זעזוע בקהילה היהודית בז’פרוז’ה: טיל השחית מצבות בבית העלמין

המלחמה באוקראינה: בקהילה היהודית בז'פרוז'ה, נדהמו הבוקר לגלות כי טיל פגע בחלקה היהודית הגדולה בבית העלמין המקומי, והרס עשרות מצבות • רב העיר הרב נחום ערנטרוי: "כאב גדול" 
נתן פרל
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 14:32

יהודי העיר ז’פרוז’ה באוקראינה, המכונה גם ‘עיר הגרעין’, קיבלו הבוקר (רביעי) בצער גדול את הדיווח כי טיל רוסי  פגע פגיעה ישירה בחלקה היהודית בבית העלמין המקומי, בו קבורים קרוב לעשרת אלפים יהודים מכל רחבי המחוז.

הטיל נפל הלילה, כחלק ממתקפה קשה על ז’פרוז’ה. לפחות שני בתים של יהודים מהקהילה נפגעו, אולם יושביהם ניצלו.

“שמענו בום עצום. נכנסו רסיסים פנימה לתוך הבית ובנס גדול רק החלונות נפגעו, המזוזה שמרה עלינו”, סיפר אחד מיהודי הקהילה שביתו נפגע.

הקהילה היהודית בז’פרוז’ה נחשבת לאחת הקהילות העתיקות באוקראינה. לפני מלחמת העולם השנייה התנהלו בעיר חיים יהודיים שוקקים.

רב העיר ושליח חב”ד, הרב נחום ערנטרוי, הגיע לעיר לפני שלושים שנה והקים לתחייה את הקהילה היהודית. הוא פתח בית כנסת מפואר ושורת מוסדות תורה וחסד המשמשים את כלל יהודי הקהילה.

גם לאחר פרוץ המלחמה, נותר הרב ערנטרוי עם יהודי הקהילה. רבים מיהודי העיר נמלטו, אולם במקביל הצטרפו אליה רבים ממקומות סמוכים.

“לראות את המצבות שחוללו ונפגעו, זה כאב גדול”, אמר הרב ערנטרוי, “גם מול החושך הנורא הזה, אנחנו ממשיכים להרבות באור ולהתכונן לקראת ראש השנה ושאר חגי ישראל. יחד עם חב”ד אוקראינה JRNU וכלל רבני המדינה, נביא את אור החגים ליהודי הקהילות ונתפלל מעומק הלב לשנה טובה ומתוקה בכל המובנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות