גנץ לחרדים 10: מחזק את הממשלה מהאופוזיציה, אין צורך להיכנס

חרדים 10
|
כ"ו אלול התשפ"ד / 29.09.2024 16:00
יו”ר המחנה הממלכתי במסר לאיראן: “אם תבחנו אותנו תיפגעו – נדע לעמוד מולכם יחד” • “אם לא נגיע להסכם חזק ואמין בזמן הקרוב – עלינו להיכנס קרקעית ללבנון ולקבוע עובדות בשטח”

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ, מסר בצהריים (ראשון) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, הצהרה לתקשורת – ובירך על חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

חשיפה: מה עושים גדולי ישראל בשעות האחרונות לפני ראש השנה?

“אני מבקש לברך את הדרג המדיני, בראשם ראש הממשלה ושר הביטחון, שקיבלו את ההחלטה על הפעולה בלבנון. טוב מאוחר מלעולם לא. ואני מבקש לשלוח חיזוק לכוחות הביטחון, ובראשם לרמטכ”ל, לראש המוסד, ולראש השב”כ. לכל אלו שנלחמים לילה ויום כבר שנה”.

הוא הוסיף: “את מחדל השבעה באוקטובר לא ניתן יהיה למחוק לעולם. וגם כשנדרשים תיקון ולקיחת אחריות, כדאי לזכור שאין לנו צה”ל אחר, ושלא יהיה ביטחון בלי מפקדים מקצועיים ומנוסים. ויש רבים וטובים כאלו בשורותינו בכל הדרגים. גם מול הביקורת אסור למחוק שנים של שירות למען העם והמדינה של כל המפקדים שמובילים אותנו. מי שיודע להגיד את זה בהצלחות, כדאי שידע להעניק גיבוי ולעשות זאת – גם בכישלונות. העולם הוא מקום טוב יותר בלי נסראללה ומחבלי חיזבאללה”.

הוא פונה לאזרחי לבנון: “גם למדינת לבנון והעם הלבנוני, יש כעת הזדמנות. לקום עצמאית, להחזיר לעצמם את הריבונות על מדינתם, להתנתק מלפיתת החנק של איראן, להתחבר לעולם – ועל חורבת הדאח’יה וכישלון חיזבאללה, להפוך למקום טוב יותר ללבנון והאזור כולו”.

גנץ העביר מסר לאיראן: “אני מבקש להעביר מכאן מסר למשטר האיראני שבוחן את צעדיו: נסראללה חשב שישראל היא קורי עכביש, ונתקל בכוח מחץ מברזל. סינוואר חשב שלא נתמרן לתוך עזה, וראה מה נשאר שם אחרי התמרון שלנו. עליכם לדעת – אנו עם חפץ חיים, שנכון להילחם ויודע לעמוד מולכם יחד. יש לנו עוד מגוון יכולות בקנה. אם תבחנו אותנו – תיפגעו”.

הוא התייחס גם להמשך הלחימה בלבנון: “עכשיו כשארגון הטרור חיזבאללה נפגע קשות – צריך להמשיך במתקפה ולהעמיק את הפגיעה בו, באופן רציף, קטלני ומהיר. אם תרצו – ‘מהיר ועצבני’. מלחמת התשה היא איננה אינטרס של מדינת ישראל, ודאי לא של תושבי הצפון, שמטרתנו היא השבתם הביתה בביטחון. ואם לא נגיע להסכם חזק ואמין בזמן הקרוב, עלינו להיכנס קרקעית ללבנון ולקבוע עובדות בשטח. ובכל מקרה, מול כל הסכם – תדרש אכיפה שלנו, על מנת לוודא שצבא טרור לא מתמקם על גבולותינו ומאיים על תושבינו. יהיו רגעים קשים, ואנחנו נדע לגבות פעולות נכונות גם ברגעים האלו.

“את ההשפעה של המתקפה בצפון, צריך לנצל גם כדי לקדם את מטרת המלחמה הדחופה ביותר: השבת חטופינו. כעת, כשחלומו של סינוואר על מלחמה אזורית שתשמיד את ישראל, הפך לחלום הבלהות של שותפיו לציר ושלו עצמו, צריך לפעול גם בזירה הזו. להשבת החטופים יהיה מחיר כואב, ודווקא מנקודת הכוח שבה אנו נמצאים צריך לחתור אל היעד הזה עכשיו. אסור לחכות. כעם חפץ חיים, לא נימדד רק במספר האוייבים שחיסלנו, אלא גם ובעיקר, במספר החיים שהצלנו”

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, שאלה: מבינה שפרשת כשחשבת שלא השפעת. אבל כעת, אם אתה רואה עין בעין עם הממשלה – לא תשקול להיכנס ולהעניק לתושבי מדינת ישראל את האחדות החשובה בעת מלחמה?

גנץ: אני מחזק בטחונית את הממשלה גם מהאופוזיציה. ביקרתי בגרמניה וגיביתי את הממשלה, אין צורך להיכנס לקואליציה.