אם החטופה על עדות מהשבי: אגם מסרבת לבשל בשבת לשובים שלה

חרדים 10
|
כ"ב אלול התשפ"ד / 24.09.2024 21:51
אלפי תלמידות השתתפו בתפילה בירושלים להצלחת החיילים ושובם של החטופים • מירב ברגר סיפרה על בתה, תצפיתנית שחטופה בעזה: “שבויות שחזרו והיו עם אגם מספרות שעיניה נשואות לשמיים כל היום כי היא מתפללת לבורא עולם, היא רעבה אבל מברכת על האוכל”

אלפי תלמידות מאולפנות השתתפו באירוע תפילה ענק בבריכת הסולטן בירושלים, כהכנה לימים הנוראים, תחת הכותרת “פותחות שערי שמיים”.

בערב התעוררות השתתפו הרב שמואל אליהו, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, הזמר עקיבא תורג’מן ורוחמה בן יוסף, מירב – אמא של החטופה אגם ברגר, בתיה רובין אמא של עמיחי רובין הי”ד, והנהלת רשת החינוך נעם צביה.

מירב, אמא של אגם, תצפיתנית שחטופה בעזה, אמרה: “אגם נמצאת מעל חצי מיליון דקות של נצח במנהרות האפלה. אני חושבת שהפחד הכי גדול שיש לאגם וכל החטופים אחרי כל כך הרבה זמן הוא ששכחו אותם. אז אני אמא של אגם מבקשת שבזכות התפילות שלכם תשיבו להם את התקווה שתכף מיד בורא עולם יגאל אותם ויוציא אותם משעבוד לגאולה, מצרה לרווחה, מאפילה לאורה”.

היא הוסיפה: “האמונה היא שתעשו הכל על מנת להאיר להם את הדרך הביתה. אגם ילדה של אמונה, אני מסתובבת עם חולצה עליה כתוב ‘דרך אמונה בחרתי’ כי זה השומר מסך שלה בפלאפון. בגיל 16 אגם עושה לוח והיא כותבת שם שסיפור חייה ‘אמונה’. ביומן שהיא קיבלה מתנה ממני שבועיים לפני שנחטפה היא כותבת שם שהיא בטוחה שהשם ישמור עליה בכל צעד ומבקשת אהבת חינם. שבויות שחזרו והיו עם אגם מספרות שעיניה נשואות לשמיים כל היום כי היא מתפללת לבורא עולם, היא רעבה אבל מברכת על האוכל”.

היא הוסיפה וסיפרה: “בשבת היא מסרבת לבשל לשובים שלה כי היא לא מדליקה אש בשבת. אז אגם גם שם, שהמוות מרחף מעל ראשה בכל רגע ודקה – שומרת על הצביון והזהות שלה, וגם כי אלך בגיא צלמות לא אירע רע כי אתה עימדי. אני רוצה להגיד תודה לאולפנת צביה בת ים שאימצה את אגם ברגר ופועלת רבות להשבתה ושאגם תשוב בעזרת ה’, יהיה לכם חלק גדול להאיר לה את הדרך הביתה”.