לפחות 25 הרוגים בתקיפות צה”ל בלבנון • פצוע בינוני במטח לטבריה

חרדים 10
|
כ"ד אלול התשפ"ד / 27.09.2024 10:38
4 כטב”מים יורטו מול ראש הנקרה • 10 שיגורים לאיזור חיפה: מוקדי נפילות של שברי יירוט • הירי לטבריה: רקטה מלבנון נפלה בתוך הכינרת • ראש העיר טבריה: “הטיל נפל במרחק של 20 מטר מהחוף, זה נס ראש השנה של הטבריינים • דיווחים: חמישה חיילים סורים נהרגו בתקיפה ישראלית באזור דמשק

היום ה-357 למלחמה | עדכונים שוטפים: 

14:26  –  שר הבריאות הלבנוני: מחצות נהרגו בלבנון 25 אנשים לפחות וישנם גם פצועים “במספר גדול”

14:25 – צה”ל תקף את המשגרים מהם שוגרו הרקטות לאזור טבריה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדרום לבנון מספר משגרים מהם שוגרו מוקדם יותר הרקטות לטבריה. מטוסי קרב תקפו עשרות מחסני אמל”ח ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב צידון, בנבטיה ובמרחבים נוספים

13:20 –  האו”ם: יותר מ-30 אלף אנשים, מרביתם סורים, חצו מלבנון לסוריה בשלושת הימים האחרונים

ברויטרס דווח שעל פי האו”ם, יותר מ-30 אלף אנשים חצו מלבנון לסוריה ב-72 השעות האחרונות, מרביתם סורים

11:45 –  צה”ל: הותקף המשגר ממנו שוגרו הרקטות הבוקר לחיפה והקריות

צה”ל מסר כי הותקף המשגר ממנו שוגרו הרקטות הבוקר לחיפה והקריות. בנוסף, עשרות מטרות טרור של חיזבאללה הותקפו במהלך הלילה ובשעות הבוקר בדרום לבנון, ביניהן תשתיות ומבנים צבאיים וחוליות מחבלים של חיזבאללה.

10:40 –  דיווחים בלבנון: שלושה הרוגים בתקיפת רכב בכפרא שבדרום המדינה

10:35 –  הנפילות בכינרת: נעצרה השאיבה במתקן הסינון בטבריה בגלל כתם דלק באגם

מרשות המים נמסר כי נעצרה השאיבה במתקן הסינון בטבריה, בגלל כתם דלק שצף בכינרת לאחר שנפלו בה רקטות ששוגרו היום מלבנון. עוד נמסר כי אין שיבוש באספקת המים. כמו כן, נפילות בצידו המזרחי של אגם הכינרת גרמו לתמותה של דגים.

10:22 –  לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר ארבעה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון למרחב הימי מול חופי ראש הנקרה.

לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

10:15 – דיווחים בסוריה: חמישה חיילים סורים נהרגו הלילה בתקיפה ישראלית באזור דמשק

גורם צבאי סורי טען בסוכנות הידיעות הסורית כי בסביבות השעה 1:35 חיל האוויר הישראלי תקף מכיוון הגולן, לעבר אחד האתרים הצבאיים בגבול סוריה-לבנון, סמוך לעיירה כפיר יאבוס שבאזור פרברי דמשק. זה הוביל למותם של חמישה חיילים סורים ולפציעתו של חייל סורי נוסף, כך לפי הבכיר.

10:00 –  מטח לטבריה: גבר כבן 25 נפצע בינוני 

גבר כבן 25 נפצע הבוקר באורח בינוני מרסיסים בזמן שעבד באתר בניה סמוך לכפר חיטים. הצעיר נפצע מרסיס של מיירט לאחר מטח של עשר רקטות ששיגר חיזבאללה לעבר טבריה והסביבה. חלק מהרקטות יורטו וחלקן נפלו בים. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב בינוני, בהכרה עם פציעה משמעותית מרסיסי חלקי יירוט.

09:40 – ראש עיריית טבריה: “זה נס ראש השנה של הטבריינים”

ראש עיריית טבריה יוסי נבעה התייחס לשיגור הראשון הבוקר ואמר: “הטיל נפל במרחק של 20 מטר מהחוף, זה נס ראש השנה של הטבריינים”.

הוא הסביר: “הטיל נפל בתוך האגם, סמוך לחוף הדקל, בדיוק בנקודה שבה מורידים כלי שיט לבילוי באגם. אחת ההנחיות היא לאסור הפעלת כלי שיט בתקופה הזו, וזה מציל חיים”.

09:31 – 5 שיגורים מלבנון לטבריה ויישובי עמק הירדן, אין דיווח על נפגעים

אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בטבריה וביישובים רבים בעמק הירדן, וגם בכמה מיישובי דרום הגולן. חמש רקטות שוגרו מלבנון, דיווחים על מספר נפילות בשטחים פתוחים. ממד”א נמסר שבשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

האזעקות נשמעו במוקדי ההתרעות הבאים: המושבה כינרת, דגניה א’, בית ירח, פוריה עילית, קבוצת כינרת, פוריה, דגניה ב’, אלומות, חוף סוסיתא, עין גב, מבוא חמה, כפר חרוב, חוף גופרה, האון, חוף כורסי, חוף לבנון, חוף חלוקים, צומת צמח, מעגן ותל קציר.

09:20 – צה”ל: בתקיפה בביירות שבה חוסל מפקד מערך הטילים בחיזבאללה נהרג גם סגנו ובכיר צבאי נוסף

“בהמשך לתקיפת צה”ל ביום שלישי, בה חוסל על ידי מטוסי קרב המחבל אבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ביירות, כעת ניתן לפרסם כי יחד עימו חוסלו סגנו, המחבל עבאס אבראהים שרף אלדין ובכיר נוסף במערך הטילים, המחבל חסין האני”, מסר הבוקר צה”ל.

המחבל חסין האני היה מקורב לפואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון, שחוסל בחודש יולי. בנוסף, המחבל פואד שפיק ח’זעל ח’נאפר, פעיל בכיר במערך טילי הקרקע-קרקע של חיזבאללה, חוסל בתקיפה נוספת של צה”ל. מצה”ל נמסר כי מחבלים אלו היוו מוקדי ידע בארגון הטרור חיזבאללה והובילו לאורך שנים מתווי טרור ותהליכי בניין כוח לפגיעה בעורף הישראלי.

08:35 – זוהו 10 שיגורים מלבנון לאזור מפרץ חיפה: דיווחים על מוקדי נפילות של שברי יירוט

מטח של כעשר רקטות שוגר לעבר חיפה. אחרי הדיווחים הראשוניים על נפילות בעיר, מתברר כי ישנם מספר מוקדי נפילה של שברי יירוט, אך ככל הנראה ללא זירות של פגיעה ישירה. שניים נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן.

מצה”ל נמסר: “בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב המפרץ, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות בשטח פתוח”. האזעקות הופעלו ברחבי חיפה ובקריות: קריית אתא, קריית ים, קריית ביאליק, קריית מוצקין וטירת הכרמל.

08:15 – דובר מחלקת המדינה האמריקני: “דנים על הפסקת אש ל-3 שבועות”

דובר מחלקת המדינה האמריקני מת’יו מילר אמר הבוקר כי “מזכיר המדינה אנטוני בלינקן נפגש היום בניו יורק עם השר הישראלי לנושאים אסטרטגיים רון דרמר. המזכיר דן בחשיבות השגת הסכם על הפסקת האש ל-21 יום מעבר לגבול ישראל-לבנון שהוצע על ידי ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה, וקטאר והסדר דיפלומטי שיאפשר לאזרחים משני צדי הגבול לחזור לבתיהם”.

עוד אמר: “בלינקן הדגיש שהסלמה נוספת של הסכסוך רק תקשה על המטרה הזו. המזכיר דן גם במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה שתבטיח את שחרור החטופים, תקל על סבל העם הפלסטיני ותציב את התנאים להפסקת המלחמה, והדגיש כי על כל הצדדים לקבל את ההחלטות הקשות ההכרחיות כדי להגיע להסכמה. הוא דן עוד בצעדים שישראל צריכה לנקוט כדי לשפר את אספקת הסיוע ההומניטרי לעזה. בלינקן חזר על מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל”.

07:35 – בצה”ל מאשרים: רקטה שנורתה מלבנון לטבריה נפלה בשטח פתוח, לא ידוע על נפגעים

רקטה אחת שוגרה ונפלה בתוך הכינרת סמוך לחוף הדקל.

07:33 –  דיווח בלבנון: 9 הרוגים בתקיפה ישראלית בכפר שבעא בדרום המדינה

05:13 – לשכת רה”מ באנגלית: “ישראל שותפה ליוזמת ארה”ב לאפשר לאנשים לחזור בבטחה לבתיהם בגבול הצפון”

בהודעה שפורסמה מטעם לשכת ראש הממשלה בשפה האנגלית, נכתב כי “בשל דיווחים שגויים רבים סביב יוזמת הפסקת אש בהובלת ארה”ב, חשוב להבהיר כמה נקודות”. בהודעה הוזכר כי מוקדם יותר השבוע, ארה”ב שיתפה את ישראל שבכוונתה להציע, יחד עם שותפות בין-לאומיות ואזוריות נוספות – הצעת הפסקת אש בלבנון. לשון ההודעה: “ישראל שותפה למטרות היוזמה לאפשר לאנשים לחזור בבטחה לבתיהם בגבול הצפון”.

עוד נכתב כי ישראל מעריכה את מאמציה של ארה”ב בהקשר זה מכיוון שתפקידה הוא “הכרחי בקידום היציבות והביטחון באזור”. נמסר כי צוותי ישראל-ארה”ב נפגשו כדי לדון ביוזמה האמריקנית ובאופן שבו יוכלו לקדם את המטרה המשותפת – להחזיר אנשים בבטחה לבתיהם. “נמשיך בדיונים הללו בימים הקרובים”, נכתב בסוף ההודעה.