נאום הברכה והקללה באו”ם: נתניהו הזהיר את העולם מהשפעת איראן

ראש הממשלה נאם היום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק • הציג מפה של המזרח התיכון במקרה של נורמליזציה עם סעודיה ומפה של המזרח התיכון הנוכחי בהשפעת "ציר הרשע" בראשות איראן • איים: "אם תתקפו - נתקוף אתכם. אנחנו יכולים להגיע לכל מקום באיראן ולכל מקום במזרח התיכון"
חרדים 10
כ"ד אלול התשפ"ד / 27.09.2024 15:24

נאום הברכה והקללה באו”ם: לאחר כמעט שנה מפרוץ המלחמה, ובשיאה של המערכה מול חיזבאללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שישי) בעצרת הכללית של האו”ם.

מספר משלחות של מדינות עוינות עזבו את האולם עם עלייתו של נתניהו לנאום. “לא תכננתי להגיע לנאום כאן השנה כי ארצי במלחמה, אבל החלטתי להגיע כדי להשיב על השקרים שמוטחים במדינתנו. האמת היא שישראל רוצה שלום ותעשה שלום שוב”, אמר נתניהו בפתח נאומו.

“אנחנו מתמודדים עם אויבים פראיים, ואנו צריכים להגן על עצמנו – מול האויב הרצחני הזה”, הוסיף. “הוא רוצה לא רק להשמיד אותנו, אלא את האנושות – ולהחזיר אותנו לעידן קודר של טרור. הקללה של התוקפנות של איראן, או הברכה של ההשלמה בין יהודים לערבים.

“שוחחנו על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה והיא הייתה קרובה מתמיד. אבל אז באה הקללה של 7 באוקטובר. אלפי מחבלים, מגובים על ידי איראן, הגיעו על טנדרים ואופנועים – וביצעו מעשי זוועה. הם רצחו 1,200 איש, אנסו נשים, ערפו ראשים, שרפו תינוקות ומשפחות שלמות בחיים. זה הזכיר מראות מגרמניה הנאצית.

“הם חטפו 255 איש ממדינות רבות ולקחו אותם למרתפים של עזה”, המשיך נתניהו. “אני רוצה להבטיח שלא ננוח עד שכל החטופים יחזרו. לא נחסוך מאמץ ונשיב את כולם. הקללה החלה כשחמאס פלש לישראל, אך לא נגמרה שם. ישראל נאלצה להגן על עצמה בעוד שש חזיתות שמאורגנות על ידי איראן. באפריל איראן לראשונה תקפה ישירות את ישראל, וירתה מאות טילים וכטב”מים. יש לי מסר לאיראן – אם תתקפו אותנו אנחנו נתקוף אתכם. אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע – וזה נכון לכל המזרח התיכון. יש לי מסר למשלחת האיראנית: אנחנו מנצחים”.

ראש הממשלה הציג במהלך נאומו שתי מפות של המזרח התיכון, הראשונה עם “ברכה ושלום”, ואילו השנייה עם “קללה וטרור”. “תראו את המפה השנייה של הקללה של איראן, זרועותיה פגעו בנתיבי שיט, פגעו באומות מבפנים והפיצו סבל. מצד אחד יש ברכה ועתיד של תקווה – ומצד שני עתיד שחור של ייאוש. אם אתם חושבים שזו רק קללה לישראל – אתם צריכים לחשוב שוב. התוקפנות של איראן תגיע לכל מדינה במזרח התיכון ועוד מדינות בעולם המערבי. איראן רוצה להפיץ את המהפכה מעבר למזרח התיכון, לכן היא בונה טילים בליסטיים עם ראשי חץ גרעיניים – כדי לאיים על העולם כולו.

“מזה זמן רב העולם עוצם עין מול התוקפנות החיצונית והפנימית – והיא צריכה להיגמר עכשיו”, הדגיש נתניהו, שקרא לאו”ם להחזיר את הסנקציות נגד איראן כדי שלא תגיע לנשק גרעיני. “אסור לנו לאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. ישראל תעשה כל שביכולתה כדי שזה לא יקרה”.

נתניהו שאל את הנוכחים באולם: “איזה מפה תעצב את העתיד? הברכה לאזור ולעולם – או הקללה שאיראן והפרוקסי שלה מפיצות עם טרור וכאוס?”. הוא הוסיף: “ישראל קיבלה החלטה לקדם את הברכה. אנו בונים שותפות לשלום עם שכנותינו”.

נתניהו הוסיף:  “אנחנו רוצים עזה מפורזת ולא קיצונית, שחררו את כל החטופים היום. גם את אלה שחיים וגם אלה שרצחתם והמלחמה הזו יכולה להסתיים עכשיו. אם הם לא יעשו זאת, אנחנו לא נעצור עד הניצחון המוחלט. אין לכך תחליף”.

נתניהו התייחס לזירה הצפונית והמלחמה בחיזבאללה: “לא ננוח עד שהתושבים יוכלו לחזור בשלום, לא נאפשר לחיזבאללה לשבת על הגבול ולתכנן עוד 7 באוקטובר”.

“Enough Is Enough”, אמר נתניהו. “לא ננוח על האזרחים שלנו ישובו לבתיהם. במשך 18 שנות חיזבאללה סירב ליישם את החלטת 1701 ובמקום התיישב על הגבול ובנה מנהרות”.

נתניהו תקף בחריפות את האו”ם ואת אבו מאזן: “הוא לא מגנה את הטבח, משלם למחבלים וממשיך במלחמה דיפלומטית נגד ישראל”, אמר והוסיף: “ההתנהלות של האו”ם היא כתם מוסרי”.

נתניהו סיים בתקווה לשלום עם סעודיה שיהפוך לדבריו את המזרח התיכון לגן עדן, כלשונו. “זו הזדמנות שאסור לנו לפספס”. את נאומו סיים מספר שמואל “נצח ישראל לא ישקר” והוסיף מספר דברים, “חִזְקוּ וְאִמְצוּ אַל תִּירְאוּ וְאַל תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם כִּי השם אֱלֹהֶיךָ הוּא הַהֹלֵךְ עִמָּךְ לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ. עם ישראל חי”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב על נאומו של ראש הממשלה נתניהו בבימת עצרת האו”ם: “אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נאומו החשוב בבימת העצרת הכללית של האו”ם, כשבני שמשפחות החטופים נוכחים איתו באולם.

ראש הממשלה נתניהו הציג את האמת הפשוטה: המשטר האיראני ושלוחות הטרור שלו מהווים סכנה לכל מדינות העולם החופשי שחייבות להחליט בין עתיד של ברכה ושלום עם מדינות האזור לבין עתיד של קללה ומלחמה בטרור. מדינת ישראל תמשיך להילחם נגד כל אויביה עד להחזרת כל החטופים, השמדת החמאס והשבת אזרחי הצפון לבתיהם”.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר: “נאום חשוב של ראש הממשלה נתניהו בנקודת זמן גורלית למדינת ישראל בבמה העולמית המרכזית. העולם החופשי חייב להבין שמדובר בהתנגשות ציוויליזציות ולא במלחמה מקומית. מן העבר האחד – שלטון החושך של האייתוללות מאירן ושותפותיה.

ומנגד – מדינת ישראל בחזית המאבק בהם. לא רק למען עצמנו, אלא למען העולם החופשי כולו. תודה לראש הממשלה שהציג את העמדה הישראלית טוב יותר מכל אדם אחר. זה הזמן לכל מדינה ולכל אדם להחליט באיזה צד של דפי ההיסטוריה הוא ייזכר”.

חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר לאחר נאום נתניהו באו”ם: “ראש הממשלה נתניהו דיבר היום בשם אזרחי ישראל כולם. לא ננוח ולא נשקוט עד שנשיב את הביטחון לצפון לדרום ולכלל אזרחי ישראל. לא נעצור עד החזרת החטופים ולא נפסיק עד הניצחון על חמאס על חיזבאללה ועל יתר הגרורות האיראניות. אני מברך על הכרזתו של רה”מ על נטילת האחריות לחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה, זהו הצעד החשוב ביותר כרגע לחיסול שלטונו של חמאס ולסיום המלחמה. אנו שואפים לשלום עם העולם הערבי המתון ואנו נכונים לשלום של אמיצים.

“לא ניכנע לצביעות האנטישמית של האו”ם ומוסדותיו החשוכים. והכי חשוב: לעולם, לעולם לא נחלק עוד את ארצנו ולא נאפשר הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ארץ ישראל שתסכן את קיומנו. אבו-מאזן והרש”פ הם תומכי טרור ומממני טרור והם לא יהיו חלק משום פתרון עתידי של שלום. עם ישראל חי!”.

שגריר ישראל לאו”ם דני דנון אמר: “לאחר שבוע בו שמענו שקרים והכפשות נגד מדינת ישראל רה”מ נתניהו הציג בצורה ברורה את עמדתה של ישראל בפני אומות העולם. אני מודה לרה”מ שהגיע לכאן לשאת הנאום החשוב הזה. מול השקרים והדה לגיטימציה נמשיך לעמוד זקופים ולהגן על האמת שלנו ועל צדקת דרכינו”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות