העליון יכריע: נשים ערערו על איסור להתפלל בהפרדה בת”א ביום כיפור

מעל 30 עותרות וארגון ראש יהודי עצרו לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי שעיריית ת"א יכולה לאסור הצבת הפרדה בתפילות יום הכיפורים • "התערבות בסגנון התפילה תחת טענה של הדרת נשים, מתנשאת, כאילו איננו מבינות מה אנו עושות..."
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 11:48

מעל 30 עותרות וארגון ראש יהודי עתרו היום (רביעי) לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב למנוע תפילה בהפרדה במרחב הציבורי בעיר.

העותרות, נשים חילוניות: “נמשיך להילחם על זכותנו להתפלל בדרכנו, על פי אמונתנו ועל פי מסורת ישראל. היהדות חזקה יותר מכל תקנה עירונית ויותר מהחלטתה האומללה של עיריית תל אביב להדיר מהמרחב הציבורי את הציבור המסורתי, ואת היהדות עצמה.

“אנחנו מצפות מבית המשפט העליון להפוך את ההחלטה ולאפשר לנו ולעוד אלפי מתפללים להתפלל בהפרדה, כמו שהתפללו אבותינו ואימותינו מזה אלפי שנה. בהמנון אנחנו שרים: ‘להיות עם חופשי בארצנו’. החופש הזה חל לא רק על ציון וירושלים, אלא גם על תל אביב. התערבות בסגנון התפילה תחת טענה של הדרת נשים, מתנשאת, כאילו איננו מבינות מה אנו עושות… צניעות איננה הדרה! כבוד עצמי איננו אפליה! הזכות להתפלל איננה פגיעה בשוויון! רשות הרבים שייכת לכולם!”.

מוקדם יותר השבוע בית המשפט המחוזי קבע כי אין לאפשר תפילה בהפרדה מגדרית ברחובות תל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות