לשכת רה”מ: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה, אפילו לא הגיב לה

לשכת ראש הממשלה מכחישה הדיווחים: "מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, הלחימה תימשך במלוא העוצמה" • שר החוץ: "לא תהיה הפסקת אש בצפון, נמשיך להילחם" • הפרשן עמית סגל: "נשארנו עם סימני השאלה. מדוע בכירים בממשלה תדרכו על הצורך להסכים להפסקת אש?"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 12:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו, העושה את דרכו במטוס ‘כנף ציון’ לניו יורק,  דוחה היום (חמישי) את הדיווחים על הפסקת אש עם חיזבאללה – ומבהיר כי הידיעה שפורסמה “לא נכונה”.

“הידיעה על הפסקת אש לא נכונה”, נמסר מלשכת ראש הממשלה. לפי הלשכה “מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה”.

בנוסף התייחסו בלשכת נתניהו לידיעה שפורסמה בחדשות 12, כי הנחה את צה”ל למתן את התקיפות בלבנון: “הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה”ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו.

“כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב גם הוא: “לא תהיה הפסקת אש בצפון. נמשיך להילחם נגד ארגון הטרור חיזבאללה בכל העוצמה עד לניצחון והשבת תושבי הצפון בביטחון לבתיהם”.

לפי דיווח ערבי, ישראל וחיזבאללה דחו את ההצעה להפסקת אש.

הפרשן עמית סגל הגיב: “נשארנו עם סימני השאלה: מדוע חיזבאלה חדל אש מאתמול ב-15:30 ועד הבוקר המאוחר היום? מדוע בכירים בממשלה תדרכו על הצורך להסכים להפסקת אש? מדוע בהודעה לא נאמר ‘וישראל לא תסכים להפסקת אש’, אלא בפשטות שטרם ניתנה תשובה ישראלית להצעה?”

הודעת לשכת נתניהו פורסמה בתגובה לדברי בכירים בארה”ב שטענו, לפי דיווח ברשת ‘סקיי ניוז’,  כי הסכם להפסקת אש זמנית מול חיזבאללה צפוי בשעות הקרובות.

“הפסקת האש תהיה למשך 21 יום לאורך הקו הכחול (הקו בין ישראל ללבנון)”, אמרו הבכירים. “במהלך 21 הימים הללו הצדדים ינהלו משא ומתן לקראת פתרון אפשרי של הסכסוך שנמשך מאז שחיזבאללה פתח במתקפה ב-8 באוקטובר ולהגיע להסכם כולל לאורך הקו הכחול שיאפשר לתושבים לחזור לביתם הן בלבנון והן בישראל”.

הבכירים הבהירו, כי מדובר בהסכם רק לאיזור הצפון שאינו קשור לרצועת עזה, אך הדבר עשוי ליצור מרחב להתקדמות בסוגיית עזה.

עוד דווח כי במקרה של חתימה על הסכם, חיזבאללה עצמו לא יהיה חתום על ההסכם אך הגורמים האמריקנים אמרו כי ממשלת לבנון תתאם את החתימה עם חיזבאללה.

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12, כי גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו כי ניתן האור הירוק להפסקת אש לצורכי משא ומתן עם חיזבאללה בתיווך מדינות המערב. עם זאת, בכירים בממשלה הבהירו כי לישראל יש תנאים משלה להפוגה וההערכה היא שנסראללה לא צפוי להסכים להם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות