היום הכי עוצמתי בצפון: האזינו לקולות הקשר, צפו בתקיפות

חיים טוויל
|
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 20:47
מעל 1300 מטרות באמצעות למעלה מ-1,400 חימושים: צה”ל תקף על פי מודיעין מדויק מבנים בהם חיזבאללה הסתיר רקטות, טילים, משגרים, כלי טיס בלתי מאוישים ותשתיות צבאיות • דו”צ: “הפעולה ביממה האחרונה מוכיחה יכולות תכנון וביצוע גבוהות ומדויקות, והן שהביאו להישגים רבים”

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של אמ”ן ופיקוד הצפון תקפו היום (שני)  כ-1,300 מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ברחבי לבנון, באמצעות למעלה מ-1,400 חימושים.

הרמטכ”ל הרצי הלוי קבע כי המבצע נגד חיזבאללה ייקרא “חיצי הצפון”.

במסגרת התקיפות הותקפו טילי שיוט המגיעים לטווח של מאות קילומטרים, רקטות עתירות משקל, רקטות קטלניות בעלי ראש נפץ של כ-1,000 קילוגרמים, רקטות קצרות טווח, כלי טיס בלתי מאוישים וחמושים מסוג ‘ציאד 107’.

חיל האוויר תקף גם מבנים, רכבים ותשתיות בהם נמצאו רקטות, טילים, משגרים וכלי טיס בלתי מאוישים.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי נשא הערב הצהרה לתקשורת בפעם השלישית מהבוקר – זאת על רקע ההסלמה בלחימה בלבנון.

הגרי הציג את יכולת החימוש של חיזבאללה ואמר כי במסגרת התקיפות הותקפו טילי שיוט המגיעים לטווח של מאות קילומטרים, רקטות עתירות משקל, רקטות קטלניות בעלי ראש נפץ של כ-1,000 קילוגרמים, רקטות קצרות טווח, כלי טיס בלתי מאוישים וחמושים מסוג ‘ציאד 107’.

הגרי אמר כי “יצאנו להתקפה רחבה ותקפנו טילים לאלפי קילומטרים. אלו יכולות חימוש אסטרטגיות של ארגון הטרור חיזבאללה אותם הוא מיקם בלב הכפרים, בבתי אזרחים, כמו עליית גג, ומשם התכוון לשגר אותם ולפגוע באזרחי מדינת ישראל, בו בזמן שהוא מסכן את תושבי לבנון. זהו איום מיידי, ולנו יש חובה להסירו”.

לסיום אמר כי “בהתאם להערכת המצב, שר הביטחון הרחיב הערב את המצב המיוחד בעורף לכלל שטח מדינת ישראל. בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות ההתגוננות, ואנחנו נעדכן בכל שינוי באופן מיידי כאן ובפלטפורמות הרשמיות”.

הוא הוסיף: “מספרי ההרוגים המגיעים מלבנון – כוללים גם מחבלים, אנחנו בודקים את הנתונים”.

“לפנינו ימים מאתגרים”, אמר הגרי. “אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהגנה ובהתקפה בכל הזירות. להתנהלות הנכונה והאחראית שלכם יש חלק גדול במניעת ההישגים לאויב”.

 

מצה”ל נמסר כי “חיל האוויר ממשיך ותוקף בלבנון מאות מטרות גם בשעות אלו. צה”ל תוקף להסרת איום על אזרחי מדינת ישראל ולגריעת היכולות והתשתיות הצבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה”.

הרמטכ”ל הרצי לוי אמר הערב בהערכת מצב בבור בקריה: “לוקחים מחיזבאללה יכולות שהוא בנה במשך 20 שנה”.

משרד הבריאות הלבנוני טוען כי מתחילת היום נהרגו בתקיפות 492 בני אדם ו-1,645 נפצעו.