הפסקת אש עם חיזבאללה? בן גביר מאיים: לא מחויבים לקואליציה

אריה ריבקינד
|
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 16:10
השר לביטחון לאומי העביר מסר לנתניהו, לפיו באם תיחתם הפסקת אש קבועה עם חיזבאללה סיעת ‘עוצמה יהודית’ תתפטר מהממשלה והקואליציה • “לא נפקיר את תושבי הצפון”

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שיגר בצהריים (חמישי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו – העושה את דרכו לניו יורק –  בתום ישיבת סיעה של עוצמה יהודית, שכונסה על רקע הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה.

“הדבר הבסיסי והמובן ביותר הוא שכאשר האויב שלך על הברכיים, אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו”, אמר בן גביר. “אם אתה לא עושה זאת – אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך, ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח”.

הוא הוסיף: “לכן סיעת עוצמה יהודית בראשותי מודיעה לראש הממשלה – במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית – על כל המשתמע מכך: לא להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט, ולכל פעילות קואליציונית”.

הוא הדגיש: “לא נפקיר את תושבי הצפון. כל יום בו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון – עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה”.

בן גביר העביר איום נוסף: “במידה והפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת ‘מתווה’ כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה – יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה”.

יצוין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הדיווח על הפסקת אש עם חיזבאללה והבהיר כי הידיעה שפורסמה אינה נכונה.

“הידיעה על הפסקת אש לא נכונה”, נמסר מלשכת ראש הממשלה. בלשכה הוסיפו: “מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה”.