בן דוד של נסראללה ומחותן של סולימאני: ‘הממשיך’ של חיזבאללה

ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה האשם סאפי א-דין, הוא מי שעשוי לעמוד בראש ארגון הטרור אחרי החיסול שהרעיד את המזרח התיכון • בן דוד של נסראללה מצד אמו, אחיו מכהן כנציג ארגון הטרור בטהרן ובנו נשוי לבתו של סולימאני • ויש עוד מועמד
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ד / 28.09.2024 23:39

אחרי החיסול הגדול מכולם: אחרי שחסן נסראללה חוסל בתקיפה ממוקדת עם 80 פצצות ‘ברד כבד’, במשקל טונה כל אחת, במנהרה מתחת לבניין מגורים ברובע דאחיה בביירות –  נשאלת השאלה המסקרנת: מי יהיה הממשיך שלו בניהול ארגון הטרור?

לפי ערוץ 14, השאלה לא יותר מדי קשה: כבר בחייו סימן חסן נסראללה את בן דודו מצד אמו, ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור –  האשם סאפי א-דין, כיורשו.

סאפי א-דין הוא איש דת שיעי לבנוני, שנחשב מזה מספר שנים למספר 2 בארגון הטרור ולמי שאמור לרשת את נסראללה לאחר מותו.

מלבד היותו קרוב משפחה של נסראללה, יורשו המיועד ואחד מהאנשים  הקרובים אליו ביותר, בלבנון נוהגים להזכיר את העובדה שהשניים דומים באופן בולט, בין אם במראה החיצוני ובין אם בסגנון הדיבור.

האשם סאפי א-דין הוא אחד משישה אנשי דת החברים במועצת השורא של חיזבאללה. אחיו משמש כנציג ארגון הטרור חיזבאללה בטהרן. בנו, סייד רזא האשם ספי אלדין, נשוי לזינב סולימאני, בתו של מפקד כוח קדס לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית בעיראק בשנת 2020.

שתי עובדות אלה מקנות לו יחסים קרובים עם ראשי משמרות המהפכה בטהראן.

בשנת 2017 הוכנס סאפי א-דין על ידי ארצות הברית לרשימה השחורה של הטרוריסטים.

מי יחליף את נסראללה? אליאור לוי ב’כאן חדשות’  עם המועמדים האפשריים לרשת את מנהיג חיזבאללה: 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות