צה”ל: מפקד היחידה האווירית של החיזבאללה חוסל בתקיפה בביירות

חיים טוויל
|
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 15:31
עוד סיכול ממוקד של מפקד בכיר בחיזבאללה: מחמד חסין סרור – “מפקד חיל האוויר של חיזבאללה” – הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל

צה”ל הודיע הערב (חמישי) כי בתקיפה שביצעו אחר הצהרים מטוסי קרב ברובע הדאחייה בביירות חוסל מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, האחראי למערך הכטב”מים של ארגון הטרור – המשמש למעשה “מפקד חיל האוויר של חיזבאללה”.

בצה”ל אומרים: “המחבל קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל. בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב”מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון”.

סרור הצטרף לארגון הטרור בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים, ביניהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר ‘עזיז’ בכוח רדואן והיה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות’י.

במלחמה הנוכחית הוא הוביל שיגורים של כטב”מים התקפיים לעבר ישראל במטרה לפגוע באזרחים ובכוחות הצבא.

בלבנון דיווחו כי התקיפה התמקדה באזור אל-קאא’ם שבדאחיה, וכי שלושה טילים פגעו בדירת מגורים בבניין בן עשר קומות וכי ישנם ארבעה הרוגים.

באל-ערביה דווח כי מקום התקיפה היום בביירות ממוקם במרחק של 300 מטרים מהמקום בו חוסלו אבראהים עקיל ואחמד והבי ביום שישי האחרון.

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל רב אלוף הרצי הלוי, צפו יחד בסיכול הממוקד. השניים אישרו את המשך הפעולות ההתקפיות של צה”ל בחזית הצפונית.

ראש הממשלה אישר את החיסול ממטוס ‘כנף ציון’.

לפי דיווח בחדשות 12, תפקידו של ראש המערך האווירי חשוב ומרכזי – בעיקר ביכולת המשמעותית ביותר של חיזבאללה – לשגר כטב”מים לשטח ישראל. ראש המערך בארגון עוסק בכל הקשור להגנה האווירית וליכולת לירות נ”מ על מטוסי הקרב ועל הכטב”מים של חיל האוויר שפועלים בלבנון.

שיגורי הכטב”מים הטרידו מאוד את מערכות ההגנה האוויריות של ישראל ולכן פעלו לאתר אותו ולפגוע בו.

מוקדם יותר תקפו מטוסי חיל האוויר תשתיות בגבול סוריה-לבנון, המשמשות את חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה ללבנון.

בצה”ל עדכנו כי גם אחר הצהרים חיל האוויר ממשיך לתקוף בעוצמה לפגיעה ולגריעת היכולות והתשתיות הצבאיות של ארגון הטרור.