גלנט: גורסים מה שחיזבאללה בנה 20 שנה. נסראללה בודד בצמרת

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בחמ"ל אגף המבצעים בקריה וטען: "זה השבוע הקשה ביותר שהיה לחיזבאללה מאז שנוסד" • "יש פה מכה בשרשרת הפיקוד והשליטה, במחבלים עצמם, במערכי הירי המשמעותיים ומכה מורלית מאוד מאוד קשה"
חיים טוויל
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 20:06

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (שני) הערכת מצב מבצעית בחמ”ל אגף המבצעים בקריה, יחד עם האלוף עודד בסיוק וראש מחלקת המבצעים אלוף משנה נמרוד ציבולסקי.

גלנט אמר: “רוצה להביע הערכה גדולה לצה”ל, חיל האוויר, אגף המבצעים, פיקוד הצפון, פיקוד העורף, אגף המודיעין – כל מי שלוקח חלק באופרציה המורכבת הזאת, מהאנשים שנמצאים כאן ועד לאלה שנמצאים בקוקפיטים או במקומות אחרים, התוצאות הן מרשימות ביותר.

“אנחנו קבענו לפני שבועות אחדים את העברת מרכז הכובד של צה”ל במערכה מגזרת הדרום אל גזרת הצפון, והמטרה היא להחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם”.

הוא הוסיף:  “השבוע האחרון מדגים היטב את מה שאני מדבר עליו, בשבוע אחד אפשר לומר שנסראללה נשאר בודד בצמרת במובנים רבים. כוחות רדואן ספגו את המכה האנושה של חיסול כל הצמרת שלהם – מפקדי הגזרות, החטיבות, ואנשי המטה בראשם עקיל. הוצאנו מכשירות יחידות שלמות בתוך מערכים השונים כתוצאה מהפעילויות שהיו בתחילת השבוע בהם נפגעו הרבה מאוד מחבלים.

“אני חושב שהיום הזה זה גולת כותרת, ביום הזה למעשה הגענו למצב שעשרות אלפי רקטות, טילים מדויקים ואחרים יוצאים מכשירות. לעניין הזה יש משמעות מכרעת על יכולות חיזבאללה והפעולה הזאת היא פעולה שצה”ל מבצע אותה במקצועיות, בצניעות ובאיכות מאוד גבוהה ואתם ראויים לכל ההערכה. מה שנבנה במשך 20 שנה, מאז מלחמת לבנון השנייה, למעשה, הולך ונגרס על ידינו והפעולה הזאת היא פעולה מרשימה מאוד.

“זה השבוע הכי קשה שהיה לחיזבאללה מאז שהוא נוסד והתוצאות מדברות בעד עצמן. יש פה מכה בשרשרת הפיקוד והשליטה, במחבלים עצמם ברמות שונות, במערכי הירי המשמעותיים ומכה מורלית מאוד מאוד קשה שהוא לא יוכל להתעלם ממנה”.

הוא הדגיש: “למרות כל מה שאמרתי, לאויב יש כוונות לירות עלינו למקומות שונים ברחבי הארץ והמשמעות של הדבר הזה זה שאתם צריכים להתריע ואזרחי ישראל בכל המקומות חייבים להישמע להוראות פיקוד העורף. זה דבר חשוב מאוד ומרכזי מאוד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות