סערה: שוטרים היכו קיצונים בבית שמש ו’פירקו’ אותם עם אלות • צפו

קיצונים שהפגינו בבית שמש מול 'יריד תעסוקה' נתקלו באלימות משטרתית חריגה • מח"ש פתחה בחקירה • עיתונאי חרדי: "זאת לא הייתה מחאה שקטה. הם שברו דלתות, ירקו על נשים וצעקו אמירות כמו 'מוות לצה״ל'" • "אם השוטרים לא היו פועלים לפנות אותם בכוח - זה היה נגמר באירוע חמור מאוד"
חיים טוויל
כ"א אלול התשפ"ד / 23.09.2024 22:36

עשרות חרדים קיצונים שהפגינו הערב (שני) בבית שמש מול ‘יריד תעסוקה’ במתנ”ס העירוני ‘דורות’, נתקלו באלימות משטרתית קשה וחריגה.

בתיעוד הקשה מההפגנה  נראים השוטרים עומדים מול המפגינים וממתינים להוראה להתחיל לפזר אותם. בתיעוד ניתן לשמוע את השוטרים מוודאים אם “יש אישור” ולאחר שמקבלים תשובה חיובית, הם עושים שימוש באלות בצורה אלימה במיוחד.

האירוע התרחש בשכונת רמת בית שמש ד בעיר, שם הפגינו הקיצוניים נגד היריד, בטענה שהאירוע לא לרוחם.

לאחר פרסום התיעוד הקשה ברשתות החברתיות, פתחה המחלקה לחקירת שוטרים בחקירת האירוע.

מהמשטרה נמסר: “מפכ”ל המשטרה דני לוי, רואה בחומרה את האירוע שארע הערב בבית שמש, אשר נוגד את ערכי משטרת ישראל ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע. במידה ויעלה בבדיקה כי השוטרים פעלו שלא על פי דין, יטופלו בחומרה”.

יש אישור pic.twitter.com/rE0J6CPkDa

מאוחר יותר הוסיפה המשטרה והגיבה: “מצפייה ראשונית בסרטונים עולה כי התנהלות השוטרים באירוע אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהם כשוטרים ועם ערכי משטרת ישראל. בהתאם לאמור ובשלב זה, השוטרים והמפקדים המעורבים יורחקו מפעילות מבצעית, עד לשקילת אמצעים מינהליים בעניינם”.

לירן תמרי, כתב המשטרה של ynet, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “זה לא שימוש בכוח לשם שימוש בכוח לפנות הפגנה. זה שימוש בכוח לגרום לשברים ופציעות”. בהמשך כתב:  “נראה ששיחת הבירור שערך בן גביר למפקד מחוז ירושלים לא עזרה: הערב שוטרים מפרקים באלות מפגינים חרדים בבית שמש”.

מנגד, תושב בית שמש הביע אכזבה מהתנהלות המשטרה –  וטען: “חוליגנים ונדליסטים פורעי חוק חסמו בגופם כניסה לאירוע שנועד לעזור למאות חרדים למצוא תעסוקה. המשטרה פינתה אותם מאוחר מידי וחלש מידי, ולא עצרה אף אחד מהם למרבה הצער”.

העיתונאי יקי אדמקר מאתר ‘וואלה’ ו’קול ברמה’, צייץ: “לא מצדיק אלימות משטרתית אבל צריך לומר: מדובר בחבורת קיצונים מטורפים שבאו מחוץ לשכונה כדי להפגין מול יריד תעסוקה. זאת לא הייתה מחאה שקטה. הם שברו דלתות, ירקו על נשים וצעקו אמירות כמו ‘מוות לצה״ל'”.

לדבריו, “אם השוטרים לא היו פועלים לפנות אותם בכוח – זה היה נגמר באירוע חמור מאוד”.

גם שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’ תמך בהתנהלות המשטרה: “כחרדי וכתושב האזור אני מגבה את משטרת ישראל במאבק נגד מטילי האימה הקיצוניים. הערב היה אמור להתקיים במקום אירוע תעסוקה עבור גברים ונשים (בנפרד כמובן) שסך הכל רוצים לפרנס את בני ביתם בכבוד.

“אותם קנאים לא באו למקום במטרה להפגין בצורה מכובדת ממול אלא לפוצץ את האירוע ולמנוע מאנשים למצוא עבודה. זה נקרא טרור. הטלת אימה על אנשים.

“משטרת ישראל, רואים בבירור, לא הצליחה לפנותם ורק אחרי שהכתה בהם הם זזו. המטרה לא הייתה להרביץ אלא להזיז אותם כדי שכל איש ואישה חרדים יוכלו להתפרנס בכבוד. אותם קומץ קנאים מטילים אימה זמן רב על תושבי בית שמש ובהם צריך לטפל”.

תושבים חרדים  נוספים הביעו עמדה דומה.

מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב על התיעוד וגינה את המשטרה: “תמונות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות של אלימות משטרתית בבית שמש. התפרעות ואלימות המשטרה כנגד אזרחים שעולה מדרגה בחודשים לא מבחינה בין קבוצות מחאה שונות. מח״ש צריכה לטפל בחרפה הזו ביסודיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות