חב”ד מתנערת: פרסום על תמיכה ברב מיכה הלוי – ‘הטעיה חמורה’

אריה ריבקינד
|
כ"ד אלול התשפ"ד / 27.09.2024 14:06
דיווח לפיו “חברי הגוף הבוחר מטעם חב”ד פרסמו הודעת תמיכה רשמית ברב מיכה הלוי”, הובילה את אגודת חסידי חב”ד בישראל לפרסם הבהרה: “רבני חב״ד שבגוף הבוחר ביקשו להבהיר כי ההודעה יצאה בניגוד גמור לדעתם. הם אינם מחויבים לאף מועמד ויצביעו אך ורק על פי נטיית ליבם”

מרוץ הבחירות של הרבנים הראשיים: במי יבחרו 14 חברי הגוף הבוחר הנמנים על חסידי חב”ד?

בהודעה שיצאה ממקורביו של הרב מיכה הלוי, המתמודד על תפקיד הרב הראשי, נאמר כי “חברי הגוף הבוחר מטעם חב”ד מפרסמים הודעה רשמית על תמיכה ברב דוד יוסף וברב מיכה הלוי, עם תום מפגש מיוחד שכינסו בכפר חב”ד הרב משה הבלין רבה של קרית גת, והרב שמעון אלמליח רבה של עתלית”.

אלא שההודעה הזו – שנועדה ליצור סחף לטובת רבה של פתח תקווה, אחרי שדגל התורה הודיעה על תמיכה במתמודד הרב קלמן בר, רבה של נתניה –  עוררה כעס בקרב רבני ועסקני חב”ד.  לטענתם, רב עיר הנמנה על הגוף הבוחר, מנסה לשרת את שר האוצר בצלאל סמוטריץ לטובת אינטרסים אישים, וגורר את חב”ד אל תוך מדמנת הבחירות. 

מבדיקה שקיים חרדים 10 אצל חלק מחסידי חב”ד החברים בגוף הבוחר עולה, כי הם אינם מתכוונים לתמוך ברב מיכה הלוי

בכיר בחב”ד אמר: “לא התקבלה שום החלטה של רבני חב”ד. ההפך. הנטייה של רבני חב”ד היא לבחור ברב קלמן בר או ברב חיים משה לאו. חבל שיש כאלה, ובפרט רב מסוים, שמנסים להכניס את חב״ד לתוך פוליטיקה מתוך אינטרסים זרים, דבר שיכול לפגוע בתנועה ובערכיה”.

היום (שישי) פרסמה ‘אגודת חסידי חב”ד בארץ הקודש’ במכתב “הבהרה” חריג:

“בעקבות פרסומים בתקשורת בדבר עמדת חב״ד בנושא בחירת הרבנים הראשיים ביום ראשון הקרוב, הננו להבהיר כי על פי הוראת הרבי, אשר ‘תוקף והנהגת ועניין אנ”ש שי’ באה”ק, בידי אגו”ח באה”ק, הוא בידי אגו”ח באה”ק, ובראשם (ועד) רבני אנ”ש שי’ שהם הדיינים ופס”ד בתוקף התורה’ –  אין רשות לאף גורם ובכללם יחידים, גופים פוליטיים או משרדי יח”צ להשתמש בשמה של חב״ד או להודיע על עמדת חב”ד שלא ברשות.

“אשר על כן, משלא יצאה הודעה מטעם אגו”ח או הודעה מבית דין רבני חב”ד, הפרסום בדבר תמיכת חב״ד במועמד כזה או אחר איננו נכון והינו הטעייה חמורה ביותר.

“למען הסר ספק, שוחחנו עם רבני חב״ד שבגוף הבוחר, והם ביקשו להבהיר כי ההודעה שפורסמה יצאה בניגוד גמור לדעתם, וכי הם אינם מחויבים לאף מועמד ויצביעו אך ורק על פי נטיית ליבם”.