‘דגל’ הודיעה על תמיכה ברב קלמן בר, מכה קשה לרב מיכה הלוי

אריה ריבקינד
|
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 20:27
ההוראה, שעשויה להכריע את הבחירות, התקבלה לאחר שוועדה מיוחדת מטעם הגר”ד לנדו והגרמ”ה הירש בדקה את סיכויי המועמדים והחליטה כי למועמדות של הרב קלמן בר יש את מירב הסיכויים לנצח • משה גפני קיים שיחות עם חברי הגוף הבוחר הנמנים על ‘דגל’ כדי לעדכן אותם בהחלטה

לאחר שבוע של דיונים בבתי גדולי ישראל הליטאים התקבלה ההכרעה: דגל התורה תתמוך במועמדות של הגאון רבי קלמן בר במירוץ לתפקיד הרב הראשי לישראל.

ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי הגר”ד לנדו והגרמ”ה הירש, לאחר שוועדה מיוחדת מטעמם בדקה את סיכויי המועמדים השונים והגיעה למסקנה כי למועמדות של הרב בר, רבה הראשי של נתניה, יש את מירב הסיכויים לנצח.

נאמני בית הגר”ד לנדו והגרמ”ה הירש הם שמסרו ליו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, על ההחלטה – והוא החל בשיחות עם חברי הגוף הבוחר הנמנים על ‘דגל’,  כדי לעדכן אותם בהוראה הנחרצת.

מדובר במערכת בחירות מאוד יצרית ומתוחה.

רק מאה וארבעים חברים נמנים על הגוף הבוחר, מה שהופך כל קול למכריע. בקרב בגוף הבוחר ישנם 12 חברים המשתייכים לדגל התורה – פחות מאשר לחב”ד – אך מאחר שהבחירות צמודות מאוד ההוראה של ‘דגל’ נחשבת דרמטית.

גורמים המעורים במערכת הבחירות מעריכים גם, כי הברית המעניינת שנוצרה בין מרכז הרב ודגל התורה בתמיכה ברב קלמן בר עשויה לגרוף קולות רבים גם משס – שלא לגמרי סגורה על עצמה.

ההחלטה הזו גם מחלישה את המועמדות של הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פתח תקווה, שאנשיו ניסו בכל דרך לזכות בתמיכה הפומבית של ‘דגל’, כולל הודעת פייק שהופצה כביכול זכה בתמיכת גדולי ישראל – אולם נחלו אכזבה מרה.

גורמים המעורים בבחירות אומרים, כי אמנם אריה דרעי באופן רשמי הולך על ה’דיל’ עם בצלאל סמוטריץ’, אבל מתחת לפני השטח ברור לכל אנשיו שהבחירות לרבנים הראשיים אינם בראש מעיניו, לאחר פטירת אחיו הגר”י דרעי זצ”ל.

יצוין, כי באגו”י הדעות חלוקות: בעוד גור תומכת במועמדות חסרת הסיכוי של הרב משה חיים לאו, ‘שלומי אמונים’, בעלזא וצאנז תומכים ברב קלמן בר – מה שיוצר פיצול של שלושה ראשים בסיעות החרדיות.