כ-200 רקטות נורו היום מלבנון; פצוע בינוני מרסיסים בגליל • שוטף

הרמטכ"ל: הרמטכ"ל: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו" • דוברת הבית הלבן: המגעים להפוגה תואמו עם ישראל • קהלני: "ישראל חזרה להיות המדינה שאם מישהו שומע את השם שלה הוא חוטף פיק ברכיים" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 01:56

20:20 – דוברת הבית הלבן: המגעים להפוגה תואמו עם ישראל

דוברת הבית הלבן קארין ז’אן-פייר התייחסה למגעים להפוגה בלחימה בין ישראל ללבנון. היא סתרה את הכחשת נתניהו ואמרה כי המגעים “תואמו עם ישראל”. היא הוסיפה כי “שיחות הצוותים יימשכו היום”.

20:00 – מפקד חיל האוויר: נערכים עם פיקוד הצפון לאפשרות של תמרון קרקעי

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר שוחח עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. בתדרוך התייחס לפעילות החיל בשבוע האחרון ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרת הצפון. בהמשך השתתף בר בתקיפה בלבנון. “אנחנו בלבנון הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמצעי לחימה מאיראן אל מול מה שגרענו עד עכשיו מחיזבאללה”, אמר בר.

“המשימה הזאת בראש סדר העדיפויות”, הוסיף בר בתדרוך. “היכולת של נסראללה להשתקם ממה שקרה לו לפני כמה ימים תלויה בשיבר הפתוח מאיראן. אנחנו נערכים כתף אל כתף עם פיקוד הצפון לכניסה לתמרון קרקעי”.

19:55 – נהג בן 45 נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא

כ-70 רקטות נורו לעבר ישראל מאז הסיכול הממוקד שבוצע בשעות אחר הצהריים. בכפר מנדא נפצע אדם כבן 45 באורח בינוני מרסיסים. הוא טופל על ידי כוחות ההצלה ופונה לבית החולים רמב”ם.

חובש רפואת חירום אחמד סואעד סיפר: “הפצוע שכב בשטח פתוח מחוץ לרכב שנפגע מרסיסים כשהוא בהכרה מעורפלת. היו לו פגיעות מרסיסים וזכוכיות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב”.

19:45 – זוהו כ-25 שיגורים לאזור כפר מנדא, מדרום לקריית אתא

19:45 –  22 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון בפעילות לסיכול טרור

דובר צה”ל הודיע כי שב”כ ומג”ב השלימו מבצע בעיר ג’נין, עצרו ארבעה מבוקשים והשמידו מטענים. בשבוע האחרון נעצרו 57 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, הוחרמו 100 אלף שקלים בכספי טרור, כלי נשק וציוד צבאי

18:05 – מטח כבד מלבנון – כ-80 רקטות שוגרו ליישובי הגליל העליון

צה”ל על המטח לאזור צפת, ראש פינה וחצור הגלילית: זוהו כ-85 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים

18:02 – מטח לעבר צפת, ראש פינה, חצור הגלילית ויישובים נוספים באזור

17:48 – רה”מ: המדיניות ברורה – לא נפסיק להכות בחיזבאללה עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם

נתניהו אמר עם נחיתתו בניו יורק כי “אנחנו לא שוכחים את החטופים לרגע”. על נאומו מחר בעצרת האו”ם, אמר כי הוא נועד “להביא את דברה של ישראל לפני העולם. זה חשוב במיוחד ברגע הזה”.

נתניהו התייחס לחיסול בביירות והוסיף: “במהלך הטיסה נתתי אישור לסיכול ראש יחידת הכטב”מים, והוא סוכל. המדיניות שלי, שלנו, היא ברורה: אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח ואנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו ובראשם החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זו המדיניות ושאף אחד לא יטעה בה”.

17:33  – הרמטכ”ל: “צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו”

הרמטכ”ל בהערכת מצב: “צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו. פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל לבנון”.

17:14 –  צה”ל הודיע רשמית כי חיסל את מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה מחמד חסין סרור 

17:10 – דיווח בלבנון: ישראל הודיעה שהיא מסרבת להפסקת האש

מקור ערבי דיפלומטי לערוץ LBC הלבנוני: “השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, הודיע למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין שישראל מסרבת להצעה להפסקת אש”

16:48 –  צה”ל: כ-40 שיגורים מלבנון זוהו במטח האחרון לגליל העליון

דובר צה”ל עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו את הגבול משטח לבנון במטח האחרון לצפת ושורת יישובים בגליל. חלקם יורטו וזוהו נפילות.

בשעות האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חיזבאללה, בהם מבנים צבאיים, חוליות מחבלים, מחסני אמל”ח ומשגרים, בהם המשגר ששימש לירי לאזור עכו מוקדם יותר היום.

16:38 – מספר נפילות זוהו בשטחים פתוחים סביב צפת

שריפות פרצו במקום, לא דווח על נפגעים בגוף או נזק

16:20 –  שר הביטחון והרמטכ”ל אישרו את המשך הפעולות ההתקפיות של צה”ל בחזית הצפון

הם צפו יחד עם ראש אגף מבצעים האלוף עודד בסיוק וראש אמ”ן האלוף שלומי בינדר בסיכול הממוקד שבוצע בדחייה בביירות.

16:16 – לפי ערוץ אל-חדת’ הסעודי ישנם 4 הרוגים בדאחיה מתקיפת צה”ל

רשת אל-ערביה טוענת ששמו של יעד התקיפה בדאחיה הוא מוחמד חוסיין סרור.

15:34  –  במקביל לתקיפה בביירות: דיווחים על תקיפות בעומק לבנון

15:29 –   צה”ל: חיל האוויר תקף מבנה בצפון הרצועה ששימש כבית ספר ופעלו ממנו מחבלים

מטוסי קרב תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר “אלפלוג’ה” בצפון רצועת עזה.

15:00 – חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון

דובר צה”ל הודיע כי הסתיים הבוקר תרגיל של צוות קרב חטיבה 7 בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל”י).

התרגיל התקיים כמה קילומטרים מגבול לבנון ותרגל את הכוחות בתמרון ובלחימה בשטח סבוך והררי. “במהלך התרגיל העלו הכוחות את כשירותם המבצעית והלוגיסטית לתרחישי לחימה שונים בשטח האויב הצפוני”.

14:35 – צה”ל והשב”כ: חוסלו מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7.10

צה”ל והשב”כ הודיעו כי נמשכים החיסולים הממוקדים ברצועת עזה, וכי במסגרתם חוסלו מחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור הרצחנית ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

בשבוע האחרון, בפעילות משותפת של צה”ל והשב”כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף ברפיח וחיסל את המחבל סלימאן ג’ואד סלימאן אבו לאפי. סלימאן קידם העברות של אמצעי לחימה לרצועת עזה והכווין מרצועת עזה פיגועים ביו”ש. בתקיפה חוסל גם אחיו של סלימאן, עבדאללה אבו לאפי, מחבל בארגון הטרור הג’יהאד האיסלאמי.

“מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת השב”כ וחטיבת האש 215 חיסלו בתקיפות ממוקדות מפקד כוח נוח’בה של ארגון הטרור חמאס ומחבל שהשתתף במתקפת הטרור הרצחנית ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר”, הוסיפו בשב”כ ובצה”ל. “כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח, וביממה האחרונה הכוחות חיסלו כ-15 מחבלים”.

13:45 – כ-8 שיגורים זוהו לקריית שמונה

שמונה שיגורים זוהו במטח לקריית שמונה וליישובי הסביבה, שלושה יורטו. בנוסף אותרו נפילות בשטחים פתוחים.

13:37 – אזעקות נוספות בצפון: התרעות הופעלו בצפת, בקריית שמונה וביישובים נוספים

13:20 – ישראל תקפה בגבול לבנון-סוריה

צה”ל אישר כי תקף תשתיות שמשמשות להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה לחיזבאללה בלבנון. “מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות בגבול סוריה-לבנון, המשמשות את ארגון הטרור חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה לידי חיזבאללה בלבנון. חיזבאללה משתמש באמצעי הלחימה הללו נגד אזרחי מדינת ישראל”.

“צה”ל פועל בנחישות למניעת כניסת אמצעי לחימה ללבנון ולהתחמשות חיזבאללה”, נמסר. “בשעה זו צה”ל ממשיך לתקוף בעוצמה לפגיעה ביכולות והתשתיות הצבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה”. הודעת צה”ל מגיעה אחרי שדווח כי ישראל פגעה בצד הסורי של מעבר הגבול בין לבנון לסוריה.

12:54 – צה”ל: אותר בור חפור בחצר בית בג’נין במרחק 6 ק”מ מהגבול

דובר צה”ל הודיע כי במהלך מבצע של כוחות צה”ל אמש במרחב ג’נין, כוחות צה”ל איתרו בור חפור בחצר בית, בעומק מרחב אזרחי, ובמרחק של כ-6 ק”מ ממרחב התפר. “התשתית חפורה בעומק שני מטרים ללא פתח יציאה, ולא נמצאו בה אמצעי לחימה או חשודים. היא נמצאת במעקב של צה”ל ותטופל באמצעים מבצעיים שונים”, מסר צה”ל.

12:14 – דובר צה”ל: צה”ל תוקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

11:14 –  צה”ל: תקפנו הבוקר עשרות מטרות בלבנון

דובר צה”ל הודיע כי צה”ל תקף הבוקר עשרות מטרות ובהם מחבלים, מבנים צבאיים ומחסני אמל”ח במספר מרחבים בלבנון. “מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אגף המודיעין ופיקוד הצפון, תקפו הבוקר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בכמה מרחבים בלבנון. בין המטרות שהותקפו – מבנים צבאיים, מחבלים ומחסני אמל”ח של הארגון במספר מרחבים.

“במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון תקפו מספר מחבלים שזוהו במרחב”, הוסיפו בדובר צה”ל. “צה”ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה”.

11:04 – תושבים בגליל העליון ובגולן התבקשו לשהות סמוך למרחבים המוגנים

בהתאם להערכת מצב של פיקוד העורף ופיקוד הצפון, ניתנו הנחיות מיוחדות לשוהים בכמה ישובים להישאר סמוך למרחבים המוגנים, להימנע מהתקהלויות ולצמצם תנועה. בין היישובים: קריית שמונה, כפר יובל, עמיר, שדה נחמיה, כפר סאלד, גונן, שמיר, להבות הבשן, ויישובי הגולן מקו קצרין וצפונה.

10:47 – כ-45 שיגורים חצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

אזעקות הופעלו בעכו וביישובים נוספים בסביבה בשל חשש לירי רקטי – זאת לאחר שחיזבאללה פתח במטח לעבר העיר והסביבה לראשונה מאז אתמול בשעה 15:00 בצהריים.

כ-45 שיגורים זוהו לאזור עכו והסביבה והופעלו אזעקות. בעכו דווח על חמישה יירוטי טילים. רוב השיגורים בוצעו למרחב הימי, ושיגורים בודדים שבוצעו למרחב האזרחי הם שהפעילו את ההתרעות. אחרי השיגורים למרחב האזרחי זוהו שיגורים נוספים לאזור המרחב הימי – לא הופעלה התרעה במכוון.

 

תיעוד מעכו: נפילות בים

10:30 – ברקע המגעים להפסקת אש: נתניהו הורה לצה”ל למתן תקיפות בלבנון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לצה”ל למתן את התקיפות בלבנון נוכח המגעים להפסקת אש, שלפי האמריקנים אמורה להיכנס לתוקף תוך שעות. זו הסיבה שמאתמול אמנם צה”ל תקף מחסני אמל”ח ועמדות תשתית של חיזבאללה אבל לא בעוצמה ובכמות שאותה הכרנו בימים האחרונים.

10:07 – דיווח בלבנון על תקיפות באזור מרג’עיון שבדרום המדינה

09:55 – במהלך הלילה: צה”ל תקף כ-75 מטרות בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אגף המודיעין ופיקוד הצפון, תקפו במהלך הלילה כ-75 מטרות חיזבאללה במרחב הבקעא ובדרום לבנון, בהם מחסני אמצעי לחימה, משגרים מוכנים לשיגור לעורף ישראל, מבנים צבאיים, מחבלים ותשתיות צבאיות של הארגון.

09:30 – אור ירוק מישראל להפסקת אש

גורם בלשכת רה”מ מאשר לחדשות 12: יש אור ירוק להפסקת אש עם חיזבאללה לצורך מו”מ.

09:30 – צה”ל תוקף באזור צור שבדרום לבנון

בזמן שמתקיימים מגעים להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, חיל האוויר תוקף באזור צור שבדרום לבנון.

09:15 – בעקבות ההסלמה: מטה משפחות החטופים הודיע כי לא יקיים עצרת במוצ”ש

“העצרת המרכזית, שהייתה אמורה להתקיים מול שער בגין בת”א, תבוטל עקב המצב הביטחוני והדאגה להמונים שהיו צפויים להגיע”

9:00 – הלחימה בעזה: 4 שיגורים מחאן יונס לעבר פעילות צה”ל ברצועה

חמאס שיגר 4 רקטות מחאן יונס לעבר פעילות של כוחות צה”ל בדרום רצועת עזה. השיגורים לא חצו לשטח ישראל ושלושה מהם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל. הופעלה התרעה בשטחים פתוחים. ללא נפגעים.

8:20 – בכירים בממשל ביידן: “הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף בתוך שעות”

07:05 – בכיר בבית הלבן: מקווים שניתן יהיה להגיע להסכם קבוע במהלך 21 ימים

במהלך תדרוך לכתבים אמר הבכיר: “זוהי קריאה להפסקת אש במהלך 21 הימים הללו, ובזמן שאנחנו מנהלים משא ומתן בלבנון ובישראל, נעבוד גם עם שותפינו לבחון את מה שהשגנו בחודשים האחרונים בעקביות. אמרנו באופן עקבי שלבסוף, פתרון שיאפשר להחזיר את התושבים לבתיהם בשלום ולהשיג ביטחון לאורך זמן יושג רק באמצעות פתרון דיפלומטי”.

05:00 – סמוך לשעה 04:00 בבוקר וללא הצהרה לתקשורת, נתניהו המריא לביקור באו”ם

ינאם בעצרת האו”ם ביום שישי.

04:50 – ג’ו ביידן ועמנואל מקרון בהצהרה משותפת: “קוראים להפסקת אש משותפת בין ישראל, חיזבאללה וחמאס למשך 21 ימים”

שני הנשיאים פרסמו הצהרה משותפת, עליה חתומה קואליציה רחבה של מדינות. בהצהרה נכתב: “הגיע הזמן להסכם בגבול בין ישראל ללבנון, שיבטיח את החזרת וביטחונם של התושבים שיוכלו לשוב אל בתיהם. חילופי האש מאז 7 באוקטובר ובמיוחד בשבועים האחרונים, מאיימים על אזרחים ומסלימים את הסכסוך בגבול. בעקבות כך, אנחנו עובדים בימים האחרונים כדי להביא להפסקת אש זמנית שתתן לדיפלומטיה הזדמנות להצליח למנוע הסלמה נוספת בגבול”.

01:45 – צרפת חושפת יוזמה של 21 ימי הפסקת אש בלבנון

שר החוץ של צרפת, ז’אן-נואל בארו, אמר במהלך דיון במועצת הביטחון של האו”ם כי צרפת וארה”ב יציגו הצעה משותפת להפסקת אש זמנית בת 21 יום בלבנון. “בימים האחרונים עבדנו עם שותפינו האמריקנים על הפסקת אש זמנית של 21 ימים כדי לאפשר משא ומתן למגעים דיפלומטיים להפסקת אש קבועה”.

01:25 –  משרד הבריאות של לבנון: לפחות 72 נהרגו בתקיפות צה”ל ביממה האחרונה

משרד הבריאות של לבנון דיווח כי לפחות 72 בני אדם נהרגו ועוד 400 נפצעו בתקיפות צה”ל במדינה במהלך 24 השעות האחרונות.

01:05: דיווחים ערביים: יותר מ-40 תקיפות אוויריות של צה”ל במוקדים שונים בבקעת הלבנון בתוך שעתיים

01:02 – כוחות צה”ל זיהו “תנועות חשודות” בגבול לבנון וירו לעברן

כוחות צה”ל פתחו בירי מנשק קל לעבר נקודות חשודות באזור קיבוץ מנרה בצד הלבנוני. כוחות רבים של צה”ל סורקים במרחב. בשלב זה לא נמצא דבר. אין נפגעים לכוחותינו.

00:30 – ביידן ומקרון נפגשו בניו יורק ודנו במצב בלבנון

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון נפגשו בשולי עצרת האו”ם בניו יורק. הבית הלבן מסר כי שני המנהיגים דנו ב”מאמצים להגיע להפסקת אש בלבנון”.

00:00 – שר החוץ האיראני: “לא נוכל לצפות אדישים מהצד במלחמה כוללת בלבנון”

שר החוץ של איראן עבאס עראקצ’י אמר לטלוויזיה האיראנית כי “מלחמה כוללת בלבנון היא רעיון בלתי נסבל, איראן לא תוכל לעמוד מהצד ולהישאר אדישה”.

בעצרת האו”ם אמר: “האזור נמצא על סף קטסטרופה. טהרן לא תישאר אדישה במקרה של מלחמה בלבנון”. בשיחה עם כתבים בשולי העצרת אמר ש”ישראל חצתה את כל ה’קווים האדומים’. מועצת הביטחון של האו”ם חייבת להתערב כדי להחזיר את השלום והיציבות”.

00:00 –  130 ק”מ מהגבול: דיווחים על תקיפות ישראליות בצפון בקעת הלבנון

ברשתות החברתיות בלבנון דיווחו על תקיפות בבעלבכ, יונין, סרעין ונבי שית בבקעת הלבנון, וכן בא-סוואנה בדרום לבנון.

00:00 – תיעוד מזירת הפגיעה של כטב”ם ששוגר מעיראק ופגע בנמל אילת

 

00:00 –  אביגדור קהלני: לא להיכנס קרקעית ללבנון, לתת לחיל האוויר לעבוד

אביגדור קהלני: “מדינת ישראל חזרה להיות המדינה שאם מישהו שומע את השם שלה הוא חוטף פיק ברכיים. אני קורא לממשלת ישראל – אל תפסיקו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות