צבי יחזקאלי: הדבר הזה שתושבי לבנון עושים – מייצר תמונת ניצחון ישראלי

הפרשן לענייני ערבים ניתח את פינוי האוכלוסייה מדרום לבנון והאסטרטגיה הישראלית במערכה: "זו תמונת ניצחון, ויש לזה אפקט פסיכולוגי מאד חזק ביותר - כתמונה שמראה שאנחנו הצד המנצח, וזה דבר מאד-מאד חשוב"
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 10:14

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות i24 התייחס  לחשיבות פינוי האוכלוסייה מדרום לבנון – לתמונת הניצחון הישראלית מול חיזבאללה.

יחזקאלי: “אם מדברים על אפקט פסיכולוגי של פינוי אוכלוסייה, אז יש לזה אפקט פסיכולוגי מאד-מאד חזק, מעבר לרקע ההיסטורי של הנכבה. אנחנו גם זוכרים את זה מרצועת עזה, פינוי האוכלוסייה הראשון מצפון הרצועה דרומה, הדגלים הלבנים, הפחד, וזה באמת מאד-מאד חשוב בתמונת ניצחון, עדיין יש את המילה הזו, אבל ניצחון גם נקבע על פי אפקט פסיכולוגי ועל פי תחושת ניצחון”.

לדבריו, “ברגע שאנחנו רואים את אוכלוסיית לבנון יוצאת מהדרום, עולה צפונה, תקועה בפקקים, נותנים להם מים לא נותנים להם מים – יש לזה אפקט חזק ביותר כתמונה שמראה שאנחנו הצד המנצח, וזה דבר מאד-מאד חשוב.

“עכשיו, לחלק השני של השאלה – האם זה משפיע על נסראללה? וכאן זה כבר פחות – גם נסראללה, גם יחיא סינוואר, לא באמת מעניין אותם האוכלוסייה, הרי הם באמת משתמשים באוכלוסייה הזו כמגן אנושי. החידוש במלחמה הזו, אני חושב, כרגע במבצע, מלחמה, יותר נכון לקרוא לזה במבצע הזה, זה בעצם שאנחנו משתמשים פה, מייבאים פה את שיטות עזה ללבנון, לא עוד לתת לחיזבאללה את הקלף הזה, שאני אפציץ את הטילים שנמצאים בבתים של האוכלוסייה, אלא אבקש מהם לצאת קודם, וגם אני יכול לשריין את עצמי מבחינת הדין הבינלאומי.

“מה שזה עושה זה גורם לתמונות הללו”, אמר יחזקאלי והתייחס לתמונות המציגות המוני לבנונים עוזבים את בתיהם, “והתמונות הללו טובות לישראל, התמונות האלה לא טובות לנסראללה, זה לא משפיע עליו, אבל  (זה משפיע) על דעת הקהל, מה שקורה בלבנון, מה שקורה בעולם הערבי, על הקריאות של הסונים לישראל עכשיו להמשיך ולתקוף את נסראללה – יש לזה אפקט גדול”.

הוא הוסיף: “כל השאלה, האם זה באמת משפיע על אותו אייתולה בבונקר שזה נסראללה, וכאן אני חושב שלנסראללה יש יותר אורך רוח, דיברנו קודם על נפח האש, אנחנו רואים שהוא יורה, זה עדיין לא נגמר”.

 

ביחס לאסטרטגיה הישראלית – אמר יחזקאלי: “אנחנו צריכים לחתום באותה שאלה שאנחנו שואלים כמעט מדי ערב: האם אנחנו לפני סדר חדש בצפון? עם מהלך שישראל בתנופה, ומצליחה אפילו לשנות חלק מנוסחאות הלחימה המוכרות לנו בדרום לבנון וזה ימשיך להכרעה? או שזה ייגמר בהסכם, שהוא גם כביכול יהיה כאשר נסראללה יגיד די, ואז ישראל תנתק אותו מהקשר לרצועת עזה.

“אבל כמו שאנחנו יודעים, הסכם זו האופציה הפחות מועדפת בהבנת המזרח התיכון, לאו דווקא על ידי ההנהגה הישראלית, אבל זה הניתוח ותמונות האזרחים בהחלט משפיעות, בתחושת הניצחון בצד שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות