‘ח’אמנאי מזועזע מהחיסול של נסראללה. חושש שהוא הבא בתור’

לפי הניו יורק טיימס, בטהראן חוששים שהיעד הבא הוא המנהיג העליון - והוא הועבר למקום מאובטח • באיראן חלוקים על אופי התגובה: הנשיא טוען שתגובה עצימה תוביל "ליפול לפח של נתניהו" • הטלוויזיה הממלכתית באיראן: "נתניהו מבין רק שפה אחת - טילים בליסטיים וכטב"מים"
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ד / 29.09.2024 10:07

חיסולו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה זעזע עמוקות את עלי ח’אמנאי, המנהיג העליון של איראן.

ב’ניו יורק טיימס’ דווח הבוקר (ראשון) כי בטהראן הוכו בהלם מפעולת ישראל – וכעת שוקלים כיצד להגיב.

לפי הדיווח, מדבריהם של 4 גורמים איראניים עולה כי ברפובליקה האיסלאמית הביעו חשש שאיראן תהיה היעד הבא של ישראל לתקיפה, וכי אולי ח’אמנאי עצמו יחוסל.

אתמול דווח ברויטרס שח’אמנאי הועבר למקום מאובטח, על רקע הבהלה מחיסול מזכ”ל חיזבאללה.

לפי ה’ניו יורק טיימס’, הגורמים האיראניים סיפרו כי  מיד לאחר הדיווח על המתקפה ברובע הדאחייה בביירות כינס ח’אמנאי ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי בביתו.

בדיון, כך לפי הדיווח, עלו חילוקי דעות על אופי התגובה. גורמים שמרניים במשטר האייתוללות, כמו סעיד ג’לילי שהפסיד לפזשכיאן בבחירות לנשיאות, טען שאיראן צריכה לבסס במהירות הרתעה באמצעות תקיפה על ישראל, “לפני שנתניהו יביא את המלחמה לטהראן”.

מנגד, גורמים מתונים יותר כמו הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן, טענו שתגובה מהירה וחזקה משמעה ליפול לפח שטומן נתניהו – “שכבר חצה את כל הקווים האדומים”, משום שמטרתו להוביל למלחמה אזורית.

הקולות המתונים אמרו כי איראן לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה קריטית בתשתיות שמלחמה שכזו תביא עמה.

ח’אמנאי עצמו פרסם אמש הודעה רשמית שבה נמנע מלהתחייב שהתגובה תגיע מאיראן ישירות, ורמז שהוא מצפה מחיזבאללה ושאר שלוחי איראן להגיב.

בטלוויזיה הממלכתית של איראן קראו לשלטונות לפגוע בישראל, וקראו תיגר על הזהירות שבה נקט המנהיג העליון בתגובתו. “אין הבדל בין טהראן לבגדד וביירות, המשטר יבוא אחרי כל אחת מהמטרות הללו”, אמר שם אחד המגישים. “נתניהו מבין רק שפה אחת, והיא טילים בליסטיים וכטב”מים”.

ברויטרס דווח כי באיראן ממשיכים לקיים קשר עם חיזבאללה במטרה לדון ולתאם “בצעד הבא” בעקבות ההסלמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות