נשבר: יאיר קראוס התפטר מתפקידו ב’ארגון העיתונאים’ – וזו הסיבה

ארגון העיתונאים בישראל הכריז כי "פשיטת חיילי צה"ל על משרדי אל ג'זירה ברמאללה בעייתית ומעוררת דאגה" הכתב יאיר קראוס מקבוצת 'ידיעות אחרונות' הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בארגון: "ההתגייסות ההזויה לטובת גוף מסית - אוהד חמאס - היא הקש ששבר את גבי"
אבי כץ
כ"א אלול התשפ"ד / 23.09.2024 22:21

יאיר קראוס, כתב הצפון של קבוצת ‘ידיעות אחרונות’, הודיע הערב (שני) על התפטרותו מתפקיד חבר הוועד המנהל של ארגון ‘העיתונאים והעיתונאיות בישראל’.

ההתפטרות מגיעה לאחר שהארגון “הביע דאגה מסגירת משרדי אל ג’זירה ברמאללה ומהחרמת כל הציוד העיתונאי”.

קראוס, חובש כיפה סגורה,  כתב: “זו תקופה ארוכה שארגון העיתונאים מתעסק בנושאים שבינם לבין הגנה על העיתונות ועל עיתונאי ישראל אין קשר וצר וכואב לי על כך”.

את התפטרותו הסביר: “ההתגייסות ההזויה לטובת גוף מסית כמו אל-ג׳זירה – אוהד חמאס – היא הקש ששבר את גבי. לפיכך אני מודיע בזאת על התפטרותי מתפקידי כחבר הוועד המנהל של הארגון”.

אתמול סגר צה”ל את משרדי רשת אל-ג’זירה ברמאללה. בצבא אמרו כי ההחלטה התקבלה בהתאם להנחיית הדרג המדיני והייעוץ המשפטי, לאחר שנקבע ששידורי הערוץ פוגעים בביטחון המדינה.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיב: “ארגון העיתונאים והעיתונאיות מביע דאגה מסגירת משרדי אל ג’זירה ברמאללה ומהחרמת כל הציוד העיתונאי. הסגירה נעשתה תחת צו אלוף, בכפוף לחוות דעת חסויה ולא ניתן לדעת מה עומד מאחורי ההחלטה לסגור את המשרדים.

“בתוך כך, המהלך בוצע בצורה פומבית ומתוקשרת, במה שנראה כמהלך יחצ”ני ותו לא. סגירת כלי תקשורת בצו צבאי – ולא בהליך משפטי פומבי והוגן – צריכה להדאיג כל עיתונאי וכל אזרח במדינה דמוקרטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות