נתניהו: אנחנו בימים גדולים, במה שנראה כנקודת מפנה היסטורית

כמה שעות אחרי ששב מניו יורק, נתניהו בהצהרה מהקריה: "נסראללה לא היה עוד מחבל. הוא היה ה-מחבל. חיסולו - תנאי הכרחי להשגת היעדים • לפני שנה אויבינו תקפו וחשבו שישראל בדרך להכחדה. שנה אחרי, מכה אחרי מכה, הישג אחר הישג - הם מבינים עד כמה התקוות שלהם התפוגגו"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"ד / 28.09.2024 22:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצאי שבת)  מהקריה בתל אביב הצהרה מוקלטת – על חיסול מזכ”ל חיזבאללה, הארכי-טרוריסט חסן נסראללה, כמה שעות אחרי שנחת מניו יורק וקצת יותר מיממה אחרי החיסול.

אנחנו בקרבת אלוקים בבית הכנסת כשהבן שלה במסגד עם סאלים

נתניהו אמר: “הקם להורגך – השכם להורגו. מדינת ישראל חיסלה אתמול את רב-המרצחים חסן נסראללה. סגרנו חשבון עם מי שאחראי לרצח אינספור ישראלים ואזרחים רבים של מדינות אחרות, כולל מאות אמריקנים ועשרות צרפתים. נסראללה לא היה עוד מחבל. הוא היה ה-מחבל. הוא היה הציר של הציר, המנוע המרכזי של ציר הרשע של איראן. הוא ואנשיו היו אדריכלי התוכנית להשמדת ישראל. הוא לא רק הופעל על-ידי איראן, הרבה פעמים הוא גם הפעיל את איראן”.

נתניהו סיפר: “בתחילת השבוע הגעתי למסקנה שהמכות העוצמתיות שצה”ל הנחית על חיזבאללה בימים האחרונים, המכות האלה לא יספיקו. חיסולו של נסראללה הוא תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו: החזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם, ושינוי מאזן הכוחות באזור לאורך שנים. כי כל עוד נסראללה חי, הוא היה משקם במהירות את היכולות שגרענו מחיזבאללה.

“ולכן נתתי את ההנחיה – ונסראללה כבר לא איתנו.  חיסולו מקדם את החזרת תושבינו לבתיהם בצפון, והוא גם מקדם את השבת חטופינו בדרום. ככל שסינוואר רואה שחיזבאללה כבר לא יבוא להצילו, כך גדלים הסיכויים להשבת חטופינו.

“אני מבקש להודות לצה”ל, לחיל האוויר, לאמ”ן, למוסד ולשב”כ – על ההישגים הכבירים, ולא רק אתמול”.

הוא הדגיש: “יש לנו הישגים גדולים, אבל המלאכה עדיין לא הושלמה. בימים הקרובים אנחנו נעמוד בפני אתגרים משמעותיים, ונעמוד בהם יחד. נסראללה דיבר עלינו כ’קורי עכביש’. אבל במקום ‘קורי עכביש’, הוא גילה גידי פלדה של עם מלוכד ועוצמתי שנחוש להבטיח את קיומו ועתידו. ולא רק חיזבאללה גילה זאת. המזרח התיכון כולו גילה זאת”.

נתניהו המשיך: “כל מי שמתנגד לציר הרשע, כל אלה שנאנקים תחת העריצות האלימה של איראן ושלוחיה בלבנון, בסוריה, באיראן עצמה ובמקומות אחרים, כל אלה התמלאו תקווה היום.

“אני אומר לאזרחי אותן מדינות: ישראל עומדת אתכם. ולמשטר האיתולות אני אומר: מי שיכה בנו, אנחנו נכה בו. אין מקום באיראן או במזרח-התיכון שהזרוע הארוכה של ישראל לא תגיע אליו, והיום אתם כבר יודעים כמה זה נכון.

“אזרחי ישראל, אלה ימים גדולים. אנחנו במה שנראה כנקודת מפנה היסטורית. לפני שנה, בשבעה באוקטובר, אויבינו תקפו אותנו וחשבו שישראל בדרך להכחדה. שנה לאחר מכן, מכה אחרי מכה, הישג אחר הישג – הם מבינים עד כמה התקוות שלהם התפוגגו.

“ישראל בתנופה. אנחנו מנצחים. אנחנו נחושים להמשיך להכות באויבינו, להשיב לבתיהם את תושבינו, ולהחזיר את כל חטופינו. אנחנו לא שוכחים אותם לרגע.

“אחיי ואחיותיי, אזרחי ישראל היקרים – ביום הזה אני אומר לכם שוב וביתר-שאת: יחד נילחם, ובעזרת השם – יחד ננצח״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות