עמית סגל תקף את נתניהו: “האמת? בושה וחרפה, תעמוד במילה שלך”

אחרי שראש הממשלה אמר אמש לשרים בהתייעצות ביטחונית כי "משא ומתן יהיה רק תחת אש" - הפרשן הפוליטי תוקף: "תעמוד במילה" • הפרשן אריאל כהנא: "ביבי לא אידיוט מדיני ובטח לא טיפש פוליטי, ולכן לא ייכנס להפסקת אש משפילה"
אבי כץ
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 10:56

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס הבוקר (חמישי) לדיווחים על הפסקת אש קרובה עם ארגון הטרור חיזבאללה – והזכיר לראש הממשלה בנימין נתניהו דברים שאמר אמש לשרים בהתייעצות ביטחונית.

“האמת? בושה וחרפה”, הגיב סגל לדיווחים על הפסקת אש ל-21 יום. “נסראללה יורה עלינו להנאתו שנה. רק חטף קצת – וכבר מקבל שלושה שבועות להפוגה”.

סגל הזכיר את הדברים שאמר נתניהו אמש – וכתב: “אמרת שתנהל מו”מ רק תחת אש? תעמוד במילה שלך”.

אריאל כהנא, הפרשן המדיני של ‘ישראל היום’, כתב: “שתי עובדות ברורות לי. א. ביבי לא אידיוט מדיני ובטח לא טיפש פוליטי, ולכן לא ייכנס להפסקת אש משפילה. ב. חיזבאללה לא ירה כבר 19 שעות, ללמדנו מי כן נואש להפסקת אש. מכאן תמשיכו”.

כמה שעות קודם לכן כתב כהנא: “תבינו את החוצפה. במשך שנה (!) חיזבאללה מפציץ את ישראל. עשרות אנשים וחיילים נהרגו. ישובים נהרסו. עשרות אלפי דונמים עלו באש. עשרות אלפי אנשים נאלצו לברוח מבתיהם כבר שנה. כל זה קרה רק כי חיזבאללה בחר להתערב במלחמה שלא היה קשור אליה והחליט לבוא לעזרת חמאס – צבא טרור שביצע ג׳נוסייד נגד העם היהודי.

“ועכשיו, אחרי שישראל סוף סוף הגיבה והצליחה להחליש את חיזבאללה, שהוא ארגון הטרור הגדול בעולם, ‘החברות’ ארה״ב וצרפת מציעות הפסקת אש מידית. איפה הייתן שנה? למה מאז 8 באוקטובר לא העליתן הצעה משותפת להפסקת אש? איפה הייתן במשך 17 שנים שבהן חיזבאללה הפר מדי יום את הפסקת האש הקודמת?”

הפרשן הדגיש: “זו לא חברות וישראל תהיה טיפשה אם תסכים להצעה הזו. יש סיבות לחשוב שמאז 7 באוקטובר טיפשים אנחנו כבר לא”.

יש התקשורת ינון מגל הסביר מדוע יתכן וישראל תלך להפסקת אש עם חיזבאללה.

“רואה את התבהלה בטוויטר ומציע טיפה להרגע”, כתב מגל והסביר מה עומד מאחורי הדיווח על הפסקת אש: “ישראל מנהלת מערכה מדינית של לגיטימציה בין לאומית למלחמה, וכן כלכלת חימושים”.

עם זאת הוא סבור כי “הסיכוי להפסקת אש נמוך”. לדבריו, “יש יסוד סביר להניח שנתניהו מבין לפחות כמוכם את החשיבות שבהנחתת מכות קשות על חיזזבאלה והחזרת תושבי הצפון לביתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות