בזכות תושב עירני: השוטרים לכדו 6 שב”חים בלב השכונה החרדית בירושלים

מאבק המשטרה בכניסת שוהים בלתי חוקיים: פעם נוספת איתרו הלילה השוטרים שוהים בלתי חוקיים לנים בליבה של שכונת מאה שערים  - ועצרו אותם • בסוף השבוע נעצרו שני שב"חים שהועסקו במספרה בצפון העיר ועסק מזון סמוך לשוק מחנה יהודה
חיים טוויל
כ"ב אלול התשפ"ד / 25.09.2024 09:57

הלילה (רביעי) שוב אותרו מספר שוהים בלתי חוקיים במבנה במרכז שכונת ׳מאה שערים׳ בירושלים. החשודים נעצרו על ידי כוחות המשטרה והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

המעצר בוצע לאחר שלקראת חצות התקבל דיווח מאזרח ערני, כי הבחין במספר חשודים בבניין בשכונה החרדית – וכי הוא חושש שמדובר במסתננים.

בעקבות הדיווח, הוזעקו לזירה שוטרי לב הבירה שהחלו בסריקות בתוך הבניין, שם שמעו רעש בוקע מאחורי דלת דירה בקומה השלישית. על אף דרישתם לפתיחת הדלת לא זכו בתחילה לשיתוף פעולה מצד החשודים, על כן פרצו השוטרים חלון זכוכית סמוך ורק בשלב זה נאותו החשודים לפתוח את דלת הכניסה.

בתוך הדירה שהו 6 חשודים שנעצרו מיד על ידי השוטרים. כבר בסריקה ראשונית, הבחינו השוטרים בתעודת זהות ירוקה, פרט שחיזק את החשד כי מדובר בשב”חים. בבדיקה מעמיקה נמצא כי ל-4 מהם אין אישורי שהייה בשטח מדינת ישראל.

השב”חים, תושבי יו”ש, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ובמהלך היום יובאו בפני בימ”ש לדיון בעניינם.

במשטרה אומרים כי מקרה זה מצטרף, בין היתר, לשני שב”חים שנתפסו בסוף השבוע האחרון, כשהם לנים בדירה במרכז העיר. השניים נעצרו יחד עם חשודה נוספת, תושבת ירושלים בשנות ה-30 לחייה, שלכאורה דיווחה על החשודים, אך במסגרת החקירה נודע כי היא עצמה הסיעה אותם וכי מדובר בקרובי משפחתה.

בנוסף עלה בחקירת מקרה זה, כי שני השב”חים, תושבי יו”ש בשנות ה-20 ו-30 לחייהם, הועסקו בבתי עסק בירושלים – מספרה בצפון העיר, ועסק מזון סמוך לשוק מחנה יהודה. בעקבות כך, עצרה המשטרה לחקירה את בעלי העסקים וחקירתם הושלמה בימים האחרונים. הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום.

לצד זאת, צפויים צעדים מנהלתיים נגדם כבר בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות