בית המשפט באשדוד קבע: ילד בן 6 לא יטוס עם אביו לאומן ראש השנה

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד דחה בקשת אב לטוס עם בנו בן השש לאומן שבאוקראינה - לקראת ראש השנה • לבקשת האם, שהתנגדה לנסיעה, השופטת קבעה כי טובת הילד שיישאר בישראל
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 16:01

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד דחה אתמול את בקשתו של אב לטוס יחד עם בנו בן השש לאומן שבאוקראינה – לקראת ראש השנה.

לפי דיווח באתר ‘אשדודס’, השופטת ענת אלפסי קבעה כי טובת הילד היא להישאר בישראל, נוכח המצב הביטחוני המתוח באוקראינה ובישראל.

האב, הנוסע לאומן מזה 15 שנים ברצף, ביקש לצרף אליו השנה את בנו הבכור. האם התנגדה לבקשה בתוקף, בטענה שהמלחמה באוקראינה מסכנת את הילד. ילדי הזוג, המתגוררים אצל סבתם מכוח צו פיקוח של הרווחה, הוכרזו כנזקקים לפי חוק הנוער בשל קשיים בתפקוד ההורים.

בהחלטתה, הדגישה השופטת אלפסי את חשיבות עקרון טובת הילד: “כידוע, עקרון טובת הילד הוא העקרון המרכזי בכל הנוגע לקבלת החלטות בעניינם של קטינים, כפי שנקבע בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות”

השופטת ציטטה את אזהרת המסע של משרד החוץ הישראלי: “בשל הימשכות המלחמה באוקראינה, משרד החוץ חוזר על הקריאה לאזרחי ישראל להימנע, באופן גורף, מלהגיע לשטחי המדינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה… המצב הביטחוני באוקראינה ממשיך להיות נפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות ומהווה איום ממשי לחיי אדם.”

היא הוסיפה גם את אזהרת משרד החוץ האוקראיני מה-12 בספטמבר: “בשל המתקפה הצבאית המתמשכת של רוסיה נגד אוקראינה, אנו מזהירים כי המצב הבטחוני הנוכחי מהווה איום ממשי על חיי אדם ובטחונם. לא ניתן להבטיח את שלום העולים לרגל המגיעים לאוקראינה”.

לגבי הצעת האב לטוס דרך מולדובה, קבעה השופטת: “מדובר בניסיון לעקוף את האיסור המפורש, דבר אשר יש כדי לחשוף את הקטין לסיכון מיותר לחלוטין, הן בדרך המטלטלת מישראל למולדובה וממנה לאומן והן בעיר אומן עצמה.”

השופטת התייחסה גם למצב הביטחוני בישראל: “על כך יש להוסיף את המתיחות הבטחונית הקיימת בישראל עם היפתח המערכה בצפון, בעטיה הוכרז ‘מצב חירום מיוחד’, חברות תעופה רבות החלו לבטל טיסותיהן לישראל, כך שהחזרה ארצה אף היא עלולה להיתקל בקשיים.”

השופטת קראה גם לאב לשקול מחדש את נסיעתו: “טוב יעשה האב אם ישקול גם הוא, השנה, להישאר בישראל ולאפשר לחמשת ילדיו הקטנים לקבל את השנה החדשה בנוכחותו”.

בית המשפט חייב את האב בהוצאות משפט בסך 500 שקל בנימוק שהיה יכול להימנע מהגשת הבקשה לאור האזהרות הפומביות שפורסמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות