קצין שנפצע פעמיים באותה יד קיבל מהפוסק הוראה. ואז מה גילו?

יוסף גרינבוים
|
כ"ג אלול התשפ"ד / 26.09.2024 01:14
רב מרכז בני ברק, הגרי”א דינר, סיפר השבוע על הוראה של הגר”י זילברשטיין לקצין צה”ל שנפצע פעם אחר פעם בידו, והיה אמור להמריא לניתוח בחו”ל  – שיבדוק את המזוזות • ומה גילו במזוזה? הסיפור המלא

הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב קהילת ‘דברי שיר’ בבני ברק, סיפר בשיעורו השבועי סיפור מופלא.

הנה התמלול המלא:

“אשרינו מה טוב חלקינו, שהקב”ה משמר אותנו כאב המשמר את הבן, ומגן עלינו מכל רע, ואנחנו רואים בחוש ניסים, איך שהאויבים מנסים פעם אחת פעם להרע לנו ח”ו ומזימותיהם נכשלות, ופעמים רבות הם עצמם נהרגים בכל מיני מטעני חבלה וטילים שהם מכינים לזרוק על ארץ ישראל, וזה דבר שלא קורה בשום מקום בעולם, ורק עם ישראל, בניו האהובים של הקב”ה, זוכים לשמירה עליונה וניסית.

“ומעשה בקצין אחד בצבא שנפצע בידו, ולאחר שעבר ניתוח בבית חולים – חזר להילחם, ואז הוא שוב נפצע בידו. המליצו לו, שהיות וכעת הפציעה יותר מורכבת, כדאי שיטוס לחו”ל לניתוח אצל מומחים גדולים”.

לדברי הרב דינר, הקצין הגיע אל ביתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, כדי להתייעץ ולהתברך. “הקצין שאל האם אין כאן רמז משמים, שהוא נפצע פעמיים דווקא ביד. אמר לו רבי יצחק שיבדוק את המזוזות. הקצין אכן שלח את כל המזוזות לבדיקה והתגלה שבאחת מהמזוזות חסר המילה על ‘ידך’.

“כשנודע על כך לרבי יצחק, הוא הורה לו מיד להחליף את כל המזוזות למזוזות כשרות ומהודרות, והוסיף שכיון שמצא את מה שהיה עליו לתקן –  הוא כבר לא צריך לטוס לחו”ל, אלא יעבור את הניתוח בארץ והכל יהיה בסדר. ואכן, הקצין טופל בארץ והבריא”.