השר גלנט בגבול הצפון: “חיזבאללה רצה התשה – הוא מקבל כתישה”

שר הבטחון בדיון היערכות מבצעי בגבול הצפון: "חיזבאללה סובל מחשש, פחד ובעיות שליטה. יש לנו חשבונות פתוחים של הרבה שנים עם הרבה גורמים - חיכינו להזדמנות, גם אני באופן אישי"
חיים טוויל
כ"ד אלול התשפ"ד / 27.09.2024 15:07

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (שישי) לגבול הצפון וקיים דיון היערכות מבצעי עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקציני המטה באוגדה.

שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות האוגדה בהגנה ובהתקפה, ועמד על מוכנות הכוחות להתפתחויות ההתקפיות האפשריות בגזרה.

גלנט קיים שיח עם מפקדי החטיבות הפועלות תחת אוגדה 91, ושמע מהם על פעולות ההגנה במרחב ומשימות ההתקפה לסיכול כוחות חיזבאללה בדרום לבנון.

הוא אמר למפקדים: “האויב רצה התשה – הוא מקבל כתישה. יש מהלומה אחרי מהלומה בפעילים המרכזיים, בשרשרת הפיקוד – מהלכים דרמטיים בלקיחת היכולת הטילנית והרקטית ועוד הרבה מאוד פעולות שמתבצעות. הפעולות האלה מתבצעות גם מהאוויר, גם מהים ואתם צריכים להיות ערוכים מהגזרה שלכם.

“תנצלו את הזמן על מנת להיערך לכל מה שיכול להיות. יש לכם משימות, אנחנו חייבים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון על כל המשתמע מהעניין. אנחנו חייבים את זה לתושבי הצפון ולתושבי המדינה, הילדים שחיו פה בעמק או במקום אחר בגליל – אנחנו לא יכולים להיות במצב הזה. המשמעות של העניין הזה זה להגיע למצב שאנחנו מסירים את האיום – גם הרחוק וגם הקרוב ומאפשרים לאנשים לחזור בביטחון לבתים שלהם.

“אני סומך עליכם ועל צה״ל בכל משימה. מה שראיתם בשבועיים האחרונים הביא לארגון חיזבאללה אחר ואנחנו צריכים לנצל את הדבר הזה. וההיבט של רציפות, המשכיות בקרב וניצול ההצלחה זה דבר מרכזי״.

הוא הוסיף: “אני מסתכל על איך חיזבאללה מתנהג – זה גם בעיית יכולת, זה גם בעיית חשש ופחד וגם בעיית שליטה. זאת אומרת, זה גם יכולת לשגר ולהניע פעולות קרקעיות ולאחוז את השטח כמו שאתם אומרים כאן. זה גם בעיה שהם שאולים את עצמם: ‘אם אני אעשה, מה יקרה?’. ובסוף, זה שחסרים מפקדים בשרשרת הפיקוד, זה דבר דרמטי ובהקשר של רדואן – הפעולה הדרמטית, המשמעותית ביותר שקרתה ביום שישי בדיוק לפני שבוע שינתה הרבה מאוד.

“אנחנו מחכים להזדמנות הזאת הרבה זמן, גם אני באופן אישי, לא רק בשנה האחרונה, הרבה שנים. יש לנו חשבונות פתוחים פה עם הרבה גורמים על הרבה שנים ובקצה, אנחנו רוצים לחיות פה כמו שצריך, גם כאן וגם בגזרות המערביות יותר.

“אז תמשיכו, תנצלו את הזמן והפתעות באות בדרך כלל ביחד גם לאויב וגם לכוחותינו, אנחנו ניתן לכם התרעה הכי גדולה שנוכל, אבל הדינמיקה ידועה. שיהיה בהצלחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות