צה”ל: מפקד מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה חוסל

חיים טוויל
|
כ"א אלול התשפ"ד / 24.09.2024 16:51
מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדאחייה בביירות וחיסלו את אבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה – שהוכפף לנסראללה רק לפני שלושה ימים, והפך לדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים • בתקיפה נהרגו שישה מאנשיו ו-15 נפצעו

איבראהים אל-קובייסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה, חוסל היום (שלישי) בצוהריים בבניין בן שש קומות באזור אל-רביירי ברובע הדאחייה בביירות.

לפי הודעת דובר צה”ל, מטוסי קרב של חיל האוויר – בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין,  תקפו בדאחייה בביירות וחיסלו את אבראהים מחמד קביסי,  במהלך התקיפה היו עם קביסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

קובייסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי.

קובייסי היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה.

קובייסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80′, ומאז מילא שורה של תפקידים צבאיים מרכזיים בארגון, בניהם בכיר במערך המבצעים בדרום לבנון ופיקד על יחידת ‘בדר’ בחזית הדרום.

במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה”ל ואזרחי מדינת ישראל.

מקורות ישראלים אמרו ל-ynet, כי קובייסי הוכפף לנסראללה רק לפני שלושה ימים, והפך לדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים. קובייסי הוא הלכה למעשה האיש שאחראי ליכולות האסטרטגיות של חיזבאללה, והאיש שאחראי לירי לעבר תל אביב.

לפי דובר צה”ל, קובייסי  תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ״ר בנימין (בני) אברהם, סמ״ר עדי אביטן וסמ״ר עומר סועאד זכרם לברכה, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

ברשת אל-ערביה דווח כי לפי משרד הבריאות הלבנוני במהלך התקיפה, שכוונה לעבר בניין בן 6 קומות, חוסלו שישה מחבלים ונפצעו עוד כ-15. על פי דיווחים לבנוניים שלוש קומות נהרסו כליל כתוצאה מהמתקפה.

אתמול ניסתה ישראל לחסל בביירות את עלי כרכי, מפקד ‘החזית הדרומית’ בחיזבאללה ומי שיועד להיות מחליפו של איבראהים עקיל, שחוסל בשבוע שעבר. מדובר צה”ל נמסר כי חיל האוויר תקף באופן ממוקד באותה אזור, ובלבנון טענו כי המבנה בשכונת מאצ’י בדאחיה, שבו לכאורה שהה כרכי, הותקף באמצעות 6 טילים, אך ניסיון החיסול כשל.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל, דיווח כי גם אחרי שניסיון החיסול כשל – גורמי הביטחון בישראל בטוחים שכרכי היה בבניין שהותקף וככל הידוע אף נפצע במהלך התקיפה.