כל שופטי העליון הסירו מועמדותם: עמית ואלרון יתמודדו על הנשיא

כלל עשרת המועמדים הודיעו על הסרת מועמדותם לנשיאות העליון • השופט נועם סולברג הוא היחיד שלא הסיר את מועמדותו לתפקיד המשנה לנשיא
אריה ריבקינד
כ"א אלול התשפ"ד / 24.09.2024 12:03

הטריק של השר לוין נכשל? השופטים יצחק עמית ויוסף אלרון יתמודדו על תפקיד נשיא בית המשפט העליון, זאת לאחר שעשרת שופטי העליון האחרים אותם הגיש שר המשפטים יריב לוין כמועמדים לנשיאות הודיעו היום (שלישי) באופן רשמי למנהל בתי המשפט כי הם מבקשים להסיר את שמותיהם מרשימת המועמדים לנשיאות.

כמו כן, תשעה שופטים אף הסירו את מועמדותם לתפקיד המשנה לנשיא העליון למעט השופט נועם סולברג, תפקיד שסביר שיתמנה אליו, שכן על פי שיטת הסניוריטי סולברג אמור לכהן כנשיא בית המשפט העליון אחרי השופט עמית.

שר המשפטים יריב לוין פרסם שלשום – המועד האחרון לפרסום השמות לפי הצו שהוציא בג”ץ – בצעד תקדימי את שמות כל שופטי העליון כמועמדים לתפקיד נשיא העליון הבא, וכן לתפקיד המשנה לו.

במכתב לחברי הוועדה לבחירת שופטים יצא לוין למתקפה נוספת נגד בג”ץ, שאילץ אותו לפרסם את השמות, ואמר כי הוא “פעל במחשבה שיוכל לכפות את מינוי נשיאם”. הוא הוסיף וטען כי השופטים “נגועים בניגוד עניינים חריף”.

לוין כתב: “אנו מצויים בתקופה של מלחמת קוממיות עצומה, ואסור שנעסוק בעת הזו בחילוקי דעות כה שנוי במחלוקת. למרות זאת, דחו שופטי בית המשפט העליון את כל הצעות הפשרה שהוצעו על ידי, וכפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף והפסול מעיקרו. זו חוליה נוספת ברצף של החלטות משפטיות כוחניות, העומדות בסתירה לרוח האחדות והאחריות שלוחמינו והציבור כולו מצפים לה”.

הוא הדגיש: “מי שמנסה ליטול את הכתר ושם אותו בכח על ראשו, לא יזכה לאמון הציבור ולא יוכר כמי שנבחר כדין וכדרך מקובלת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות