אייכלר תוקף את היועמ”שית: ‘סגנון משטרי דיכוי, שערורייה, אכזריות’

אריה ריבקינד
|
כ"א אלול התשפ"ד / 24.09.2024 19:12
יו”ר ועדת העבודה והרווחה על הודעת משרד העבודה על האיסור שהטילה היועמ”שית לחתום על מבחני התמיכות לסבסוד מעונות לכלל הציבור • “איש לא נתן לעריצות המשפטית את הסמכות להחליט נגד רצון העם ונבחריו. מדובר בשוד אלים נוסף של סמכויות הממשלה הנבחרת וסמכות הכנסת”

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר תקף היום (שלישי) בחריפות את האיסור שהטילה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לחתום על מבחני התמיכות לסבסוד מעונות היום לכלל הציבור – ההחלטה אותה כינה “שערורייה” ו”אכזרית”.

החתימה תזכה אמהות חרדיות בהנחה ככל האימהות, בני כל הדתות.

“החלטה זו של היועמ”שית היא לא רק שערורייה אנטי משפטית אלא גם אכזריות לשמה. מדובר בשוד אלים נוסף של סמכויות הממשלה הנבחרת וסמכות הכנסת שמבצעים הדיקטטורים האנטי-דמוקרטים, שמעולם לא נבחרו לשלוט בעם ישראל”, אמר.

הח”כ מיהדות התורה הדגיש את לגיטימיות החלטת הממשלה. “הממשלה החוקית אישרה להאריך את מבחני התמיכה. איש לא נתן לעריצות המשפטית את הסמכות להחליט נגד רצון העם ונבחריו”.

אייכלר המשיך וביקר את ההחלטה וטען כי היא פוגעת בזכויות בסיסיות. “זו גם אכזריות נוספת לשמה. אין שום סיבה מוצדקת והגיונית למנוע מאימהות עובדות לשלוח את הילדים למעון בהנחה שמקבלת כל אזרחית אחרת, כדי שיוכלו להתפרנס. זו זכות אמהית בסיסית, שהשליטים המשפטיים מונעים בכוח הזרוע בסגנון משטרי דיכוי”.

הוא הבטיח להיאבק בהחלטה והודיע על צעדים עתידיים. “לא נשלים עם ירידה לחייהן של משפחות הזכאיות להנחה ככל המגזרים והציבורים בישראל.

“בקשנו לזמן בהקדם דיון בוועדת העבודה והרווחה כדי לבחון צעדים חוקיים להתמודדות עם תופעות אפליה אנטי דמוקרטית שפוגעת במשפחות, באימהות ובילדים”.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הבהירה היום לשר העבודה יואב בן צור, כי סבסוד זמני למעונות פוגע בכלל המשפחות הזכאיות.

בהרב מיארה כתבה לשר העבודה כי הוא אינו רשאי לפעול באופן הפוגע בכלל הציבור הזכאי לסבסוד מעונות יום, רק כדי להיטיב עם קבוצת בני הישיבות שחייבים בגיוס – ואינם זכאים לסבסוד מעונות יום, לדעתה,  לאור פקיעתו של חוק הגיוס.

בהרב מיארה כתבה: “הימנעות משרדך מלפרסם את מבחן התמיכה בעבור שנת הלימודים הנוכחית אינה תקינה ופוגעת במשפחות רבות. ניתן ויש לפרסם את המבחנים לכלל האוכלוסייה”.

הכוונה: כל עוד לא פורסם מבחן התמיכה לכלל האוכלוסייה, מתוך מטרתו של בן צור שלא יופסק סבסוד מעונות היום לחרדים שחייבים בגיוס – באוכלוסייה הכללית לא ידעו אם הם זכאים למתן הסבסוד עד לתום שלושת החודשים.

ב’כאן חדשות’ דווח לפני כשבוע, כי  שר העבודה בן צור תכנן להביא לממשלה החלטה שתאפשר סבסוד מעונות לשלושה חודשים – גם לאברכים חייבים בגיוס. ההחלטה תאפשר לממשלה לנסות להתגבר על התנגדות היועמ”שית במהלך התקופה.