הרב או המפקד? צה”ל מאיים בצווי מעצר נגד חרדים שלא התייצבו

תהליך הגיוס בהוראת בג"צ ממשיך: צעירים חרדים שזומנו ללשכת הגיוס ולא הגיעו, מועברים להמשך טיפול במסגרתו הם מוזהרים בשיחות טלפון כי אי התייצבותם לאחר זימון שני שנשלח אליהם, הם עומדים בפני צו מעצר, איסור יציאה מהארץ והגבלות נוספות
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 20:15

העיתונאי שילה פריד פירסם ב-ynet כי צעירים חרדים שקיבלו צו התייצבות בלשכת הגיוס ולא הגיעו, קיבלו היום שיחות אזהרה, שבהן נאמר כי אם לא יגיעו ללשכות בתוך יומיים, ייתכן ויוצא נגדם צו מעצר פלילי.

צעיר חרדי שאינו תלמיד ישיבה, אך לא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת גדולי ישראל. סיפר ל-ynet: “התקשרו אליי ממנהלת החרדים, אמרו לי שהיו שני צווים שלא התייצבתי אליהם. אמרתי להם שכמו שלהם יש מפקד שאומר להם מה לעשות, המפקד שלי זה הרב, והוא אמר לי לא להתגייס. הם אמרו לי שאני צריך להתייצב בתוך 48 שעות או שייצא נגדי צו מעצר”.

צעיר אחר סיפר: “התקשרו אליי ממנהלת החרדים בצבא, אמרו לי שיש לי 48 שעות להתייצב, ואם לא, ייפתחו נגדי הליכים”. לדבריו, “חברי הכנסת החרדים לא עוזרים לנו, גם בוועד הישיבות לא נותנים לנו מענה”.

בחודשים האחרונים הוציא צה”ל אלפי צווים בהם למעלה מ-1,000 צווים ראשונים לצעירים חרדים, אלא שרק כ-70 מהמזומנים בצו ראשון הגיעו ללשכות הגיוס.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “מיועדים לשירות ביטחון אשר זומנו לגיוס ולא התייצבו מבצעים עבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות, יוכרזו כמשתמטים והם חשופים להליכי אכיפה בהתאם לדין”. יש לציין כי במסגרת הליך האכיפה מלש”ב עלול להיעצר, וייתכן שתעוכב יציאתו מהארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות