“תוך 24 שעות העניין ייפתר”: הגאון רבי מיכל זילבר זועק לעזרתנו • צפו

המצב הקשה של המשפחה, המוכרת אישית לגאון רבי מיכל זילבר, נגעה לליבו והוא פונה אל הציבור לסייע עכשיו, ולפתור את הבעיה - אחת ולתמיד • "כל אחד מהתורמים יזכו להיחתם לשנה טובה ומתוקה"

חרדים 10 • מקדם
כ"א אלול התשפ"ד / 23.09.2024 23:50

בפנייה נרגשת ערב ראש השנה: הגאון רבי מיכל זילבר פונה לציבור בבקשת עזרה עבור משפחה הנמצאת במשבר קשה.

“יש לי את החובה ואת הזכות לפנות אליכם. אנחנו עומדים לפני יום הדין של ראש השנה, ואני אומר לכם – זו הזדמנות להיתפס על מעשה חסד”.

במרכז הסיפור עומד תלמיד חכם מופלג, תלמידו של הרב זילבר, אשר שימש כגבאי שלו במשך תקופה ארוכה. המשפחה נקלעה למצוקה כלכלית חמורה בשל הוצאות רפואיות גבוהות. מתוך חמשת ילדי המשפחה, שניים מהם הם ילדים מיוחדים הזקוקים לטיפולים רפואיים מורכבים, הדורשים מעבר תכוף בין בתי חולים.

בנוסף, האם במשפחה גם היא נזקקת לטיפולים רפואיים.

הגר”מ  זילבר מתאר את חומרת המצב, מדגיש כי המשפחה כבר עברה התמוטטות כלכלית, וללא עזרה מיידית, יהיה קשה מאוד לשקם אותם בעתיד. הם נמצאים כעת במצב שאין להם היכן להתגורר, אחרי שהם נזרקו מהדירה השכורה שלהם, בשל העובדה שהם לא עמדו בתשלומי השכירות.

>>>לבקשת הגאון רבי מיכל זילבר: תורמים עכשיו למשפחה האומללה

הגאון רבי מיכל זילבר יוצא מגדרו וקורא לפתרון מעשי ומיידי למשפחה, הזקוקה כל כך לעזרתנו. “אם כל אחד ייתן – אני הראשון נותן 100 דולר – אם כל אחד יתחייב ל-100 דולר, תוך 24 שעות העניין ייפתר”.

בסיום דבריו, מאחל הגר”מ זילבר את כל התורמים לצדקה חשובה זו. “אשרי מי שייקח חלק בעניין. שכל אחד מהתורמים, יחד עם כל בית ישראל, יזכו להיחתם לשנה טובה ומתוקה”.

>>>לבקשת הגאון רבי מיכל זילבר: תורמים עכשיו למשפחה האומללה

בלב ליבה של שכונה חרדית שוקקת חיים בבית שמש, מתמודדת משפחת גולדברג, עם מציאות קשה מנשוא, מציאות שקשה לדמיין. זוג הורים צעירים ומסורים לחמישה ילדים מתוקים, שניים מהם בעלי צרכים מיוחדים, נקלעה למערבולת של קשיים כלכליים, רגשיים וחברתיים שמאיימת למוטט אותם.

האם, מרת רחל, שפעם הייתה מלאת שמחת חיים ומסירות אין קץ לילדיה, מצאה את עצמה שוקעת בתהומות של דיכאון עמוק. הקשיים היומיומיים הכרוכים בגידול ילדים מיוחדים, לצד הדאגות הכלכליות המעיקות, כרסמו אט אט בכוחותיה הנפשיים. כיום, היא מתקשה אפילו לצאת מפתח הבית, קל וחומר לצאת לעבודה או להתמודד עם משימות יומיומיות בסיסיות.

האב, ר’ יעקב, תלמיד חכם וירא שמיים, מוצא את עצמו נושא לבדו בעול הפרנסה הכבד. ההוצאות הגבוהות הכרוכות בטיפול בילדים המיוחדים, יחד עם צרכי המשפחה השוטפים, הופכות את המשימה לבלתי אפשרית כמעט.

>>>לבקשת הגאון רבי מיכל זילבר: תורמים עכשיו למשפחה האומללה

המצב הכלכלי הקשה הוביל למסכת כואבת של פינויים מדירות שכורות. פעם אחר פעם מצאה עצמה המשפחה נאלצת לארוז את מעט חפציה ולחפש מקלט חדש, כשהם מתקשים לעמוד בתשלומי השכירות. כל מעבר כזה היה טראומה נוספת לילדים, במיוחד לאלה בעלי הצרכים המיוחדים, שזקוקים כל כך ליציבות ולשגרה.

כעת, ללא קורת גג משלהם, המשפחה עומדת בפני האפשרות הקשה של מגורים זמניים בבית הוריהם. זהו פתרון שאינו מתאים כלל למשפחה גדולה, ובוודאי לא למשפחה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הצפיפות, חוסר הפרטיות, והקושי לשמור על שגרה מתאימה לילדים המיוחדים – כל אלה מאיימים להחריף את המצב עוד יותר, אלא אם כן נתגייס כולנו לסייע להם.

כולנו תורמים עכשיו עבור המשפחה האומללה העומדת להיזרק לרחובה של עיר, בתרומה נכבדה כבקשת הגר”מ זילבר, וזוכים לכל ברכותיו לקראת השנה החדשה.

>>>לבקשת הגאון רבי מיכל זילבר: תורמים עכשיו למשפחה האומללה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות