בכיר בחיל האוויר: נסראללה מנסה לירות, אבל המשגרים מושמדים

חרדים 10
|
כ"א אלול התשפ"ד / 24.09.2024 20:55
בכיר בחיל האוויר באמירה דרמטית: “נסראללה עדיין לא יודע כמה אמל”ח השמדנו לו וכמה מפקדים שלו חוסלו. בכל פעם שהוא מנסה להוציא ירי לעבר מדינת ישראל – הוא מגלה שהמשגרים המדוברים כבר הושמדו” • צה”ל: בימים האחרונים 250 מטוסים תקפו יותר מ-1,500 מטרות בלבנון

מבצע ‘חיצי הצפון’ נגד ארגון הטרור חיזבאללה: חיל האוויר ממשיך בגלי התקיפות בלבנון לאורך היממה – על שורה ארוכה של מטרות טרור, בסיסים ומתחמי שיגור של ארגון הטרור ברחבי דרום ועומק לבנון.

הערב (שלישי) דיווח נועם אמיר, הכתב הצבאי של ערוץ 14, על אמירה דרמטית מפיו של בכיר בחיל האוויר שהבהיר, כי לחסן נסראללה אין עדיין מושג כמה חימוש ואמל”ח ישראל השמידה לו וכמה מפקדים בחיזבאללה חוסלו.

הבכיר בחיל האוויר אמר לערוץ  14: “נסראללה לא יודע כמה השמדנו לו וכמה מפקדים שלו חוסלו. בכל פעם שהוא מנסה להוציא ירי לעבר מדינת ישראל – הוא מגלה שהמשגרים המדוברים כבר הושמדו”.

מוקדם יותר הערב פרסם צה”ל נתונים דרמטיים על המערכה האווירית נגד חיזבאללה: במהלך הימים האחרונים הוטלו אלפי חימושים על מטרות חיזבאללה והשתתפו בגיחות לשמי לבנון מאות מטוסי קרב של חיל האוויר.

טייסות הקרב והכטמ”ם של חיל האוויר המריאו לגלי התקפה בשמי לבנון והשלימו קרוב ל-3,000 שעות טיסה. בתקיפות הנרחבות בלבנון הופצצו למעלה מ-1,500 מטרות טרור ב-200 מרחבים שונים במדינה הנשלטת בידי חיזבאללה, באמצעות למעלה מ-250 מטוסים אשר הטילו כ-2,000 חימושים על שלל המטרות והיעדים.

עד כה, הושמדו בתקיפות כ-400 משגרי רקטות לטווח בינוני, כ-70 מחסני אמל”ח וכ-80 כטב”מים וטילי שיוט.

היום הודיע דובר צה”ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו ברובע הדאחיה בביירות, הרובע בו מתגוררים בכירי חיזבאללה, וחיסלו את אבראהים מחמד אל קובייסי –  מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור. במהלך התקיפה, שהו עם קביסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

קובייסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי.

קובייסי היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה.

קובייסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80′, ומאז מילא שורה של תפקידים צבאיים מרכזיים בארגון, בניהם בכיר במערך המבצעים בדרום לבנון ופיקד על יחידת ‘בדר’ בחזית הדרום.

במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה”ל ואזרחי מדינת ישראל.

מקורות ישראלים אמרו ל-ynet, כי קובייסי הוכפף לנסראללה רק לפני שלושה ימים, והפך לדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים. קובייסי הוא הלכה למעשה האיש שאחראי ליכולות האסטרטגיות של חיזבאללה, והאיש שאחראי לירי לעבר תל אביב.

לפי דובר צה”ל, קובייסי  תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ״ר בנימין (בני) אברהם, סמ״ר עדי אביטן וסמ״ר עומר סועאד זכרם לברכה, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.