בארה”ב מעריכים: ייתכן שישראל כבר החלה בתמרון מצומצם בלבנון

חרדים 10
|
כ"ו אלול התשפ"ד / 29.09.2024 10:52
רשת ABC טוענת כי ישראל פועלת במבצעים ממוקדים באזורים סמוכים לגבול בתוך שטח לבנון – כדי לנטרל עמדות של חיזבאללה • גורמים אמריקניים: צה”ל החל או עומד להתחיל בקרוב פעילות צבאית מוגבלת, אך טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע למבצע קרקעי רחב היקף

גורמים אמריקנים מעריכים הבוקר (ראשון) כי ייתכן שישראל כבר החלה בפעולות קרקעיות מצומצמות סמוך לגבול בתוך שטח לבנון. כך מדווחת רשת ABC.

על פי הדיווח, ההערכה היא שצה”ל פועל במבצעים ממוקדים כדי לפגוע בעמדות של חיזבאללה באזור הגבול.

אמש דיווחה הרשת מפי גורם אמריקני בכיר כי ישראל נערכת לכניסה קרקעית מוגבלת בלבנון. אותו גורם טען שישראל דחתה הצעה להפסקת אש אשר הגיעה מהאיחוד האירופי, אפילו לזמן קצר, וכי היא לא מקיימת תקשורת עם ממשל ביידן בנושא.

לדברי הגורמים, ישראל טרם קיבלה החלטה סופית לגבי מבצע קרקעי נרחב בלבנון, אך היא ערוכה לאפשרות כזו. “אם יתרחש מבצע קרקעי, היקפו צפוי להיות מוגבל”, ציין אחד המקורות. “המטרה העיקרית היא לאפשר לעשרות אלפי העקורים מצפון ישראל לשוב לבתיהם בבטחה”.

הגורמים הדגישו כי חיסול הנהגת חיזבאללה לבדו לא יספיק להשגת מטרה זו, ונדרשת פעולה נרחבת יותר.

רשת CNN דיווחה כי בארה”ב לא שוללים אפשרות של תמרון קרקעי מוגבל של צה”ל בלבנון, אך ישראל טרם קיבלה החלטה ברורה בנושא. על פי הדיווח, ההערכה האמריקנית התבססה על תנועת כוחות ישראלית ופינוי אזורים, שכביכול נועדו לכניסה הקרקעית.

הרמטכ”ל רב אלוף הרצי הלוי אמר ביום רביעי במהלך תרגיל בצפון: “אנחנו מכינים את המהלך של התמרון, והמשמעות היא שהנעליים הצבאיות שלכם, מגפי התמרון, נכנסות לתוך שטח האויב, נכנסות לכפר שחיזבאללה הכין אותו כמוצב צבאי גדול. אתם באים הרבה יותר חזקים מהם”.