‘המודיע’ האשים את קיבוצי העוטף: הם נושאים באחריות לטבח הנוראי

חרדים 10
|
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 16:21
הביטאון הרשמי של ‘הסיעה המרכזית’ ב’אגודת ישראל’ פרסם טור נגד קיבוצי השמאל בעוטף עזה: “שיקיימו עצרת נפרדת, המיועדת לעצמם, שלא לשם ‘זיכרון’ אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון…” • מה השיב משה גפני ואיך הגיבו הח”כים בוועדת הכספים?

‘המודיע’, ביטאון ‘הסיעה המרכזית’ של אגודת ישראל, פרסם היום (שני) טור בו הוטחו האשמות קשות שהופנו לעבר תושבי הקיבוצים בעוטף עזה – שספגו אבידות קשות בטבח ה-7 באוקטובר.

את הטור, שכותרתו “הפרדה לקיבוצי השמאל”, כתב מנחם קלוגמן.

“אנשי קיבוצי השמאל, היו שותפים מלאים במחדל הביטחוני הגדול והם עושים יד אחת עם כל שותפיהם השמאל בזרועות הביטחון השונות, כדי לברוח מאחריותם לטבח הנוראי”, נאמר בטור.

בהמשך האשים: “הגרוע מכך, הוא המאמץ המשותף של כל אנשי השמאל לגלגל את האשמה, על מי שאינם אשם כלל באסון הזה”.

קלוגמן הוסיף: “ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזיכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה, כי חלקם באסון המחריד יש בו כדי שיקיימו עצרת נפרדת, המיועדת לעצמם, שלא לשם ‘זיכרון’ אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון וקבלה לשנות את אורחות חייהם – אך הבטחה שהם מתנתקים מהקונספציה שדבקו בה עד כה, שהיא אבי אבות של האסון”.

לדבריו, “נכון הדבר שביום השנה לאסון יתייחדו עם עצמם, יפשפשו במעשיהם וגם יבקשו סליחה ומחילה מכל אלה שהטחו בהם אשמת שווא ויושב מרום המרבה לסלוח יסלח ומחל ויפרוש סוכת שלומו עלינו ועל כל ישראל”.

קלוגמן התייחס לתושבי העוטף: “רבים מאיתנו חשבו שלאחר הטבח הנוראי שביצעו אנשי החמאס הנאצי ביום שמחת תורה ביהודים, יתחולל מפנה בקרבם במובן הרוחני שהוא לטובה. לצערנו ככל שחלפו הימים מאז האסון הלכו והתעצמו התופעות המעציבות והכואבות של גילוי שנאה והסתה, שהחלו להציף את המדינה”.

הוא הוסיף:  “על אנשים כמוהם נאמר שסופם שהארץ תפלוט אותם מקרבה, אין להם שום סיכוי להציב את היעד שהציבו לעצמם, כי האש שביקשו להצית בקרבנו תבער תחת רגלם והם יאבדו וייעלמו בקרב עמי הארצות השונות”.

מי שהעלה את הטור לדיון בוועדת הכספים היה חבר הכנסת נאור שירי ממפלגת יש עתיד, שהציג את תוכן הטור בפני יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני – והפתיע את חברי הוועדה.

גפני הסביר,  בתגובה, כי מדובר בביטאון שלא שייך למפלגתו.

צפו בזעם של הח”כים בעקבות הפרסום: