אזהרת המל”ל ליוצאים לחו”ל: אל תיסעו לטורקיה, הסתירו עבר צבאי

לקראת חגי תשרי: המטה לביטחון לאומי מפרסם אזהרות לציבור על איומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל • התאריך 7 באוקטובר הוא יעד לארגוני הטרור - והם ינסו להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם
חיים טוויל
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 18:47

 לקראת חגי תשרי: במטה לביטחון לאומי מחדדים היום (רביעי)  אזהרות מסע, על רקע הלחימה בגבול הצפון ובעזה, והמשמעויות שלה לישראלים הנוסעים לחו”ל.

במל”ל קוראים למעט חשיפה פומבית ברשתות החברתיות לעבר צבאי. “המל”ל מחדד ביתר שאת, את הסיכון בפרסום/שיתוף תכנים באופן נרחב, ברשתות חברתיות (פייסבוק, טלגרם, ווטסאפ, אינטסגרם, טיק טוק וכו’) המעידים על שייכות/פעילות בכוחות הביטחון של ישראל (סדיר, מילואים, קבע וכו’). פעילות זו מגבירה את הסיכון כי הגורם שפרסם את התוכן או לחלופין מופיע בו, יסומן על ידי גורמים שונים כיעד לפגיעה.

“לכן, ממליץ המל”ל שלא להעלות לרשתות חברתיות, בשום צורה, תכנים המעידים על שירות בכוחות הביטחון, פעילות מבצעית או תכנים דומים”.

במטה מדגישים גם את הסכנות מפני חטיפה ומבקשים להגביר עירנות. בין המדינות שמומלץ שלא להגיע אליהן בשל סכנת חיים מככבת טורקיה, ולצידה גם מצרים (כולל חצי האי סיני) וירדן.

עוד מזכירים במל”ל כי בשנה החולפת הולכת וגוברת המוטיבציה מצד גורמי טרור לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים בהובלת איראן וחיזבאללה.

“בשבועות האחרונים נמשכו הצהרות מצד בכירים איראנים, כולל נשיא איראן הנכנס, כי יבואו בחשבון עם ישראל, על רקע מגוון הפעולות המיוחסות לה. לצד אלו, מתחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’ מזוהה עלייה משמעותית במוטיבציה ובפעילות של חמאס לביצוע פיגועים כנגד יהודים וישראלים גם בחו”ל. לאחרונה, ארגון דאע”ש יצא בקריאה נוספת, מטעם הנהגת הארגון (ב-29 באוגוסט) לבצע פיגועים באירופה, זאת לאור המלחמה בעזה”.

במטה  מזכירים כי “החרפת האיום ופעילות הטרור כלפי ישראלים ויהודים בחו”ל, באה לידי ביטוי בשנה החולפת בעשרות רבות מאוד של ניסיונות פיגוע כנגד ישראלים ויהודים בחו”ל. בתוך כך דווח בפומבי אודות סיכול כוונות פח”ע איראניות נגד ישראלים בפרו, צרפת, גרמניה ויוון, לצד הצלחה במימוש פיגועים, אשר חלקם גבו חיי אדם”.

במטה לביטחון לאומי מדגישים כי התאריך 7 באוקטובר הוא יעד לארגוני הטרור – והם ינסו להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות