באזהרה: שוטרים ש’פירקו’ קיצונים בבית שמש עם אלות נחקרו במח”ש

חוקרי אגף החקירות במח"ש חקרו היום באזהרה שני שוטרים בחשד שתקפו שלא כדין מפגינים קיצוניים בהפגנה בבית שמש • המשטרה הודיעה כי השוטרים יורחקו מפעילות מבצעית עד שישקלו האמצעים שינקטו • תושבים חרדים מהשכונה דווקא תמכו בהתנהלות השוטרים
חיים טוויל
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 14:02

שני שוטרים שתועדו מכים קיצונים במהלך ההפגנה ביום שני האחרון בבית שמש, נחקרו היום (חמישי) באגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים.

לשניים יוחס חשד לתקיפה שלא כדין של מפגינים.

בהודעה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים נאמר: “הרינו לעדכן כי חוקרי אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים חקרו היום באזהרה שני שוטרים בחשד לתקיפה שלא כדין של מפגינים, במהלך הפגנה שהתקיימה ביום שני האחרון, בבית שמש. החקירה עודנה מתנהלת”.

במהלך ההפגנה מול ‘יריד תעסוקה’ במתנ”ס העירוני ‘דורות’ בשכונת רמת בית שמש ד’ בעיר, תועדו השוטרים כשהם מכים באמצעות אלות מפגינים חרדים.

בתיעוד הקשה מההפגנה  נראים השוטרים עומדים מול המפגינים וממתינים להוראה להתחיל לפזר אותם. בתיעוד ניתן לשמוע את השוטרים מוודאים אם “יש אישור” ולאחר שמקבלים תשובה חיובית, הם עושים שימוש באלות בצורה אלימה במיוחד.

הקיצוניים הפגינו נגד יריד התעסוקה, בטענה שהאירוע לא לרוחם.

כבר באותו הערב נמסרה תגובה מטעם המשטרה, שהסתייגה מהתנהלות השוטרים באירוע – והודיעה כי השוטרים יורחקו מפעילות מבצעית עד שישקלו האמצעים שינקטו בעניינם. בהודעת המשטרה נאמר: “מצפייה ראשונית בסרטונים עולה כי התנהלות השוטרים באירוע אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהם כשוטרים ועם ערכי משטרת ישראל. בהתאם לאמור ובשלב זה, השוטרים והמפקדים המעורבים יורחקו מפעילות מבצעית, עד לשקילת אמצעים מינהליים בעניינם”.

יש אישור pic.twitter.com/rE0J6CPkDa

דווקא תושבים חרדים מהשכונה תמכו בהתנהלות המשטרה.

העיתונאי יקי אדמקר מאתר ‘וואלה’ ו’קול ברמה’, תושב השכונה – צייץ: “לא מצדיק אלימות משטרתית אבל צריך לומר: מדובר בחבורת קיצונים מטורפים שבאו מחוץ לשכונה כדי להפגין מול יריד תעסוקה. זאת לא הייתה מחאה שקטה. הם שברו דלתות, ירקו על נשים וצעקו אמירות כמו ‘מוות לצה״ל'”.

לדבריו, “אם השוטרים לא היו פועלים לפנות אותם בכוח – זה היה נגמר באירוע חמור מאוד”.

גם שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’ תמך בהתנהלות המשטרה: “כחרדי וכתושב האזור אני מגבה את משטרת ישראל במאבק נגד מטילי האימה הקיצוניים. הערב היה אמור להתקיים במקום אירוע תעסוקה עבור גברים ונשים (בנפרד כמובן) שסך הכל רוצים לפרנס את בני ביתם בכבוד.

“אותם קנאים לא באו למקום במטרה להפגין בצורה מכובדת ממול אלא לפוצץ את האירוע ולמנוע מאנשים למצוא עבודה. זה נקרא טרור. הטלת אימה על אנשים.

“משטרת ישראל, רואים בבירור, לא הצליחה לפנותם ורק אחרי שהכתה בהם הם זזו. המטרה לא הייתה להרביץ אלא להזיז אותם כדי שכל איש ואישה חרדים יוכלו להתפרנס בכבוד. אותם קומץ קנאים מטילים אימה זמן רב על תושבי בית שמש ובהם צריך לטפל”.

תושבים חרדים  נוספים הביעו עמדה דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות