ניוד חשבון בנק: מעבר חלק ופשוט

ניוד חשבון בנק הפך להיות קל ונוח הרבה יותר בזכות המערכת המקוונת. מעבר זה, שמבוצע ללא עלות, מאפשר לכל לקוח לנייד את חשבונו לבנק אחר תוך שמירה על רציפות מלאה בפעילות הפיננסית, וקבלת שירותים בנקאיים טובים יותר • שאלות ותשובות
תוכן שיווקי
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 10:24

בשנים האחרונות ניוד חשבונות הבנק הפך לקל ופשוט הרבה יותר. אם בעבר היינו צריכים להגיע לסניף הבנק, למלא טפסים, לעדכן את כל הגורמים שאנו עובדים איתם ולבזבז זמן יקר, הרי שכיום ניתן להעביר את כל הפעילות הפיננסית מבנק אחד לאחר בלחיצת כפתור.

מערכת הניוד החדשה, שהושקה בספטמבר 2021, מאפשרת ללקוחות לעבור בין בנקים במהירות, מבלי לצאת מהבית ותוך שמירה על רציפות מלאה בשירותים הפיננסיים. קראו על שלבי תהליך ניוד חשבון הבנק.

איך מבצעים את הניוד?

תהליך ניוד חשבון בנק הוא פשוט ומהיר, וכל אחד יכול לבצע אותו בקלות באמצעות המערכת המקוונת. ראשית, הלקוח צריך לבחור בנק חדש ולפתוח בו חשבון. פתיחת חשבון בנק ניתן לבצע היום בצורה מקוונת, דרך האתר או האפליקציה של הבנק הנבחר, ללא צורך בהגעה פיזית לסניף. לאחר מכן, הלקוח מגיש בקשה לניוד החשבון הישן לבנק החדש.

הבנק החדש אחראי על כל שלבי התהליך מול הבנק הישן. הוא פונה אל הבנק הקודם ומבצע את כל ההעברות הנדרשות. בשלב זה, הבנק החדש יבדוק את חשבונכם ויוודא שהחשבון עומד בקריטריונים הדרושים לניוד. לאחר אישור הבקשה, תהליך הניוד יחל ויכלול את העברת הפעילות הפיננסית, כולל יתרות עו”ש, הרשאות לחיוב חשבון, שיקים וניירות ערך הניתנים להעברה.

מרגע אישור הבקשה, תהליך הניוד אורך לרוב 7 ימי עסקים. חשוב לציין כי תהליך זה לא מצריך מהלקוח לבצע שום פעולה נוספת, אלא הבנקים עצמם מטפלים בכל פרטי המעבר. בנוסף, תהליך הניוד מתבצע בצורה מאובטחת לחלוטין, מה שמבטיח ללקוח שפעולותיו הכספיות יועברו בצורה תקינה ובזמן​.

שאלות ותשובות על ניוד חשבון בנק

האם ניתן לנייד רק חלק מהפעילות הפיננסית?
לא, מערכת הניוד המקוונת מחייבת העברה מלאה של הפעילות הפיננסית מהבנק הישן לבנק החדש. המשמעות היא שלא ניתן להעביר רק חלק מסוים של הפעילות, כמו יתרות או הרשאות לחיוב חשבון, ללא ניוד יתר הרכיבים, כגון ניירות ערך ושיקים. כל הפעילות הכספית הזמינה תעבור במלואה אל הבנק החדש, כדי לשמור על רציפות ונוחות בתהליך​.

האם ניתן לבטל את תהליך הניוד?
כן, ניתן לבטל את הבקשה לניוד עד ליום העסקים השישי לאחר הגשת הבקשה. אם תחליטו מסיבה כלשהי שהמעבר אינו מתאים לכם, תוכלו לפנות לבנק החדש או לבנק הישן ולבקש לעצור את התהליך. במקרה כזה, חשבונכם יישאר בבנק הישן, ללא שינוי, וכל ההטבות וההסכמים יישמרו לכם למשך 3 חודשים ממועד הגשת הבקשה​.

מה קורה עם הלוואות שלקחתי מהבנק הישן?
הלוואות ופיקדונות אינם עוברים אוטומטית במסגרת תהליך הניוד המקוון. הלקוח והבנק הישן יצטרכו להגיע להסכמה בנוגע לאופן ההתנהלות עם הלוואות אלה. ניתן להשאיר את ההלוואות בבנק הישן ולהמשיך לפרוע אותן משם, או לסגור את ההלוואות במסגרת ההסדר שנקבע עם הבנק החדש​.

האם מעבר חשבון בנק כרוך בעלויות?
תהליך ניוד חשבון בנק הוא חינמי לחלוטין. הלקוח לא נדרש לשלם על מעבר בין בנקים . עם זאת, במקרים מסוימים עשויות להיות עלויות צד שלישי, כמו בעמלות הקשורות להעברות מט”ח או מוצרים פיננסיים שאינם מתניידים אוטומטית​.

האם כרטיסי האשראי שיש לי מהבנק הקודם עדיין בתוקף?
לא, כרטיסי האשראי הבנקאיים הקשורים לחשבון הישן יוקפאו החל מיום המעבר השני. כדי להימנע מקשיים בתשלומים, מומלץ לוודא שבידכם כרטיסי אשראי חלופיים מהבנק החדש עוד לפני השלמת תהליך הניוד. כך תוכלו להמשיך בפעילות הפיננסית השוטפת ללא עיכובים​​.

לאחר השלמת הניוד, מה קורה עם חשבון הבנק הישן?
ביום השביעי לתהליך, החשבון הישן ייסגר לפעולות חדשות, אך הוא יישאר פעיל לצורך העברת חיובים וזיכויים שעדיין מתקבלים בחשבון הישן. תהליך זה יימשך באופן אוטומטי למשך שלוש שנים באמצעות שירות “עקוב אחרי”, שמבטיח שכל תנועה פיננסית תנותב ישירות לחשבון החדש. כך נשמרת רציפות הפעילות הפיננסית ללא צורך ביצירת קשר עם הגורמים השונים​.

נסכם: ניוד חשבון בנק הפך להיות קל ונוח הרבה יותר בזכות המערכת המקוונת. מעבר זה, שמבוצע ללא עלות, מאפשר לכל לקוח לנייד את חשבונו לבנק אחר תוך שמירה על רציפות מלאה בפעילות הפיננסית, וקבלת שירותים בנקאיים טובים יותר. בזכות הפשטות והמהירות של התהליך, ניוד חשבון בנק בקליק מאפשר לכל אחד לעבור לבנק שנותן את השירותים המתאימים ביותר עבורו מבלי להתאמץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות