40 חודשי מאסר למחבל שהשתתף בלינץ’ כנגד חרדים בשער האריות

חיים טוויל
|
כ"א אלול התשפ"ד / 24.09.2024 15:09
בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 40 חודשי מאסר על המחבל מוחמד קוטוב, שתקף שלושה יהודים בלינץ’ סמוך לשער האריות בירושלים ב’שומר החומות’ –  וזהותו התגלתה לאחר שהגיש בעצמו תביעה נגד אחד היהודים שתקף

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 40 חודשי מאסר על המחבל מוחמד קוטוב שלקח חלק באירוע הלינץ’ בשער האריות בירושלים, במהלך מבצע שומר החומות והביא לפציעתם של שלושה חרדים.

המחבל, שנפצע בעצמו במהלך ההתפרעויות, הגיש על כך תלונה במשטרה, הורשע בעבירת מעשה טרור, וכן בעבירת חבלה במזיד לרכב.

בנוסף חויב קוטוב לשלם פיצויים לשלושת היהודים בסך 24,000 שקלים. נגד קוטוב הוגש כתב אישום נוסף על גניבה ותקיפת שוטר באירוע אחר.

הלינץ’ אירע ביום ירושלים, בו החלו פרעות שומר החומות, כאשר מספר מחבלים ובהם קוטוב תקפו רכב ובו שלושה יהודים בעת שעמדו בפקק בצומת רוקפלר בעיר.

המחבלים החלו לזרוק אבנים וחפצים על הרכב בעודו מנסה להימלט מהמקום והמשיכו במרדף עד סמוך לשער האריות כאשר אחד מהמחבלים אף פתח את דלת המכונית והתיז גז פלפל על נוסעי הרכב. כתוצאה מיידוי האבנים וגז הפלפל, נפצע הנהג בראשו ואיבד שליטה על הרכב, מה שהוביל לסטייה של הרכב לתוך חומה נמוכה שהייתה בצידי הדרך ולדריסתו של קוטוב.

בעקבות האירוע עצרה המשטרה מספר חשודים שהשתתפו באירוע, וחלקם אף נעצרו, אך עם זאת זהותו של המחבל הנדרס קוטוב, לא הייתה ידועה למשטרה.

כעבור תקופה, הגיש קוטוב תביעת פיצויים כנגד הנהג שהותקף בלינץ’, בניסיון לפגוע בו גם פגיעה כלכלית.

הנהג פנה לחוננו ובכתב ההגנה הוכיחו עורכי דינו, עו”ד מנשה יאדו ועו”ד חיים בלייכר, כי מדובר באותו מחבל שהשתתף בלינץ’. משכך, דחה בית המשפט את תביעת המחבל וממשיך לדון בתביעה שכנגד המחבל.

במקביל הגיש הנפגע תלונה למשטרה עם זהות המחבל וזו עצרה את המחבל, גיבשה את הראיות עד להגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו: “סוף מחבל לתלייה. טוב לביטחון של אזרחי ישראל שהמחבל המסוכן הורשע ונכנס לתקופת מאסר. מכל מקום, לדעתנו מדובר בענישה מקילה ביחס לחומרת מעשיו והשתתפותו בלינץ’ המרושע ואף ביחס לפסיקה הקיימת. אין כל מקום להקלה בעונשם של מחבלים טרוריסטים שפועלים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. אנו נפנה לפרקליטות לערער בבקשה להחמיר את העונש”.