי גם נמל התעופה הבין-לאומי בעיר הותקף.

ברשת אלערביה הסעודית ציינו: “ישראל תקפה בנמל חודידה ותחנת כוח בתגובה על שיגורי הטילים האחרונים של החות’ים”.

לפי הדיווחים, בנוסף לנמל התעופה והנמל הימי בחודידה, הותקפו גם לפחות שתי תחנות כוח בעיר ואתרים נוספים.

התקיפה הישראלית  בוצעה לאחר שבימים האחרונים שיגרו החות’ים שני טילי קרקע-קרקע לעבר מרכז הארץ –  שניהם יורטו בהצלחה מחוץ לגבולות המדינה.

נסר א-דין עאמר, בכיר חות’י, ציין בחשבון הטוויטר שלו: “אל דאגה, התקיפות נכשלו. נקטנו באמצעי הזהירות ורוקנו את מאגרי הנפט בנמל ראש עיסא ונמל חודיידה קודם לכן, והכנו תוכנית חירום. הציונים לא יעצרו את הפעולות שלנו בשום פנים ואופן, שכן נהפוך את פעולותינו ליותר איכותיות אנשאללה”.

דובר החות’ים בתימן מוחמד עבד א-סלאם הגיב: “התוקפנות הישראלית הנוספת לעבר מתקנים אזרחיים בחודידה, בניסיון לשבור את החלטת תימן לתמוך בעזה. מגנים את התוקפנות הציונית שנתמכת בידי ארה”ב ולא תשפיע על רצון העם התימני. התוקפנות הישראלית הזו בתימן מבססת גם את התפקיד העקרוני של תימן כלפי פלסטין ועזה, ומה שהעם התימני מאשר בהפגנות השבועיות שלו – שהוא לא ינטוש את עזה ולבנון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות