נתניהו נתן אור ירוק: שיחות להפסקת המלחמה בצפון ובעזה

ארצות הברית מובילה עם צרפת מגעים ושיחות עם בכירים בלבנון ובישראל בתקווה להגיע להפסקת אש בשתי החזיתות • גורם ישראלי: "נראה שאין פרטנר בצד השני" • גורמים בסביבת ראש הממשלה: "לא מתקיים משא ומתן כרגע, הקו האדום של נתניהו הוא להעיף את חיזבאללה מעבר לליטני"
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 19:48

סוכנות הידיעות רויטרס טוענת, כי מתנהלים מגעים בהובלת ארצות הברית וצרפת. במסגרת שיחות עם בכירים בלבנון ובישראל, בתקווה להוביל להפסקת המלחמה גם בעזה וגם בלבנון. זאת, כששני הסכסוכים השונים מקושרים לאותה היוזמה.

גורם ישראלי צוטט ב’כאן חדשות’: “נתניהו נתן אור ירוק לשיחות ההסדרה, בין היתר – לצורך לגיטימציה בין-לאומית לפעולה הישראלית הצבאית כעת בלבנון”. גורם ישראלי אחר אמר: “אין לנו בעיה לדון עם האמריקנים על איזשהו הסדר, בתנאי שיביא ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי הצפון, בדיוק כמו שהיו דיונים עם האמריקנים בשנה האחרונה. אבל, כרגע נראה שאין פרטנר בצד השני”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: “אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד – אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין, עושים זאת בעוצמה, עושים זאת בתחבולה. מבטיח לכם – אנחנו לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה”.

גורם בסיבת ראש הממשלה אמר כי: “הקו האדום של נתניהו ודרמר זה להעיף את חיזבאללה מעבר לליטאני. כרגע אין משא ומתן”.

מקור לבנוני אמר כי חיזבאללה ‘פתוח’ לכל הסדר הן בנוגע לעזה והן בנוגע ללבנון. מקורות סיפרו כי פרטי היוזמה האמריקנית נידונים במהלך העצרת הכללית של האו”ם בניו-יורק.

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן אמר היום: “מלחמה כוללת במזרח התיכון היא אפשרית, אך גם הסדרה עם לבנון ועזה. צריך להיות פתרון שתי מדינות עבור ישראל והפלסטינים”.

מקור דיפלומטי בשגרירות האמריקנית בביירות מסר לעיתון “אל-ערבי אל-ג’דיד”: “אנו עדיין סבורים כי ניתן למנוע מלחמה כוללת, על אף כל מה שקרה, אך ישנן נקודות שלא ניתן לפתור אותן כעת והן דורשות זמן. ארצות הברית פועלת כדי להגיע לפתרון ארוך טווח בנוגע למצב בגבול בין ישראל ללבנון. כעת מתבצעות שיחות לשלב שאחרי הפסקת אש בעזה”.

הרמטכ”ל, הרצי הלוי ביקר בתרגיל החטיבתי של חטיבה 7 בגבול הצפון, עם מפקד פיקוד הצפון, מפקד אוגדה 98, מפקד המרכז לאימונים ביבשה, מפקד חטיבה 7 ומפקדים נוספים. הרמטכ”ל אמר למפקדים: “אנחנו תוקפים כל היום. גם כדי להכין את השטח לקראת האפשרות של הכניסה שלכם, וגם כדי להמשיך לפגוע בחיזבאללה. חיזבאללה היום הרחיב את מעגל האש שלו, בהמשך היום, יקבל מענה חזק מאוד. אתם תתכוננו.

אנחנו לא עוצרים, ממשיכים לתקוף וממשיכים לפגוע בהם בכל מקום. המטרה היא מטרה מאוד ברורה להחזיר את תושבי הצפון בטוח. כדי לעשות את זה אנחנו מכינים את המהלך של התמרון, והמשמעות היא שהנעליים הצבאיות שלכם, מגפי התמרון, נכנסות לתוך שטח האויב, נכנסות לכפר שחיזבאללה הכין אותו כמוצב צבאי גדול, עם תת קרקע, עם נקודות שהות, עם מקפצות לזנק לתוך השטח שלנו ולבצע התקפה על אזרחים ישראלים.

הכניסה שלכם לשם בעוצמה, המפגש עם פעילי חיזבאללה שם, שיראו מה זה לפגוש כוח לוחם מקצועי, מיומן מאוד עם ניסיון בלחימה. אתם באים הרבה יותר חזקים מהם, הרבה יותר מנוסים מהם, נכנסים פנימה, משמידים שם את האויב, הולכים חד להשמיד תשתיות. אלה הדברים שיאפשרו לנו להחזיר את תושבי הצפון אחר כך בביטחון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות